نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
خشم الجزایری‌ها؛ واکنش رسمی به رفتارهای توهین‌آمیز علیه بوکسور جنجالی!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیته المپیک الجزایر در دفاع از بوکسور خود در بازی‌های پاریس به کمیته بین‌المللی المپیک شکایت کرد.

کمیته المپیک الجزایر شکایتی رسمی به کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص رفتارهای صورت گرفته با ایمانه خلیف بوکسور زن خود ارائه کرده است.

براساس گزارش دیلی میل، فدراسیون بوکس مجارستان و کمیته المپیک بلغارستان نیز با کمیته بین المللی المپیک (IOC) تماس گرفته و نسبت به حضور او در بازی‌های ۲۰۲۴ اعتراض کردند.  

خلیف پس از پیروزی بر آنجلا کارینی در دور یک هشتم نهایی زنان در المپیک پاریس، با انتقاد شدیدی روبرو شد و بوکسور ایتالیایی تنها ۴۶ ثانیه بعد از مسابقه کنار رفت.

وقتی که مشخص شد خلیف آزمون‌های واجد شرایط بودن اتحادیه جهانی بوکس (IBA) پیش از مسابقات قهرمانی زنان جهان را گذرانده است، اختلاف نظراتی به وجود آمد. با این حال، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که بر بوکس در بازی‌های ۲۰۲۴ نظارت می‌کند اعلام کرد که رقابت خلیف در پاریس مجاز است.

این مناقشات حول محور هویت جنسیتی، عدالت در رقابت و یکپارچگی ورزش‌های المپیک بود که پس از مبارزه خلیف با بوکسور ایتالیایی آشکار شد.

حریف آینده خلیف یعنی آنا لوکا هاموری یک سری نظرات تحقیرآمیز در مورد او در فضای مجازی منتشر کرد که این امر باعث شد تا کمیته ورزش و المپیک الجزایر شکایتی رسمی به IOC ارائه کند.

در بیانیه کمیته المپیک الجزایر آمده است: کمیته بین المللی المپیک دستور آخرین عذرخواهی را برای متخلفان و حذف هر پستی را که مربوط به قهرمان ما بوده را صادر کرده است. ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که همه کسانی را که در کمپین شنیع علیه ایمانه خلیف شرکت کرده‌اند، محاکمه کنیم.

بیشتر بخوانید: دوران سخت کودکی ایمانه خلیف؛ زنی که به مرد بودن متهم شده است!/ او فوتبال دوست داشت اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی