نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
به استقبال ایران - امارات با حمید استیلی؛ این ملی پوشان سه سال بعد هم می‌توانند در جام جهانی برای ما بازی کنند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمید استیلی در گفتگو با امیرعباس واسعی به تشریح لیست تیم ملی و وضعیت این تیم می پردازد...

به گزارش خبرورزشی، حمید استیلی ستاره سال های نه چندان دور فوتبال ایران که به عنوان کارشناس فنی با رسانه خبرورزشی همکاری دارد و همیشه لیگ برتر را برای ما و شما تحلیل و تفسیر می کند، این بار به بهانه فیفا دی و بازی‌های تیم ملی با حضور در استودیوی خبرورزشی روبروی امیر عباس واسعی نشست و به تحلیل و تفسیر شرایط تیم ملی پرداخت...

قبل از هر چیز برویم سراغ لیست تیم ملی... همیشه همه جای دنیا وقتی لیست تیم ملی منتشر می شود، انتقاد می شود که چه کسانی جای شان خالی است و چه کسانی هستند که نباید باشند. شما لیست تیم ملی ایران برای دو بازی با قرقیزستان که هفته گذشته برگزار شد و امارات که این هفته برگزار می شود را چطور می بینید؟

در تمام دوران لیست تیم ملی همیشه با واکنش موافق و مخالف همراه بوده است. برخی بازیکنان مدنظر کارشناسان هستند و مدنظر سرمربی نیستند و یا برعکس، ما باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم و نقد را به بعد از بازی ها موکول کنیم. باید به مربی مهلت بدهیم از این نفرات طبق تفکرات خودش بهره ببرد. کارایی این نفرات را ببینیم و بعد نظر بدهیم.

خب، به نظر شما با فوتبالی که از امیرقلعه نویی سراغ دارید، نفرات دعوت شده به تیم ملی متناسب با تفکرات فنی و برنامه های ذهنی قلعه نویی هستند؟

این را امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی باید جواب بدهد و ما باید به نظر قلعه نویی احترام بگذاریم.

احترام که صددرصد ولی آیا جوانگرایی نباید آغاز شود؟ این جوانگرایی کجا باید شکل بگیرد؟

الان که صحبت کردن فایده ای ندارد و زمان مناسبی برای حرف زدن درباره دعوت شده ها نیست و باید اجازه بدهیم تیم ملی بازی با امارات را هم پشت سر بگذارد.

پس چه زمان حرف بزنیم؟ تا چشم به هم بزنیم دوباره فیفا دی می شود و باز هم ما نتیجه می خواهیم و باز هم زمان برای حرف زدن مناسب نیست... باز هم زمان مناسبی برای جوانگرایی نیست...

در صحبت های قبلی خودم هم گفتم ما باید یک فکری برای جام جهانی بکنیم چون صعودمان به جام جهانی که قطعی است. تعداد تیم هایی که صعود می کنند، به اندازه ای است که شانس صعود ما را بالا می برد. ما باید ببینیم این نفراتی که دعوت می شوند می توانند سه سال بعد دز جام جهانی برای ما بازی کنند. البته فقط هم مساله ما تیم ملی نیست و این جوانگرایی به لیگ ما هم بستگی دارد. لیگ ما هم متاسفانه لیگ سن و سال داری است و مربیان تیم ملی باید اول بازیکن جوان ببینند که دعوت کنند.

شما درست می گویید دقیقا در مورد لژیونرها بیشترین انتقاد از سرمربی تیم ملی این بود که چرا برای بازی با قرقیزستان سعید سحرخیزان و جواد حسین نژاد جوان دعوت نشدند ولی در مورد لیگ انتقاد می شود چرا رامین رضاییان سی و چند ساله دعوت نشده است...

ببینید در مورد این جوانان که گفتید یعنی سحرخیزان و حسین نژاد سرمایه های فوتبال ما هستند و بودن شان کنار تیم ملی هم به آنها کمک می کرد که باتجربه شوند و هم برای تیم ملی ما خوب بود که برای آینده اش بازیکن می ساخت. ولی در مورد رامین رضاییان قصه خیلی فرق می کند. رامین الان به شدت سرحال است اما شاید کادرفنی به این فکر می کند که سه سال دیگر، رامین رضاییان دیگر برای بازی در جام جهانی به کار نمی آید. البته در این صورت باید پرسید بازیکنان دیگری که همسن رامین هستند و یا حتی از رامین بزرگتر هستند چرا دعوت شده اند؟ به هرحال رامین الان فوق العاده آماده است. اگر جوانگرایی می خواهیم بکنیم باید تکلیف روشن باشد. جوان ترها اگر کنار تیم باشند، حتی اگر بازی هم نکنند، کنار تیم با افکار سرمربی آشنا می شوند و تجربه کسب می کنند.

می خواهیم درباره پست تخصصی خود شما حرف بزنیم، هافبک دفاعی؛ اگر شما سرمربی تیم ملی بودید چه کسی را فیکس بازی می دادید؟

چون سرمربی تیم ملی نیستم به این موضوع فکر نکردم (خنده)

سعید عزت اللهی با وجود مصدومیتی که داشته دعوت شده، موافق هستید یا مخالف؟

ما باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم.

احترام به جای خود، شما نظر خودتان را بفرمایید...

خب، اگر من نظر بدهم شاید نظر من با ذهنیت امیر قلعه نویی مطابقت نداشته باشد و سوتفاهم پیش بیاید...

سرمربی تیم ملی سعید عزت اللهی را  با وجود آسیب دیدگی دعوت کرده، یک عده می گویند کار درستی است چون به هرحال عزت اللهی نفر فیکس ما در این پست است و بعد از آمادگی آرمانی، در جام جهانی برای ما بازی می کند و عده ای هم می گویند حالا که با قرقیزستان بازی داشتیم، بهتر بود قلعه نویی به جای عزت اللهی از یک هافبک دفاعی جوان دعوت می کرد و به او میدان می داد. نظر شما چیست؟

من با نظر گروه دوم موافق هستم و معتقدم می شد به یک جوان میدان داد. در بازی راحت می شد با میدان دادن به یک جوان، برای سعید عزت اللهی پشتوانه ساخت.

نظرتان در مورد رامین رضاییان که شاگردتان هم بوده چیست؟ اگر جای قلعه نویی بودید دعوتش می کردید؟

ببینید در فوتبال ما نتیجه خیلی مهم است، اگر برای قلعه نویی نتیجه مهم است باید رامین رضاییان را دعوت می کرد.

اگر درباره تیم ملی نکته ای دارید، بفرمایید؟

باید برای تیم ملی برنامه ریزی داشته باشیم. رفتن به جام جهانی نسبت به قبل آسان تر شده و حالا باید برای تیم های ملی پایه ای هم برنامه ریزی داشته باشیم. میانگین سنی تیم ملی بزرگسالان ما به شدت بالاست و باید روی تیم های جوانان و امید سرمایه گذاری کنیم. ما باید آکادمی داشته باشیم، در لیگ مان باید جوانگرایی کنیم. البته فوتبال از جامعه جدا نیست و ما باید در تمام زمینه های جامعه برای موفقیت برنامه ریزی داشته باشیم. اگر صنعت موفقی نداشته باشیم، موفقیت مان در فوتبال هم مقطعی و موقت است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فرشید IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    سلام کل مصاحبه هاتونو کجا میتونیم ببینیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی