نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
خبرورزشی‌گردی| نکونام: من عامل ناکامی فوتبال ایران هستم/ علی دایی در شکست تیم ملی مقصر نبود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی کنونی استقلال یکی از افرادی است که پیرامون اتفاقات تیم ملی در دهه ۸۰ شمسی می‌تواند به خوبی توضیح بدهد.

پس از این‌که تیم ملی فوتبال کشورمان نتوانست به جام جهانی ۲۰۱۰ راه پیدا کند، انتقادات زیادی از بازیکنان و مربیان این تیم انجام شد.

در چنین شرایطی جواد نکونام سرمربی فعلی استقلال که آن زمان بازیکن اوساسونا اسپانیا محسوب می‌شد، ۱۲ مرداد سال ۱۳۸۸ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی به وضعیت ملی‌پوشان در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ اشاره کرد و حرف‌های مهمی را بر زبان آورد. نکونام به خبرورزشی گفت: اگر تیم ملی به جام جهانی راه پیدا می‌کرد، یک یا ۲ بازیکن از ما به لالیگا می‌رسیدند و زمزمه آن هم مطرح شده بود اما با نرسیدن تیم ملی به این مسابقات، پرونده حضور آن‌ها نیز بسته شد. برای باشگاه‌های اروپایی واقعا مهم است که بازیکن در جام جهانی حضور داشته باشد. اوساسونا وقتی دنبال من آمد که بازیکن ایران در جام جهانی بودم. در مورد مسعود شجاعی هم همین اتفاق افتاد.

نکونام ادامه داد: این‌که صرفا دنبال عامل ناکامی باشیم مسئله مهمی نیست بلکه باید بتوانیم آینده را بسازیم. اگر واقعا به دنبال چنین فردی می‌گردید من عامل ناکامی تیم ملی هستم! اصلا بر فرض مثال اگر چنین مقصری هم پیدا شود، چه فایده‌ای برای فوتبال ایران دارد؟

کاپیتان اسبق تیم ملی در ادامه تصریح کرد: شکست مقابل عربستان در تهران یک شوک بزرگ بود و نتیجه آن عادلانه نبود چون عربستان در طول بازی هیچ برتری نسبت به ما نداشت. آن مسابقه عجیب‌ترین بازی‌ بود که در عمرم انجام دادم. ما باید با اختلاف ۳ یا ۴ گل بازی را می‌بردیم اما باختیم! این‌که می‌گویند علی دایی در آن بازی مقصر بود را هم قبول ندارم چون دایی واقعا مقصر نبود. گاهی اوقات نتایج به گونه‌ای شگفت‌انگیز حاصل می‌شود. عربستان در آن بازی حتی لیاقت مساوی را هم نداشت ولی برد. در مورد مسابقه با کره جنوبی در سئول هم هنوز معتقدم می‌توانستیم این تیم را در زمین خودش ببریم ولی تیم ملی بی دلیل عقب کشید.

مصاحبه نکونام درمورد جام جهانی ۲۰۱۰

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • موسوی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    آفرین که اقرار می کنی ! حالا یه عذر خواهی هم از مردم بکن که بدونیم واقعا شرمسار هستی
  • کمایی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    نکونام نماد لودگی تیم ملی در بین فوتبالیستهای دو نسل هست.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    این آقا عذرخواهی بلد نیست اگربلد بود استقلال به این روز نمیافتاد
  • یاحق IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    چیزی که به عیان هست چه حاجت به بیان هست نکونام باش همیشه درست است خود کرده را تقدیر نیست اعتراف کن دیگه کجا را نابود کردی هر کاری از بر میاد شیطونی خیلییییییییییی
  • ایرانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    باعث نفرت فوتبال دوستانی فقط حرکات نمایشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی