نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
رونمایی از استقلال مدل جدید/ نکونام شیوه کاری‌اش را تغییر داد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از تساوی یک بر یک استقلال مقابل تیم دسته دومی استانبول اسپور چند نکته مهم می‌توان استخراج کرد.

به گزارش خبرورزشی، دقایقی پیش استقلال در نخستین بازی‌اش در اردوی ترکیه، به مصاف تیم دسته دومی استانبول اسپور رفت و به تساوی رسید. هرچند نتیجه در چنین بازی‌هایی که تیم درگیر دوران بدنسازی‌ است، خیلی مهم تلقی نمی‌شود اما سیستم بازی استقلال و نفراتی که در این مسابقه به میدان رفتند می‌تواند برخی نکات را درباره استقلال فصل جدید روشن کند.

آبی‌ها با ترکیب حسین حسینی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، زبیر نیک نفس، روزبه چشمی، جلال‌الدین ماشاریپوف، علیرضا کوشکی، محمدحسین اسلامی و بلانکو بازی را شروع کردند و اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود، دست شستن جواد نکونام از سیستم سه دفاعه است. آبی‌ها بخش زیادی از فصل گذشته را با چینش سه دفاعه که در صورت نیاز به حضور ۵ مدافع در زمین خودی منجر می‌شد، سپری کردند اما حالا اولین بازی تیم در تابستان ۱۴۰۳ با استراتژی دو مدافع وسط و دو مدافع کناری انجام شده است. هرچند مشخص نیست نکو برای همیشه به این سیستم روی آورده باشد و باید منتظر شروع بازی‌ها ماند.

نکته دیگر اینکه سرمربی استقلال از ترکیب ۱۱ نفره‌اش، به ۵ بازیکنی بازی داد که تازه به این تیم پیوسته‌اند و نشان داد به دنبال شناخت سبک بازی آنها و هماهنگی‌شان با سایر نفرات است.

اما شاید حقیقت جالب که بخش زیادی از هواداران هم از شنیدن آن خوشحال باشند، نیمکت نشینی آرش رضاوند است! هافبک مورد علاقه نکونام که تمدید قراردادش باعث انتقاد طرفداران در فضای مجازی شده بود، در ترکیب ثابت بازی امروز جای خود را به زبیر نیک نفس داده بود. البته رضاوند نسبت به زبیر دیرتر به تمرینات آبی پوشان اضافه شده بود و شاید در بازی‌های بعدی او هم به ترکیب اصلی برگردد.

استقلال امروز کاپیتان حسینی را درون دروازه داشت، سامان فلاح و آرمین سهرابیان دو مدافع میانی اش بودند و ایمان سلیمی و سیلوا بازی را از روی نیمکت شروع کردند. زکی پور در جناح چپ بازی کرد تا ابوالفضل جلالی روی نیمکت باشد، جناح راست در اختیار رامین رضاییان بود، زبیر نیک نفس و روزبه چشمی دو هافبک دفاعی استقلال بودند، اسلامی وینگر چپ، کوشکی وینگر راست، ماشاریپوف پشت مهاجم و بلانکو هم نوک حمله بازی کردند تا استقلال ۴۲۳۱ بازی را آغاز کند. البته گفته می شود در نیمه دوم و با تغییراتی که نکونام ایجاد کرد روش بازی استقلال ۴۴۲ شد.

به ادعای رسانه رسمی باشگاه استقلال، نکونام در این بازی به تمامی بازیکنان حاضر در اردو میدان داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    علی کریمی چی شد پس کی قرار داد میبنده لطفا زودتر علی کریمی رو برگردونید
  • سید میرویس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    خوب شد کاش می‌باختند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی