نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
پیش‌بازی تاتنهام - آرسنال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تاتنهام و آرسنال، تیم‌های قدرتمند شمال لندن در هفته چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

امروز از ساعت ۱۶:۳۰ شمال لندن باز هم هیجان را تجربه خواهد کرد. تاتنهام – آرسنال؛ نبردی حیثیتی از هفته چهارم لیگ برتر انگلیس به میزبانی اسپرز برگزار خواهد شد.

تاتنهام؛ پوست‌اندازی تیم پوستکوگلو

باز هم تاتنهام و باز هم اتفاقات همیشگی! شروع بد به‌خصوص خارج از لندن، باعث شده تا تیم آنگه پوستکوگلو خودش را به‌عنوان مدعی میانه جدولی مطرح کند! در واقع اسپرز از آن دسته تیم‌هایی‌ست که این فصل باید برای رسیدن به لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا تلاش کند. فعالیت نقل‌وانتقالاتی‌شان چنگی به دل نزده و جای ستاره‌ها پر نشده است. وقتی جای هری کین را دومینیک سولانکه می‌گیرد، همه‌چیز مشخص می‌شود! به نظر می‌رسد دربی شمال لندن فرصتی باشد تا اسپرز همین ابتدای فصل نشان دهد در موردش اشتباه می‌کنند!

آرسنال؛ دردسرهای میکل

توپچی‌ها فصل پیش شایستگی‌شان را نشان دادند، اما این فصل خیلی زود ترمزشان کشیده شد. با این حال ابتدای فصل است و برای قضاوت در مورد تیمی مثل آرسنال باید صبر کرد. با این وجود میکل آرتتا مصدومیت ستاره‌های تیمش را به چشم دیده و وضعیت آنطور که باید برای آرسنال در روزهای مهم ابتدای فصل خوب نیست. بدون مارتین اودگارد باید در دربی شمال لندن به میدان بروند، اما سال‌های اخیر مقابل این رقیب دیرینه نتایج خوبی گرفته‌اند. باز هم آرسنال از تاتنهام در این بازی سرتر خواهد بود.

آخرین جدال
۲۴ آوریل ۲۰۲۴ در دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در خانه‌اش مقابل آرسنال با نتیجه ۳-۲ شکست خورد. برای آرسنال، هویبیرگ (گل‌به‌خودی)، ساکا و هاورتس و برای تاتنهام، رومرو و سون در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۹۵) دربی شمال لندن از سال ۱۹۰۹ شروع شد و تابه‌حال ۱۹۵ مرتبه برگزار شده است. تاتنهام ۶۱ برد داشته و آرنسال ۸۲ بازی را برده. ۵۲ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۶۴) در ۶۴ دیدار لیگ برتری بین تاتنهام و آرسنال، اسپرز ۱۵ برد و توپچی‌ها ۲۵ برد داشته‌اند. ۵۲ بازی هم مساوی شده است.
۱۰) در ۱۰ دیدار آخر بین تاتنهام و آرسنال به میزبانی اسپرز، فقط یک برد برای توپچی‌ها ثبت شده و تاتنهام موفق شده ۷ برد کسب کند. ۲ تساوی هم حاصل کار این دو تیم در خانه سپیدپوشان بوده است.
۲) میکل آرتتا ۲ مرتبه مقابل آنگه پوستکوگلو قرار گرفته که حاصل کارش یک برد و یک تساوی بوده است.
۱۴) با وجود جدایی هری کین از تاتنهام، بازیکن پیشین آکادمی آرسنال موفق شده ۱۴ مرتبه در دربی شمال لندن گلزنی کند و از این حیث بهترین بازیکن نبرد باشد.
۰) عدد ۰ مقابل باخت‌ها و گل‌های خورده تاتنهام در تنها دیدار خانگی این فصل قرار گرفته. البته اسپرز بیرون از خانه هم هیچ بردی نداشته که باعث شده شروع خوبی در فصل جدید نداشته باشند.

مصدومان و محرومان
ریچارلیسون و ایو بیسوما مصدومان تاتنهام هستن که به این بازی قطعاً نخواهند رسید. میکی فان‌دی‌فن و دومینیک سولانکه هم آسیب دیده بودند، اما احتمالاً در نبرد شمال لندن حاضر خواهند بود. بدترین اتفاق در فیفادی برای آرسنال رخ داد و کاپیتان‌شان مارتین اودگارد مصدوم شد. آرسنالی‌ها در تلاش هستند او را هرچه زودتر به میادین برسانند. کیران تیرنی، میکل مرینو و تاکهیرو تومیاسو هم به‌دلیل مصدومیت به این دیدار نخواهند رسید. وضعیت گابریل ژسوس و ریکاردو کالافیوری نامشخص است. دکلان رایس هم به خاطر کارت قرمزی که مقابل برایتون گرفت، این دیدار را از دست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دی‌فن، اودوگی، سار، بنتانکور، کولوسوسکی، مدیسون، سون و سولانکه
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، تیمبر، پارتی، جورجینیو، ساکا، هاورتس، مارتینلی و تروسار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی