نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
مجموعه آفتاب انقلاب؛ ورود برای ورزشکاران ممنوع؟! دوومیدانی پایتخت فدای ۱۰ نفر؟ باورکردنی نیست!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

خبر تعطیلی مجموعه آفتاب انقلاب برای اهالی این رشته غیر قابل باور است؛ رسیدگی به تیم ملی عالی است اما نه به قیمت نابودی ورزشکاران غیر ملی پوش! این ورزشکاران بدون امکانات چگونه به تیم‌های ملی برسند؟

به گزارش خبرورزشی، مجموعه آفتاب انقلاب که چند ماهی است به دلیل تعمیرات و یا به بهانه در پیش بودن بازی‌های آسیایی نیمه تعطیل شده از روز اول مهر ماه تابلو ورود ممنوع را مقابل چشم ورزشکاران به نمایش می‌گذارد چرا که به دستور احسان حدادی از این پس فقط ورزشکاران ملی می‌توانند در این مجموعه تمرین کنند.

آفتاب انقلاب دور از دسترس ورزشکاران؟

آفتاب انقلاب، مجموعه ورزشی است که اختصاص به ورزش دو و میدانی دارد که در سال‌های اخیر، قهرمانان زیادی تحویل جامعه ورزشی کشور داده است. درهای این مجموعه در این روزها به دلیل تبدیل شدن به کمپ تیم ملی، به روی ورزشکاران مبتدی بسته شده و باعث شده ورزشکاران این رشته در سنین مختلف، بدون محل تمرین برای فعالیت در رشته دو و میدانی شوند.

دو و میدانی؛ مادری بی‌آغوش!

می‌گویند دو و میدانی مادر ورزش‌هاست، دو و میدانی یکی از رشته‌های مهیج و پر طرفدار ورزشی است که بیشتر می‌توان آن را ترکیبی از رشته‌های مختلف از جمله دو، پرش، پرتاب و... دانست. خلاف آنچه عوام فکر می‌کنند که همه جا می‌توان دوید و این رشته ورزشی امکانات خاص نمی‌خواهد، فعالیت در این رشته نیازمند وجود مجموعه مجهز است که با فراهم شدن امکانات، استعدادهای زیادی در این رشته شکوفا خواهد شد و حاصل آن می‌تواند مانند سال‌های گذشته، مدال آوری در المپیک باشد. اما این مادر حالا آغوشی ندارد که به روی فرزندان باز کند.
 

آفتاب آمد دلیل آفتاب

یکی از این مجموعه‌ها که باید در اختیار فرزندان دو و میدانی باشد، ورزشگاه آفتاب انقلاب، واقع در میدان کلاهدوز تهران است که تنها مجموعه اختصاصی رشته دو و میدانی است که در سال ۱۳۸۳ و در زمان ریاست علی کفاشیان ساخته و افتتاح شده است.

این مجموعه، دارای یک سالن ۲۰۰ متری سرپوشیده، یک پیست ۲۵۰ متری گرم و یک زمین ۴۰۰ متری روباز است که نشان دهنده بزرگ بودن این ورزشگاه است.

مجموعه آفتاب انقلاب یکی از مجموعه‌های ورزشی شهر تهران است که در سال‌های گذشته، قهرمانان و ورزشکاران زیادی تحویل ورزش ملی کشورمان داده است اما از سال گذشته زمزمه ایجاد کمپ تیم ملی در این مجموعه مطرح و شنیده شد درهای آن به روی ۱۵۰۰ ورزشکار مبتدی و ملی در رده‌های مختلف سنی بسته خواهد شد. حدود ۴ ماه در فصول زمستان و بهار، این مجموعه به بهانه تعمیرات و برگزاری مسابقات آسیایی تعطیل شد که در این مدت، ورزشکاران مبتدی از رده سنی ۷ سال به بالا در فضای پارک کنار این مجموعه و در دمای منفی هفت درجه تا بالای ۴۰ درجه مشغول ورزش بودند.

در این مجموعه حدود ۲۰ تا ۳۰ مربی که شامل مربیان ملی در رده‌های پایه است نیز حضور دارند و مشغول آموزش این رشته به خانم‌ها و آقایان هستند.
 

احسان حدادی و اقدام به تعطیلی مجموعه

احسان حدادی قهرمان پرتاپ دیسک کشورمان که در آوردگاه‌های جهانی مدال‌های رنگارنگی برای کشورمان کسب کرده و نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن بوده است، از ۱۱ تیر ۱۴۰۳ به عنوان رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان انتخاب شد تا ورزش کشورمان را در اعتلای دو و میدانی یاری دهد.

متاسفانه شنیده می‌شود طی چند روز اخیر با دستور ایشان، از تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱ این مجموعه تعطیل و در اختیار ورزشکاران ملی که حدود ۱۰ نفر هستند، قرار خواهد گرفت و با نظر رییس فدراسیون دو و میدانی سایر ورزشکاران، مجبور به تمرین در مجموعه‌های دیگر هستند.

احسان حدادی می‌گوید مجموعه آفتاب به دلیل مجهز بودن باید در اختیار تیم ملی دو و میدانی باشد و ورزشکاران پس از آنکه به سطح تیم ملی رسیدند در آن تمرین کنند. برای ورزشکاران مبتدی و تازه کار ورزشگاه در سراسر پایتخت وجود دارد.

اما با توجه به اینکه در شهر تهران فاصله مسیر شرق به غرب، حدود ۲ الی ۳ ساعت است و جمعیت این شهر به ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر رسیده است، تمرین کردن و تردد در سایر مجموعه‌های شهر تهران برای ورزشکاران شرق بسیار دشوار خواهد بود. علی الخصوص محدودیت تعداد مجموعه‌ها در این شهر دشواری آن را بیش از پیش کرده است.

محدودیت تعداد مجموعه‌های ورزشی تهران

مجموعه‌های ورزشی دو و میدانی که دارای پیست دو و میدانی هستند ۳ ورزشگاه است که متاسفانه هیچکدام از این مجموعه‌ها به طور کامل در اختیار فدراسیون دو و میدانی نیست؛ شهید شیرودی (مرکز شهر) شهید کشوری (شمال شهر) و استادیوم آزادی (غرب تهران)

به نظر می‌رسد با در پیش بودن فصل سرما و نبود سالن مجهز و اختصاصی دو و میدانی باعث می‌شود خیل عظیم مشتاقان به این رشته دلسرد شوند با توجه به اینکه این رشته، یک رشته مهم و المپیکی است.
این اتفاق در حالی رخ داده است که با شعار رییس جمهور کشورمان که همیشه شعار وفاق ملی و برخورداری تمام اقشار جامعه از امکانات کشور را سر داده اند در تضاد است و این تصمیمات باعث دلسردی جوانان از ورزش و این رشته خواهد شد.

خداحافظ مدال‌های بین المللی

لازم به ذکر است کسب مدال‌های متعدد از سوی بانوان ملی این رشته در داخل سالن، حاصل تمرین و استعدادیابی در مجموعه آفتاب انقلاب تهران بوده است. با جلوگیری از ورود ورزشکاران مبتدی و مستعد در شهر تهران، بالاخص شرق تهران و با توجه به مسافت نزدیک به مجموعه، امکان رفت و آمد به سایر نقاط تهران مقدور نیست. این اتفاق باعث کم شدن تعداد ورزشکاران کشور و جلوگیری از افتخارآفرینی جوانان برای این مرز و بوم خواهد شد.

دو و میدانی نیازمند درایت حدادی

به نظر می‌رسد دلیل این اقدامات و دست گذاشتن فدراسیون دو و میدانی روی این مجموعه، ناتوانی در ساخت مجموعه مجهز اختصاصی است که باعث شده تا ورزشکاران مبتدی در شرق تهران بدون ورزشگاه برای تمرین و آماده سازی شوند.

ورزشکاران فعال در این مجموعه، اعم از مبتدی و ملی امیدوارند فدراسیون دو و میدانی با درایت احسان حدادی در راس آن، مشکل استقرار و محل تمرین آنها را حل کند تا در سال‌های آینده قهرمانان زیادی در این رشته به ورزش کشورمان معرفی شوند. حیف است تمام دو و میدانی کاران تهران فدای ده ملی پوش شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی