نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
جواب نهایی به درخواست باشگاه‌ها برای افزایش سهمیه بازیکن خارجی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق آیین نامه سازمان لیگ با درخواست تیم ها برای افزایش سهمیه بازیکن خارجی مخالفت شد.

در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، تیم ها اجازه استفاده از ۶ بازیکن خارجی را داشتند که الزاما یکی از آنها باید آسیایی باشد. اما حالا یکی از این سهمیه ها کم شده و تیم ها موظفند در سال آینده از ۵ بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند.

طبق آیین‌نامه جدید سازمان لیگ، تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال برای فصل آینده مجاز به استفاده از ۴ بازیکن اروپایی و یک سهمیه آسیایی هستند. تیم های استقلال، سپاهان و پرسپولیس سه تیمی هستند که فصل آینده در لیگ نخبگان آسیا حضور خواهند داشت در حالیکه AFC محدودیت بازیکن خارجی را حذف کرده است و حالا تیم ها می‌توانند بدون محدودیت و با ۱۱ بازیکن خارجی به میدان بروند که با توجه به شرایط مالی خوب تیم‌های عربی می‌توان انتظار داشت که این اتفاق در لیگ نخبگان بیفتد. کاهش بازیکنان خارجی موجب نگرانی‌ نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی شده و بر این اساس، تیم‌ها از کارگروه نظارت بر قراردادها درخواست کردند که حداقل یک سهمیه به بازیکنان خارجی اختصاص دهند که البته پیش از این، کارگروه نظارت بر قراردادها پاسخی به این درخواست نداد.

محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ و یکی از اعضای کارگروه نظارت بر قراردادها در این خصوص گفت: کارگروه با این موضوع مخالف است چرا که درخواست باشگاه‌ها به بازیکنان ایرانی لطمه وارد می‌کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد و سهمیه بازیکنان خارجی به عدد ۶ برسد، قطعاً باشگاه‌ها از بازیکنان خارجی خود استفاده خواهند کرد و در سوی مقابل ۵ بازیکن ایرانی می‌توانند برای تیم‌هایشان بازی کنند که این به فوتبال ایران ضربه وارد می‌کند.

البته این قانون باعث رشد بی رویه نرخ بازیکنان ایرانی خواهد شد، چنانچه این روزها شاهد این اتفاق هستیم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی