نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
کامبک شگفت‌انگیز تیم ملی با مهدوی‌کیا و کریم باقری/ مایلی‌کهن طلسم چینی را شکست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۷ سال قبل در چنین روزی به لطف درخشش ستارگان پرسپولیس و البته سایر چهره‌های خود، یک پیروزی تاریخی را جشن گرفت.

مرحله پایانی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از ۲۲ شهریور سال ۱۳۷۶ برای تیم ملی فوتبال ایران که در آن زمان به لحاظ ارائه فوتبال زیبا بهترین تیم آسیا محسوب می‌شد، آغاز شد و ما در اولین قدم باید مهمان چینی‌ها می‌شدیم.

فدراسیون فوتبال چین یک ماه قبل از شروع این مسابقه ورزشگاه محل برگزاری آن را عوض کرده و استادیومی در استان دالیان که ۱۰۰۰ کیلومتر با پکن فاصله داشت را به عنوان محله انجام این تقابل انتخاب کرد. چینی‌ها مدعی بودند از زمان تاسیس تیم ملی کشورشان تاکنون در استادیوم مورد نظر شکست نخورده‌اند و البته دردسر ایران را هم با این تغییر بیشتر کردند چون تیم ملی ابتدا از تهران به پکن پرواز کرد و از آن‌جا با یک پرواز داخلی خود را به استان دالیان رساند.

مسابقه برای ما بسیار بد آغاز شد و تا به خودمان آمدیم، با دو گل از چین عقب بودیم ولی موتور شاگردان محمد مایلی‌کهن از اوایل نیمه دوم روشن شد و اتفاقی تاریخی رقم خورد. کریم باقری از روی نقطه پنالتی اختلاف را به حداقل رساند و پس از آن، مهدی مهدوی‌کیا با دو گل فراموش‌نشدنی کفه ترازو را به سمت ایران سنگین کرد. در آخرین دقایق هم علی‌اصغر مدیر روستا گل چهارم را به ثمر رساند تا قدم اول در راه رسیدن به جام جهانی فرانسه را مقتدرانه برداریم و البته طلسم نباختن چین در ورزشگاهی که مدعی بودند هیچ تیمی نمی‌تواند آن‌ها را شکست بدهد را نیز شکستیم!

کامبک شگفت‌انگیز تیم ملی با مهدوی‌کیا و کریم باقری/ مایلی‌کهن طلسم چینی را شکست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • تنها IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    عجب بازی بود لحظه به لحظه شو خاطرم هست وقتی گل دوم چین زده شد دیگه همه نا امید بودیم که مهدوی کیای باحال آتیش بازی رو کلید زد ، چه کرد تو این بازی انگاری خودش بود و دروازه وهیچکس روبروش نیست دم همشون گرم
  • تنها IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    البته از نقش داریوش خان مصطفوی هم نباید غافل بود وقتی بنظر می‌رسید داوری مقداری جانبدارانه به سمت چینی هاست ایشون با گرد وخالی که بین دونیمه با پاویون داوری داشت باعث متعادل شدن قضاوت شد ، زنده باشن ایشالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی