وقتی بزرگان پرسپولیس اختلاف‌ها را کنار گذاشتند/ ماجرای عذرخواهی علی دایی برای بازگشت به تیم ملی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی دایی و محمد مایلی‌کهن ۲۷ سال قبل در چنین روزی یک اختلاف بسیار بزرگ را حل کردند.

علی دایی در آخرین بازی مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که در ورزشگاه آزادی مقابل سوریه برگزار شد، در ترکیب ثابت قرار نداشت و همین مساله باعث ناراحتی او شد. وقتی خبر ناراحت شدن دایی به گوش محمد مایلی‌کهن سرمربی وقت تیم ملی رسید، داستان بالا گرفت و شهریار از تیم ملی کنار گذاشته شد!

ما در اواسط تابستان سال ۷۶ بدون دایی کانادا را در دیداری تدارکاتی شکست دادیم و البته مقابل امارات هم شکست خوردیم تا بسیاری از بزرگان فوتبال برای حل ماجرا و بازگشت شهریار به تیم ملی وارد عرصه شوند. سرانجام در سوم شهریور سال ۷۶ و به فاصله کمتر از ۲۰ روز تا آغاز مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، مایلی‌کهن و دایی که هر دو جزو بزرگان پرسپولیس هم محسوب می‌شوند، اختلافات خود را حل کردند و مهاجم بزرگ ایران دوباره به تیم ملی بازگشت.

در آن زمان اعلام شد علی دایی در تماس با داریوش مصطفوی رئیس وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که رفتارش درست نبود و بابت آن عذرخواهی می‌کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در نهایت با تساوی مقابل استرالیا طی دیداری که به حماسه ملبورن معروف شد، در هشتم آذر سال ۱۳۷۶ به جام جهانی فرانسه راه یافت. البته در آن مقطع محمد مایلی‌کهن دیگر سرمربی ایران نبود و جای خود را به والدیر ویرا برزیلی داده بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • علی باقری IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    ۲۷‌سال از جام جهانی ۹۸ گذشته!!! خدای من چ زود پیر شدیم.اولین خاطره من از جام جهانی مال مکزیکه و سال ۱۹۸۶ !!!
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    😃😃😃👍🌹🌹🌹🌹🌹🤲
  • یک ایرانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    مایلی کهن در فوتبال ایران وآسیا بابیست ترانسفر بازیکن به بهترین لیگهای جهان رنسانس و انقلاب ایجاد کرد
  • بهلول جلفایی BY ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    آقا کریم با سلام وعرض ادب شما.همیشه درقلب ما جا داری آقای به تمام معنا من استقلالی هستم وفدای تو و دایی عزیز تا تاریخ هست کریم علی جان من هستند تو برای همه عزیزی . نوفقیت ترا آرزومندم۷۳۶
  • ارسلان DE ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    تیمی که حماسه ملبورن را آفرید،دیگر تکرار نشد.بازیکنان یک دست بدون خودخواهی پاس دادن و برایندش رفتن به جام جهانی بود.مایلی کهن تیم خوبی گردآورد.چرا با ایشان ادامه ندادند!پاسخش مبهم است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی