نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
کاری کردیم که همیشه در اذهان می‌ماند/ شکست برای بچه‌های ما بی‌معنی است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی نوجوانان بوکس از تاریخ سازی شاگردانش در آسیا می گوید و اینکه نایب قهرمانی آنها برای همیشه در خاطره ورزش ایران می ماند.

به گزارش خبر ورزشی؛ نوجوانان تیم ملی بوکس ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته توانستند نایب قهرمانی آسیا را کسب  کنند. این تیم با هدایت مربی ایرانی خود اکبر احدی، در حالی توانست در رده دوم مسابقات نوجوانان آسیا در امارات قرار بگیرد که سال گذشته با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز در رده پنجم ایستاده بود. احدی در گفتگویی که با خبرنگار خبر ورزشی داشت، درباره موفقیت تاریخی نوجوانان تیم ملی می‌گوید: «۲ سالی می‌شود که فدراسیون بوکس برنامه ریزی مدونی را برای رده‌های پایه تدارک دیده تا در آینده نزدیک پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم. سال گذشته همین تیمی که الان در آسیا نایب قهرمان شده پنجم شده بود و این نشان می‌دهد در یک سال سپری شده ما برای این تیم برنامه ریزی مناسب داشته ایم و تمام توان خود را به کار گرفتیم تا این تیم بتواند موفق شود.»

این نتیجه از اذهان پاک نمی‌شود

احدی با اشاره به اینکه کادر تیم ملی نوجوانان را مربیان ایرانی تشکیل داده اند، ادامه داد:« قبل از همه چیز باید از مربیان پایه و سازنده بوکسورها که در سال‌های اخیر زحمت زیادی کشیدند، تشکر کنم. پرورش چنین شاگردانی و تحویل تیم ملی دادن، بسیار سخت است و حوصله و هنر می‌خواهد تمام مربیان تیم‌های پایه ما ایرانی هستند و این نشان می‌دهد مربیان ایرانی از چه توانایی بالایی برخوردار هستند و باید از آنها حمایت شود. ۲ سال است که فدراسیون بوکس برنامه ریزی مدونی را برای نوجوانان و نونهالان انجام داده و نتیجه این برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی مربیان را به زودی در تیم‌های بزرگسالان خواهیم دید. با حمایت از نسل جوان و نوجوان است که ما می‌توانیم پشتوانه خوبی برای تیم ملی در آینده داشته باشیم. عملکرد نوجوانان و رسیدن به نایب‌قهرمانی آسیا آنهم برای اولین بار، نتیجه فوق العاده‌ای بود که سال‌ها در اذهان می‌ماند.»

باید از مربیان ایرانی حمایت شود

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه مربیان ایرانی با علم روز کار می‌کنند، گفت:«مربیان بسیار خوبی در ورزش ایران داریم که باید از آنها حمایت شود. باور کنید مربیان ایرانی چیزی کم از خارجی‌ها ندارند. خارجی‌ها می‌آیند و پول کلان می‌گیرند و بهترین امکانات هم در اختیارشان قرار می‌گیرد اما در آخر نتیحه نمی‌گیرند و بدون اینکه پاسخگو باشند می‌روند. در صورتی که مربیان ما واقعا توانمند هستند و با علم روز دنیا در حرکت هستند اما آنطور که باید و شاید از آنها حمایت نمی‌شود. همین حالا ما برای تیم‌های نونهالان و نوجوانان برنامه ۴ ساله داریم و با ادامه همین روند آینده بسیار درخشانی در انتظار بوکس ایران خواهد بود.»

شکست برای بچه‌های ما بی معنی است

احدی درباره اینکه چطور شاگردانش را از نظر روحی و روانی آماده کسب مقام در آسیا کرده، گفت:«طی دو ماه اخیر به طور مداوم با بچه‌ها از نظر روحی و روانی کار کردیم. به آنها شخصیت قهرمانی دادیم و این الگوی ذهنی را برایشان ساختیم که شکست را قبول نکنند. همین کارهای روانی باعث شد بچه‌ها حتی فکر باخت را هم نکنند و فقط هدف شان را روی کسب برد و مدال بگذارند. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت تیم ما در امارات اعتماد به نفس بالا و خودباوری بود تا بچه‌ها با وجود اینکه رقبای سرسختی داشتند بتوانند از پس آنها بربیایند. درواقع در اردوها علاوه بر مسائل فنی و جسمانی، روی روحیه و انگیزه این بچه‌ها کار کردیم.همه این مسائل دست به دست هم داد که عملکرد فوق‌العاده‌ای ثبت شده و این نتیجه ماندگار به دست بیاید. مطمئن باشید نایب قهرمانی آسیا با هفت مدال (۲ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز) سال‌ها در اذهان می‌ماند.»

هم و غم فدراسیون رسیدگی به تیم‌های پایه است

احدی با ابراز رضایت از حمایت‌های فدراسیون ادامه داد:«از زمان حضور آقای حسینی در فدراسیون بوکس، حمایت ویژه ای از تیم‌های پایه به عمل آمده است. تمام هم و غم فدراسیون رسیدگی و حمایت از تیم‌های پایه است چون این بچه‌ها آینده سازان تیم ملی بزرگسالان هستند. مطمئن باشید اگر بوکسورهای مستعد، رها نشوند و برنامه داشته باشیم، حتما طی سال‌های آتی، تیم ملی بزرگسالان هم موفقیت‌های زیادی کسب خواهد کرد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی