نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...
این دربی سرنوشت سرمربی و مدیرعامل استقلال را روشن می‌کند/ درباره یامگا مشخص شد چوب خدا صدا ندارد/ کاش این بازیکن را از دست نمی‌دادیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ادموند اختر بازیکن اسبق استقلال گفت: همیشه مسابقات دربی باعث جابجایی سرمربی‌ها و مدیران عامل شده است که امیدوارم این بار این اتفاق به شکل دیگری رخ بدهد و نتیجه مورد دلخواه هواداران استقلال رقم بخورد.

به گزارش خبرورزشی، ادموند اختر بازیکن اسبق تیم استقلال در ارتباط با دیدار این تیم مقابل نساجی مازندران و حضور کوین یامگا بازیکن پیشین استقلال با وضعیت جدید به لحاظ چشمش اظهار داشت:

ای کاش این بازیکن را از دست نمی‌دادیم! ای کاش این رفتار را با کوین یامگا انجام نمی‌دادند! چه اشکالی داشت این بازیکن را حفظ می‌کردیم و از او در دفاع راست بازی می‌گرفتیم و در عوض رامین رضاییان یک خط جلوتر می‌رفت تا آزادانه و با فضای بیشتر دائم به خط دفاع حریف حمله می‌کرد. اتفاقی که در بازی استقلال و نساجی در رابطه با کوین یامگا رخ داد نشان داد که چوب خدا صدا ندارد و اصطلاحا خدا جای حق نشسته است. استقلال با از دست دادن کوین یامگا دوبله ضرر کرد. هم یک بازیکن خوب و تاثیرگذار را از دست داد و هم اینکه اخلاق و مسائل انسانی را باخت. به هر حال هر انسانی خدایی دارد و قطعاً کوین یامگا هم با توجه به آسیب دیدگی که برای او به وجود آمد دلخوری‌هایی برایش به وجود آمده و توقع داشته که او را در جمع بازیکنان استقلال حفظ می‌کردند. من نمی‌دانم چرا حتماً باید می‌رفتند و این همه بازیکن خارجی بزرگسال می‌گرفتند!

اختر در ادامه با اشاره به نحوه یارگیری تیم‌های لیگ برتری توضیح داد:

بازیکن زیاد گرفتن هنر نیست بلکه بازیکن جور گرفتن هنر است. خارجی زیاد گرفتن هنر نیست، بازیکن گران قیمت خریدن هنر نیست، بلکه بازیکن جوان و ارزان خریدن مهم است. نمونه بارز آن باشگاه شباب الاهلی امارات که مهدی قایدی را ۵ ساله خرید. یک بازیکن جوان و آینده‌دار و در طول این ۵ سال هم از طریق این بازیکن حسابی درآمدزایی کرد. متاسفانه ما می‌رویم خارجی‌های مسنی مانند کاکوتا را به خدمت می‌گیریم در حالی که وقتی بازیکن خارجی به تیم ایرانی می‌آید قطعاً باید یک سر و گردن از بازیکنان داخلی بهتر و بالاتر باشد وگرنه اما همان ایرانی‌ها را می‌توانیم به خدمت بگیریم و از آنها بازی بگیریم.

این دربی سرنوشت سرمربی و مدیرعامل استقلال را روشن می‌کند/ درباره یامگا مشخص شد چوب خدا صدا ندارد/ کاش این بازیکن را از دست نمی دادیم

اختر که سابقه گلزنی در دیدار دربی را در کارنامه فوتبالی‌اش دارد در رابطه با اهمیت این مسابقه و نتایج دیدارهای قبل از دربی تاکید کرد:

شاید این حرف تکراری باشد اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت که نتایج قبل بازی دربی هیچ ربطی به نتیجه این مسابقه نخواهد داشت بلکه شانس و اتفاقات و استفاده درست از موقعیت‌ها است که می‌تواند در رقم خوردن نتیجه دربی تاثیرگذار باشد. نکته مهم در رابطه با دربی اثرگذاری آن روی طرفداران تیم است. بارها شده که از طرفداران دو تیم سوال کرده‌اند که آیا دوست دارند در پایان فصل تیمشان قهرمان شود یا دربی‌ها را برنده شوند که همیشه گفته‌اند ما دوست داریم حتی اگر قهرمان نشویم در دربی تیم‌مان برنده شود. برای همین است که می‌گویند دربی ایران ۳ امتیاز ندارد بلکه ۶۰ امتیاز دارد. همواره در طول سال‌های گذشته و دربی‌های پیش از این مشخص شده که نتایج دربی در تغییر سرمربی و مدیرعامل تاثیر مستقیم داشته است. در واقع خیلی وقت‌ها سرنوشت مدیرعامل و سرمربی تیم با نتیجه دربی رقم می‌خورد برای همین است که می‌گویند دربی ایران ۶۰ امتیازی است.

وی همچنین درباره عملکرد کلی استقلال در چهار بازی قبلی توضیح داد:

کسب ۵ امتیاز و از دست دادن ۷ امتیاز در ۴ بازی اول قطعاً آن چیزی نبوده که مد نظر هواداران باشد. استقلال تا اینجا امتیازات زیادی از دست داده و روند حرکتی‌اش ضعیف بوده است اما خب امیدواریم که در دربی بتواند روند رو به رشدش را استارت بزند و نتیجه بگیرد که شرایط تیم به طور کلی تغییر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

چهره برتر بازی های روز اول هفته پنجم لیگ برتر را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی