نظرسنجی

نتیجه بازی ایران و امارات را پیش بینی کنید...
اعتراف حسین رضازاده پس از سال‌ها: دوپینگ من سرشیر و عسل اردبیل بود/ علی دایی از من محبوب‌تر است اما...
منبع: خبرآنلاین
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

حسین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری ایران و جهان درباره حواشی این رشته و شایعات دوپینگش صحبتهایی

بدون شک یکی از مهم‌ترین ورزشکاران تاریخ ایران است. کسی که محال است صحبت از مدال و افتخار باشد ولی یاد او نیفتید. صحبت از حسین رضازاده است؛ اسطوره وزنه‌برداری ایران که در ۲ المپیک سیدنی و آتن مدال طلا گرفت و اگر آن بیماری نبود، می‌توانست در پکن هت‌تریک کند. البته او بدون مدال طلای المپیک پکن هم به‌قدری افتخار و عنوان دارد که جایگاهی دست‌نیافتنی در تاریخ وزنه‌برداری و حتی ورزش ایران داشته باشد.

رضازاده که سال‌ها پس از المپیک پکن هنوز با بیماری دیابت دست‌وپنجه نرم می‌کند، چندی پیش هم در بیمارستان بستری بود ولی حالا شرایط به‌مراتب بهتری دارد و خودش می‌گوید برخلاف گذشته، بالاخره بیماری‌اش را جدی گرفته است. بخشی از مصاحبه رضازاده با خبرآنلاین را در ادامه می خوانید:

*بیماری دیابت بود که یک ماه مانده به عید بستری شدم. من دیابت داشتم که هم ارثی بود، هم استرس و وزنم باعث شد که ۳ ماه قبل از المپیک پکن مشخص شد. آقای افشارزاده رئیس فدراسیون بود و وقتی چکاپ کامل انجام دادم فهمیدم قند و فشار خون دارم و همان باعث شد نتوانم به المپیک بروم. بعد از آن ول کردم و مریضی قند و دیابت را شل گرفتم. البته از آن زمان ورزش می‌کردم و در این ۱۶ سالی که از دوران قهرمانی خارج شدم، ۳۰ کیلوگرم وزنم را پایین آوردم. خب بیماری دیابت هم اتوماتیک با قرص‌هایی که می‌خوری وزن را پایین می‌آورد. یک مقدار خب رعایت نکردم و پایم کمی باد کرد و وقتی به خانه رفتم بیشتر شد و عفونت کرد که عکس گرفتم و برای دوستم که پزشک بود فرستادم. او گفت باید بستری شوی و از طریق آنتی‌بیوتیک این عفونت از بین برود و اگر طول بکشد سیاه می‌شود و ممکن است قطع شود. بستری شدم و ۱۴ روز دوره درمان داشت و جا دارد از رئیس و دکترهای بیمارستان ساسان تشکر کنم. آن‌جا چکاپ کامل شدم و دوره درمان را کامل کردم و الان خیلی رعایت می‌کنم و از آن زمان در این ۵ ماه ۳ کیلوگرم وزنم را پایین آوردم. وزنم ۱۲۵ کیلوگرم است و باید ۱۰۵ باشم که خیلی سخت است ولی رعایت می‌کنم و مواظب هستم. دیابت خیلی بیماری خطرناکی است.

*من در المپیک سیدنی رقابت سنگینی داشتم و ۲۲ ساله بودم. رونی ولر ۳ طلای المپیک داشت و چمرکین در المپیک آتلانتا طلای ۹۶ را گرفته بود و ۲۰۰۰ به وزن ما آمد. من در خوابگاهم عکس این‌ها را زده بودم و الگوی من بودند که در سیدنی با آن‌ها رقابت کردم. رکورد یکضرب من در المپیک سیدنی، ۲۱۰ بود که ۲۱۲.۵ زدم. ولر ۲۱۰ زد، من بار دوم ۲۱۰ را انداختم و ۲ کیلو وزنم بیشتر بود و ایوانوف ۲۱۲.۵ را گذاشت و من به لطف خدا زدم. واقعا لطف خدا بود و اگر این را نمی‌زدم شاید ششم، هفتم می‌شدم و رقابت کردم. وقتی به آنجا می‌رسی، یک کیلو افزایش رکورد هم از نظر استرس خیلی سخت است.

*من در المپیک آتن هم ۴۷۲.۵ را تکرار کردم و اگر حریف قدری داشتم شاید بیشتر بالا می‌رفتم. من یک ماه قبل از المپیک آتن، در رکوردگیری آقای هاشمی‌طب، رئیس کمیته ملی المپیک آمد و من در یکضرب ۲۱۰ و در دوضرب ۲۶۵ زدم. بعد از یک هفته ۲۶۷.۵ دوضرب و ۲۱۵ یکضرب را زدم. حریف قدری نبود و من در بار اول دوضرب طلایم قطعی می‌شد و شل می‌شدم. اگر حریفی مثل تالاخادزه داشتم شاید ۲۷۰ هم زده می‌شد. من با ۲۵۰ طلایم قطعی می‌شد از نظر فکری انگیزه نداشتم.

* ایوانوف مربی خیلی بزرگی بود و انقلابی کرد. وقتی آمد گفت ساعت ۷ صبح همه تمرین کنیم. مگر قبل صبحانه می‌شد تمرین کرد؟ ما قبل از او یک جلسه بعد از ظهر تمرین داشتیم ولی او که آمد روزهای زوج ۳ جلسه و روزهای فرد ۲ جلسه تمرین داشتیم. تمرینات مدرنی هم بو. در المپیک سیدنی که ۶ سهمیه گرفتیم، گفت این‌ها از بین ۳۰۰ نفر انتخاب شده‌اند. آن موقع هم امکانات اینطوری نبود و مثلا در اتاق ۳ در ۳ ما ۲ نفری تمرین می‌کردیم. یادم هست بعد از کسب مدال طلا، به استادیوم آزادی و سالن وزنه‌برداری رسیدند و بودجه فدراسیون چند برابر شد و امکانات خوبی دادند. ما هم ۶ تا سهمیه گرفتیم، کوروش باقری، شاهین نصیری، مهدی پانزوان، حسین برخواه، حسین توکلی و من بودیم.

اعتراف حسین رضازاده پس از سال‌ها: دوپینگ من سرشیر و عسل اردبیل بود/ علی دایی از من محبوب‌تر است اما...

*۱۱ نفر دوپینگی بودند و من و اصغر ابراهیمی چیزی نخورده بودیم. از دبی داروها را آورده بودند. وادا الان هم بدون اطلاع در یک سال ۷ بار آمده است. من شانس آوردم به من پودر نمی‌دادند و اصغر ابراهیمی هم مصدوم بود. اگر زن او شیمی‌دان بود، خب ایوانوف ۴ سال در مصر بود و چرا یک نفر را قهرمان جهان نکرد؟ او مربی خوبی بود و ما هم استعداد داشتیم. در مصر یک قهرمان جهان هم تحویل وزنه برداری نداد.

*در زمان کودکی خانواده‌ام می‌گفتند درس بخوان ولی مادرم بیشتر حمایت می‌کرد. من در تبریز مسابقات استانی را اول شدم چون اردبیل هنوز استان نشده بود. بعد مسابقات آموزشگاه‌های کشور در میانه اول شدم و خانواده بیشتر حمایت کردند.

*اولین پولی که گرفتم ۲۰ هزار تومان بود که سال ۱۳۷۳ قهرمان آموزشگاه‌ها شدم. ۲ ماه به آن دست نزدم و از این ۵۰۰ تومانی‌های قرمز بود. گرمکن هم داده بودند ولی اصلا دنبال پول نبودیم و مقام برای ما مهم بود. لطف خدا بود که راه باز شد.

*المپیک سیدنی چون اولین المپیک بود و رقبای قدری داشتم و اولین مدال سنگین وزن بعد از انقلاب را گرفتم. آنجا خیلی استرس داشتم ولی در آتن خیلی آرام بودم. من در آتن می‌توانستیم ۲۷۰ هم بزنم ولی در سیدنی واقعا همه قهرمان‌های جهان بودند و طلای آن خیلی چسبید.

*دوپینگ اسمش رویش است و مجموعه داروهای ممنوعه است. خیلی چیزها دوپینگ است و الان مثلا داروی فشار، بتامتازون یا چیزهای دیگر را هم باید بنویسند. این‌ها شایعه است. مثل همان حرف‌هایی که علیه ایوانوف زدند.

*سرشیر و عسل اردبیل دوپینگ ما بود ولی از همه مهم‌تر همان یا حضرت ابوالفضل (ع) دوپینگ ما بود. واقعا هم تاثیر داشت. ارتباطی که داشتیم. من در مسابقات جهانی ونکوور آسیب دیده بودم و جابر سالم داشت طلا می‌گرفت و من در یکضرب سوم بودم. در دوضرب ۲۵۰ را می‌خواستم بزنم و جابر سالم ۲۶۰ را در تمرین مثل شربت زد ولی ناگهان کوروش گفت جابر سالم مصدوم شده است. این اتفاق نمی‌افتاد او طلا می‌گرفت و من نقره می‌گرفتم ولی با ۲۵۰ طلا گرفتم چون بیشتر نمی‌توانستم بزنم. خوشحالم رشته‌های دیگر الگوبرداری کردند و یا علی (ع) و یا حسین (ع) را صدا می زنند. اگر ارادت قلبی داشته باشی و ردخور ندارد!

*بیشترین پاداش المپیک آتن بود که ۱۰۰ میلیون گرفتم. سال ۱۳۸۳ بود که من با آن پول به تهران آمدم و اینجا خانه خریدم.  

*علی دایی رفیق من است. همیشه او را بزرگ و پیشکسوت خودمان می دانیم. سال ۹۸ که آنها جام جهانی بودند ما در تهران اردو داشتیم و بازی های آنها را می دیدیم و کیف می کردیم. آقای پیروانی برای من تعریف می کرد که وقتی من در المپیک حضور داشتم و مدال طلا گرفتم او با علی دایی هم اتاقی بودند و با مدال من علی دایی از خوشحالی به گریه افتاد.  

*آقای دایی در اردبیل محبوب‌تر است

بیشتر بخوانید: ساعت فروش‌های استانبول مقابل پرسپولیس؛ یک تیم محلی متشکل از پناهنده‌های آفریقایی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶۴
  • مرتضی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    ببوسم نوشته ییا ابوالفضل العباس ع مت رو تو برای ما شاهکار هستی ای رضازاده عزیز
    • Mehran DE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      این پهلوان نیست، پهلوان ما آقا تختی، آقا رسول خادم، علی دایی و علی کریمی و... هستن.
    • ناشناس IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      نه بابا علی دایی و علی کریمی که در اغتشاشات شرکت کرده بودند پس به اینها نمیشه گفت پهلوان بیخودی اینها را بزرگ نکنید بچه سالها هه هه هه هه
    • سام IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      تو خودت رو با علی دایی مقایسه می کنی؟!
  • مهدی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    یاپشا پهلوان یاشاااا... شیر اذربایجان
  • ..... IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    این که یه بچه هم میدونه دایی محبوب تراز توست
  • ورزشکار DE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    واقعا پ این مردم این حرفها رو از کجاشون در میارن 😂
  • ورزشکار DE ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    واقعا پ این مردم این حرفها رو از کجاشون در میارن 😂
  • محمود IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    پهلوان حسین رضا زاده با غیرت
  • محمود IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    پهلوان حسین رضا زاده با غیرت
  • امانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    اقای هرکول مدارک دوپینگت هست
  • مهدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    بلا دو باد و همیشه تندرست باشین پهلوان. بله اون زمان ماهم به شوق قهرمانی شما اشک شوق ریختیم.
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    چی بگم بگم نگم
  • ناشناس IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    بله بهترین اسطوره های ما این ورزشکاران هستند که مدال‌های آسیایی و جهانی می‌آورند نه فوتبالیست های مفتخور و از خود راضی نه جام، جهانی و نه آسیایی هیچی به هیچی
  • سحرخیز IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    بخدا در خود اردبیل هم مردم ازت نفرت دارند.برعکس علی دایی که مردم واقعا عاشقانه دوستش دارند
  • کور اوغلو IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضا زاده انسان خوب و خیر خواهی هستند ولی نمی‌دانم چرا از مردم فاصله گرفتند محبوبیت علی دایی به خاطر مردمی بودن و کنار مردم بودن است نه فوتبال
  • حسین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضا زاده ، تو افتخار ملت هستی ، ایشالله که سلامتی کامل رو بدست بیاری و زندگیت پر از صفا و سلامتی باشد.
  • امید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    مس‌خودشو‌با.طلا‌مقایسه نمی‌کنه
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    حسین آقا خودتا با علی دایی مقایسه نکن توی ورزشکاران ایران توی ده نفر هم نیستی
    • اس اس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      جزو صد نفر هم نیست بهدا
  • بازنشسته IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    دایی تو کل کشور بشدت محبوبه چون شرف داره
  • آریا ستاری IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضا زاده اصلا تو اردبیل محبوب نیستند و فقط علی دایی تو اردبیل محبوب دلهاست و بزرگ و کوچکی از صمیم قلب دوسش دارن.
  • حمید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضازاده خودتی
  • امید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    علی دایی بخاطر اینکه زیر بار حکومت نرفت و با مردم بود در کل ایران و جهان محبوب تراست
  • علی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    ضمن احترام به حسین رضا زاده خواستم عرض کنم علی دایی نه تنها تو‌ اردبیل بلکه تو‌ کل ایران بین تمام ورزشکاران از همه محبوب تر هست 👍👍♥️💙
  • محمد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    😃😃😃👍🌹
  • من IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    تو اردبیل بهت فحش میدن بی غیرت ،خودتو با دایی مقايسه میکنی ؟
  • محمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    توکجا..دایی کجا---------درست مقایسه کن
  • عذع IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    درست گفته درشهر خودشون این مقایسه رو انجام داده ...حسین رضازاده هم کاری بزرگ کرده
  • نبی الله IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    شاید دایی در‌نظر بعضی‌ها بهترین فوتبالیست نیاشد، ولی قطعاً بهترین اول انسان و دوم ورزشکار است که بخاطر مقام و پست به جایی بند نشد، با رضازاده هم کاری نداریم، فقط هرگز مقایسه نکنید که عجیبه!!
  • جواد IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضازاده تو کجا وآقای دایی کجا !!! تنها قهرمان ورزشی بودن که نیست ، انسان بزرگ بودن مهمتر است دایی سلطان قلب‌ها ست .
  • احسان IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    حسین رضازاده قهرمان ملی و افتخار ماست.
  • Afshar US ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    خیلی رو داری بابا حداقل خودتو مثلاً با دبیر با یکی از جنس خودت مقایسه کن نه با سالار
  • شبنم IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    شما نه تنها محبوب نیستین. بلکه منفور هم هستین.
  • شبنم IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    شما نه تنها محبوب نیستین. بلکه منفور هم هستین.
  • Afshar US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    میخواهی خودت رو مقایسه کنی طرفت رو از همجنس های خودت انتخاب کن مثل علیرضا دبیر با مثلاً هادی ساعی جنس دایی با شماها خیلی فرق داره افتاد
  • محسن IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    به عشق اقارضازاده ۱۳ساله بودم ۱۰۰کیلوسیمان ۲ پاکت بدون گرم کردن ۲۰تاپله بردم بالا سیمان ها سرشانه ام ولی به مدت یک هفته چهارزانو نمی توانستم بزنم کشاله پا دردمیکرد یعنی دوبرابروزنم بعدفهمیدم بارسنگین نباید بلندکنم کوچک پهلوانها
  • محمد امین IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    مگه پهلوان رضا زاده پست دولتی دارند؟
  • ر IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    تو محبوب نیستی که میگی علی دایی از من محبوبتر است علی دایی تو قلب تک تک مردم جا داره مرامش جوانمردی هست
  • محمد DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    علی دایی قلوب مردم را تسخیر کرده، لطفاً خودت رو با پهلوان مردم مقایسه نکن.
  • اهورا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    حاجی تو هیچ محبوب نیستی خودتو با دایی مقایسه نکن
  • اس اس IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    آقای رضا زاده من یک استقلالی دو آتیشه هستم ولی محبوبیت دایی کجا و.تو کجا عزیز سعی کن خودتو زیاد رسانه ای نکن همان جور که فراموش شدی بهتر هست..‌...
  • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    انصاف هم یه چیز خوبی هست هردو عزیزند بر ایران
  • احمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    یاشا پهلوان
  • سعیدی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    هم دوپینگ کردی هم رفتی دبی تبلیغ کردی مردم ایران برن اونجا خونه بخرن، خجالت بکش
  • ایران IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    متاسفم برای نظر هایتان آقایی پهلوان انشالله به امید بهبودیت
  • رامین IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    وقتی محبوبیت با شرافت در ارتباط باشه ، علی آقا دایی محبوب میشه و شما نه !!!
  • مصطفی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    خسته نباشی محب اهل بیت (ع)،حق باعلی وعلی باحق است
  • شجاعی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    عشق هست هر دو ستاره درخشان اردبیل
  • شجاعی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    عشق هست هر دو ستاره درخشان اردبیل فرقی نداره برای ما هر دو همشهری ما هستند
  • فرهنگی بازنشسته IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    همیشه سلامت و پایدار باشید آقای پهلوان،👌تا کور شود هر آنکه نتواند دید پهلوان باغیرت مومن را
  • رضا‌ IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    حاج‌حسین‌ قهرمان‌ارزنده‌‌ایران‌‌.نامت‌‌برای‌همیشه‌ماندگار است‌.انشالله‌سرسلامت‌و‌تندرست‌‌ زیر‌سایه‌اقا‌ابولفظل‌ع باشید‌.دورد‌بر‌شرفت
  • ابراهیم از شهرک مس IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    برای ما عزیز هستی دم گرم پهلوان
  • ب .ع IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    موضوعی بی اهمیت
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    مگه بچه های اینم در گرانترین کالج های انگلستان تحصیل می‌کنند؟
  • سجاد درخشانی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    با سلام . درکل ترک ها افتخار ایران هستند یاشاسین ارومیه .تبریز.اردبیل.زنجان و بوتون ایرانین تورک شهرری نمونه هاشم سعید معروف .علی دایی. حسین رضازاده.هادی ساعی و....خیلی‌های دیگه هستن که اگه نام ببرم خیلی باید بنویسم
  • محمد US ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    سلام قهرمان درود به شرفت عزیز دلی حاج حسین
  • سعید IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    بنده خدا خودش میگه علی دایی خیلی محبوب تره ولی بعضی ها مثل عقده ای برخورد میکنن میکنن عددی نیستی در مقابل دایی، ول کنین بابا امثال شماها تختی رو کشتین
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    اینایی که میگن حق با پرسپولیسه طرفدارای متعصبشن وگرنه عالم و آدم میدونن پرسپولیس داره قانون رو دور میزنه
  • Amir IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    هههههه ببین کی خودشو با علی دایی مقایسه می‌کنه
  • سجاد US ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    هم قهرمانی هم پهلوان حسین رضا زاده عزیز بارها دل ما و ملت ایران راشاد کردی پولی که دولت ترکیه به تو داد ۹۰بیشتر ورزشکاران را فریفته خود میکرد اما تو بخاطر ایران با شرایط سخت ماندی دایی کیه که به گرد پای تو برسد
  • حبیب IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    تو کجا و دای کجا
  • ناشناس IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    درود بر پهلوان گرانقدر رضازاده بی ریا ابوالفضل نگهدارت متاسفانه امروزه ریاکاری ،دروغ و ثروت جایگاه بالاتری نسبت به پهلوانی در جامعه دارند
  • محمدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    اقای علی دایی نه کسی را ازار داد ونه حق کسی را برای رشد وقهرمان شدن گرفت ونه کسی را محروم کرد
  • سارا IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    حالا مگر مردم اردبیل یکیو بخوان یا نخوان،خوب یا بد آدمها معلوم میشه!!! معیار خوب بودن آدمها مگه اردبیلی هان!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی ایران و امارات را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی