نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
پرسپولیس همیشه رقیب بالقوه استقلال است، اما.../ باید از مسابقه اول به فکر قهرمانی باشیم/ نکونام از قرعه لیگ نهایت استفاده را ببرد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاپیتان اسبق استقلال گفت: ما باید از همین ابتدا کار را با قدرت استارت بزنیم و بتوانیم همه امتیازات را برای خودمان کنار بگذاریم تا به قهرمانی امیدوار باشیم.

صادق ورمزیار کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای تیم استقلال در اردوی ترکیه و کسب پیروزی در دیدار دوستانه مقابل العروبه عربستان، همچنین قرعه کشی مسابقات لیگ برتر و نزدیک شدن به شروع این رقابت‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال در دومین دیدار دوستانه خود پیروز شد. این نتیجه حاصل چیست؟

قطعاً تیم استقلال نسبت به فصل قبل شرایط بهتری به لحاظ بازیکن دارد و این می‌تواند کمک کند تا جواد نکونام با توجه به حضور تعدادی بازیکن در خط هافبک و حمله اش بتواند با شرایط بهتری تاکتیک تیمی‌اش را به حریفانش دیکته کند. این یارگیری خوب ما را هم به قهرمانی امیدوارتر می کند. البته خیلی نمی‌توان روی نتایج دیدارهای تدارکاتی حساب باز کرد ولی به طور کلی این پیروزی مقابل نماینده کشور عربستان می‌تواند امیدبخش باشد.

به طور کلی فصل بدنسازی و اردوی خارج از کشور چه تاثیراتی روی تیم می گذارد؟

با توجه به شرایط خوب بدنی بازیکنان استقلال در فصل گذشته می‌توان پیش بینی کرد که استقلال در روزهای اخیر در حال بالا بردن سطح آمادگی جسمانی خودش برای حضور هرچه پرقدرت‌تر در مسابقات فصل آینده لیگ برتر بوده است. اما نکته مهم‌تر در اردوهای خارج از کشور یا به طور کلی اردوهای شبانه روزی این است که بازیکنان جدید و قدیم با هم آشنا می‌شوند و ارتباط صمیمانه‌تری بین آنها به وجود می‌آید. این اردو قطعاً کمک می‌کند تا بچه‌های تیم استقلال به ویژه آن‌هایی که تازه به جمع قدیمی‌ترها اضافه شده‌اند بتوانند خودشان را با بقیه هماهنگ کنند و از طرفی ارتباط صمیمانه و دوستانه‌تری بین آنها به وجود بیاید.

این موضوع چه تاثیری در رقابت‌های لیگ برتر خواهد داشت؟

طبیعتاً وقتی بازیکنان با شرایط روحی روانی یکدیگر آشنا شوند به لحاظ فنی هم یکدیگر را می شناسند و می‌دانند که مثلاً در چه پستی و در کجای زمین فلان بازیکن می‌تواند بهتر کار کند. این مسائل کمک می‌کند تا هم کادر فنی در طول رقابت‌های لیگ شرایط بهتری برای خودش رقم بزند و هم بازیکنان از ارتباط خوبی که با هم تیمی‌هایشان پیدا کرده‌اند، بتوانند شرایط مطلوب‌تری را برای خودشان و تیمشان رقم بزنند.

تساوی با تیم ترکیه‌ای و پیروزی مقابل تیم عربستانی! این دو نتیجه چقدر اهمیت دارد؟

بیشترین چیزی که در این روزها اهمیت دارد این است که بچه‌های استقلال با هم و کنار یکدیگر فوتبال بازی کنند. می‌خواهم بگویم اگر استقلال جلوی تیم عربستانی شکست هم می‌خورد چندان اهمیتی نداشت. ولی خب خیلی بهتر است که ما برنده شدیم ولی به طور معمول در این روزها هرچه فوتبال بیشتر انجام شود، هرچه مسابقه برگزار کنیم و هرچه بچه‌ها بتوانند در زمین فوتبال یکدیگر را بهتر و بیشتر ببینند، در مسابقات لیگ برتر هم کنار یکدیگر راحت‌تر کار می‌کنند. امیدوارم تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر لااقل دو بازی دوستانه دیگر داشته باشیم تا بچه‌ها راحت کنار یکدیگر فوتبال بازی کنند.

پرسپولیس همیشه رقیب بالقوه استقلال است، اما.../ باید از مسابقه اول به فکر قهرمانی باشیم/ نکونام از قرعه لیگ نهایت استفاده را ببرد

در مورد قرعه کشی مسابقات لیگ برتر و شرایط استقلال در فصل جدید به ویژه در هفته‌های ابتدایی چه صحبتی دارید؟

برنامه بازی‌ها برای تیم استقلال به شکلی رقم خورد که ما باید از همان هفته‌های اول خودمان را به آب و آتش بزنیم تا عقب نمانیم. البته همین که بازی‌های ۶ امتیازی ما از هفته ششم به بعد شروع می‌شود کمک می‌کند تا ما با آمادگی بیشتری روبروی حریفان مان به میدان برویم و باید قدر این موقعیت را بدانیم. مثلاً اگر تیم فولاد با یحیی گل محمدی که انگیزه‌های زیادی برای مقابله با استقلال دارد در همین هفته اول یا دوم روبروی ما قرار می‌گرفت شرایط برای نکونام جلوی تیم سابق خودش و سرمربی پرسپولیسی این تیم سخت می‌شد. می‌خواهم اینگونه بگویم که از این قرعه باید استفاده کرد و تا هفته ششم و بازی مقابل پرسپولیس از همه مسابقات امتیاز کامل را گرفت. در این صورت می‌توانیم راحت‌تر به استقبال پایان نیم فصل اول برویم و جایگاهمان در بالای جدول را حفظ کنیم.

چقدر احتمال می‌دهید که استقلال این فصل هم مانند فصل قبل در صدر جدول برای خودش جایگاه ثابتی تعیین کند؟

با توجه به نفرات خوبی که فصل قبل داشتیم و شرایطی که در نقل و انتقالات تابستانی برای استقلال رقم خورد قطعاً ما می‌توانیم وضعیت خوب فصل قبل را تکرار کنیم اما باید بدانیم که حریفان دیگر ما هم تیم‌های خوبی هستند. به ویژه تراکتور و سپاهان که این فصل در نقل و انتقالات تابستانی به شدت هزینه کرده‌اند. کادر فنی شان خوب است و به همین خاطر می‌توانند خطرناک باشند. پرسپولیس هم که همواره یک رقیب بالقوه برای ما محسوب می شود. در نتیجه می‌خواهم بگویم ما اگر بخواهیم بازی‌ها را از ابتدای فصل به اما و اگر بسپاریم و به قصد مساوی یا نباختن به زمین برویم قطعاً در هفته‌های پایانی به مشکل بر خواهیم خورد. ما باید از همین ابتدا کار را با قدرت استارت بزنیم و بتوانیم همه امتیازات را برای خودمان کنار بگذاریم.

همچنین ببینید: در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید/ صادق ورمزیار: باید از هفته اول به فکر قهرمانی باشیم/ راه بازگشت سیامک نعمتی به پرسپولیس مسدود شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • فرامرز IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    پرسپولیس ❤️ در هشت سال گذشته هفت بار قهرمان لیگ شده(96-1395 قهرمانی با نه امتیاز فاصله با استقلال رده دومی،97-1396 قهرمانی باده امتیاز فاصله با استقلال رده سومی،98-1397 قهرمانی با 4 امتیاز فاصله با استقلال رده سومی ، 99-1398 قهرمانی با 14 امتیاز فاصله با استقلال رده دومی،00-1399 قهرمانی با 11 امتیاز با استقلال رده سومی،01-1400 قهرمانی با4 امتیاز فاصله با استقلال رده سومی،02-1401 قهرمانی با یک امتیاز فاصله با استقلال رده دومی) در این هشت سال تنها استقلال یک بار تنها قهرمان لیگ شده اما مشخص شد ورمزیار تفاوت بین بالقوه و بالفعل را نمی داند چون پرسپولیس در عمل یعنی بالفعل قهرمانی های پی در پی را بدست آورده.
    • diako IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      عجب ، خودتون به تنهایی اینقدر قهرمان شدین ؟ 😅😅 اگه اینطوری خوشحال میشین ، همینطوری فکر کنین 😅
    • فرامرز IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      اگه تفاوت سطح مربی گری امثال پرویز مظلومی ،محمود فکری حتی فرهاد مجیدی سال اول و نکونام رو با برانکو یحیی و اوسمار رو درک نکردی من حرفی برای گفتن ندارم و اتفاقاً خوشحالم چون همین قضیه با گاریدو هم ادامه پیدا می کنه .
  • اردلان IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    داشتن زن قهرمانی در DNA پرسپولیس هست امسال اصلا مهره های خوبی نگرفتیم پنج بازیکن مطرح رو هم از دست دادیم ولی اشکالی ندارد ما پرسپولیس هستیم و پیروزی در ذات ماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی