نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
۰ |
۰
در انتظار نسل طلایی مشت زنان ایران!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بوکس ایران در سال ۱۴۰۲ روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت اما موفقیت اخیر نوجوانان در آسیا که با نایب قهرمانی آنها در آسیا همراه شده، نوید روزهای خوبی را برای بوکسورها می‌دهد.

به گزارش خبرورزشی، بوکس ایران در سال گذشته روزهای متلاطم زیادی داشت و حتی با وجود مشخص شدن سرنوشت ریاست این فدراسیون، اما همچنان در تصمیم‌گیری‌ها سردرگم عمل شد تا حاصل آن ناکامی در سه رویداد قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد. تیم ملی بوکس ایران در مسابقات قهرمانی جهان با کسب تنها شش پیروزی و تحمل هشت شکست دست خالی مسابقات را ترک کرد. این نتیجه در شرایطی برای بوکس ایران کسب شد که در دوره گذشته در سال ۲۰۲۱، بوکس ایران برای نخستین بار به مدال جهانی رسید و دانیال شه‌بخش با کسب مدال برنز جهان نام خود را در تاریخ این رشته در کشورمان ثبت کرد. نکته جالب اینکه منتقدان عملکرد تیم ملی در آن دوره در مسابقات جهانی ازبکستان به‌عنوان رئیس و نایب رئیس فدراسیون مسئولیت داشتند، اما نه تنها در حفظ مدال جهانی ناکام ماندند، بلکه با نتایج تیم ملی عملکرد بسیار ضعیفی را از خود بر جای گذاشتند.

ناکامی باور نکردنی در هانگژو و انتخابی المپیک

بازی‌های آسیایی هانگژو دومین رویداد مهم بوکس در سال گذشته بود که این بار نیز با ناکامی مطلق به پایان رسید. این در شرایطی بود که به نظر می‌رسید با توجه به قرعه مناسب برخی ملی‌پوشان حداقل کسب دو تا سه مدال برنز در بازی‌های آسیایی ممکن خواهد بود، اما تیم پنج نفره کشورمان این بار حتی از مسابقات جهانی هم عملکرد ضعیف‌تری داشت و با کسب تنها دو پیروزی و پنج باخت برای دومین دوره متوالی دست خالی بازی‌های آسیایی را ترک کرد.

این در شرایطی بود که روح‌الله حسینی رییس فدراسیون بوکس، پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی پیش‌بینی کسب دو تا سه مدال در این مسابقات را کرده بود، اما پس از ناکامی تیم ملی سریعاً از نیاز بوکس به مربی خارجی صحبت کرد و حتی مدعی شد که می‌توانست تیم را به این رویداد اعزام نکند، ادعایی که با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی نخستین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس به شمار می‌رفت، مطرح شدنش از سوی رئیس جوان فدراسیون بسیار عجیب بود. در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان در راس فدارسیون، دو ماه پس از پایان بازی‌های آسیایی و در آذر ماه سال گذشته بحث حضور فونتانا سرمربی مطرح کوبایی سابق تیم ملی تایلند در کشورمان مطرح شد اما پروسه حضور او در کشورمان حدود دو ماه زمان برد تا در نهایت این مربی کوبایی در بهمن ماه و یک ماه قبل از مسابقات گزینشی وارد کشورمان شود. با این حال انگار قرار بود سه گانه ناکامی‌های بوکس ایران در سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.  ملی پوشان ایران در نخستین مرحله مسابقات جهانی بوکس گزینشی المپیک باز هم در کسب مدال و سهمیه المپیک ناکام بودند و در آخرین مرحله گزینشی المپیک باز هم هیچ بوکسوری از ایران سهمیه المپیک را کسب نکرد تا ناکامی‌های این رشته ادامه داشته باشد.

شروع روزهای خوب با یک نسل طلایی

چند روز پیش بود که تیم بوکس نوجوانان ایران با کسب هفت مدال رنگارنگ، برای نخستین‌بار در طول تاریخ در رقابت‌های آسیایی سکونشین شد و مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرد. شاگردان اکبر احدی با عملکردی تاریخی، موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز شدند. مهدی روزبهانی و محمدصالح مصباحی به مدال طلا رسیدند. اشکان هاشمی و سهند نجفی نقره گرفتند. امیرمحمد رستم‌پور، ماهان ساجدی و محمد بیرانوند هم صاحب مدال برنز شدند. اکبر احدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان معتقد است این نسل طلایی می‌توانند آینده جدیدی را برای بوکس ایران رقم بزنند تا به زودی شاهد پایان ناکامی مشت زنان ایران در مسابقات بین المللی باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی