ایران در رتبه اول پاداش طلای المپیک!/ ادعای یک خبرگزاری
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۲۳ کشور رسما مبلغ پاداش‌های خود برای مدال طلای المپیک پاریس را اعلام کرده‌اند که میزان جوایز ایران بالاتر از 22 کشور دیگر است.

بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به طور رسمی در پاریس شروع می‌شود و برترین ورزشکاران جهان در رشته‌های مختلف برابر هم قرار می‌گیرند. اهمیت کسب مدال و افتخار در این رقابت‌ها سبب شده است تا دولت‌ها و کشورهای مختلف پاداش‌هایی را برای ورزشکارانشان تعیین کنند.  

USA TODAY اقدام به بررسی پاداش‌ کشورها کرده است. دو کشور چین تایپه و سنگاپور که در دوره قبلی در المپیک توکیو بیشترین پاداش را به ورزشکارانشان دادند، اطلاعاتی درباره پاداش‌های المپیک پاریس منتشر نکرده اند. سنگاپور اعلام کرد که اگر ورزشکارش در توکیو مدال طلا بگیرد، یک میلیون دلار می‌پردازد. چین‌تایپه نیز اعلام کرد که به دارندگان مدال طلا ۷۱۶ هزار دلار پاداش می‌دهد.

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز ۱ میلیون دلار به دارنده مدال نقره این کشور در توکیو داد و هنوز اعلام نشده است برای پاریس چه پاداشی خواهند داد. با توجه به اینکه این کشورها پاداش‌شان را برای المپیک پاریس اعلام نکردند، در جدول زیر لحاظ نشدند.

در ایران وزارت ورزش ۸ میلیارد و کمیته المپیک هم ۱۰ میلیارد برای مدال طلا پاداش می‌دهند که مجموعا برندگان مدال طلا ۱۸ میلیارد تومان (حدود ۳۰۰ هزار دلار) پاداش می‌گیرند که این رقم بالاتر از مبلغ جوایز تمام کشورهای جدول فوق است.

ایران در رتبه اول پاداش طلای المپیک!/ ادعای یک خبرگزاری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی