نظرسنجی

با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر شما مقصد نهایی علیرضا بیرانوند کدام تیم است؟
پیش‌بازی اسپانیا - آلمان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های اسپانیا و آلمان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هردو مدعی جدی قهرمانی هستند.

جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه MHP آرنای شهر اشتوتگارت، آلمان میزبان یورو ۲۰۲۴ در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسپانیا خواهد رفت؛ دیداری که به نظر می‌رسد مثل فینال مسابقات باشد و بسیاری بر این باورند که برنده آن قهرمان خواهد شد.

اسپانیا؛ جوان و باانگیزه برای کسب جام

اگرچه یکی مثل ینس لمان جوانی را برای تیم ملی اسپانیا نقطه ضعف می‌داند، اما لاروخا با ستاره‌های کم‌سن‌وسال می‌تواند نشان دهد این بازیکنان چندان هم کم‌تجربه نیستند. لاروخا تورنمنت را با ۴ برد تا این مرحله پشت سر گذاشته و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رود. این تیم در مرحله گروهی هیچ گلی دریافت نکرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی هم با وجود دریافت گل اول از گرجستان، غافلگیر نشد و خیلی زود به بازی برگشت. اگر در این مرحله کار اسپانیا گره بخورد، حسرت می‌خورند اما در عوض تیمی برای آینده خواهند داشت. اسپانیایی‌ها به جوانان‌شان می‌بالند و هنوز خیلی‌ها برای‌شان باورپذیر نیست که یکی از ستاره‌های این تیم یعنی  لامین یامال فقط ۱۶ سال سن دارد! در واقع این تیم بیش از این که بر پایه تجربه بنا شده باشد، تیمی جوان است. بسیاری از این بازیکن‌ها هم در لالیگا آب‌دیده شده‌اند و حالا مرحله به مرحله در یورو با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌شوند. آیا لاروخا به رؤیای میزبان خاتمه خواهد داد؟

آلمان؛ شروع یک چالش بزرگ

پس از چند سال بحرانی و گره خوردن کار ژرمن‌ها ابتدا با یواخیم لو و سپس هانسی فلیک، یولیان ناگلزمن روش متفاوتی را در پیش گرفت و سعی نکرد که تیم را بر پایه نسل جدید بسازد. آلمان حالا تلفیقی از باتجربه‌هایی مثل مانوئل نویر و تونی کروس و جوان‌هایی مثل جمال موسیالا، فلوریان ویرتس و کای هاورتس است. تیمی که مثل قبل بعد از دریافت گل استرسی نمی‌شود و می‌تواند به موقع اشتباهاتش را جبران کند. با این حال میزبان بدشانس بوده که سخت‌ترین مسیر برایش تا فینال چیده شده است. اگر در مرحله گروهی به سوئیس می‌باختند به سودشان بود! با این حال اگر بخواهند قهرمان شوند در هر صورت بازی‌های بزرگی را پیش رو خواهند داشت، حالا این فینال می‌تواند در مرحله یک‌هشتم نهایی یا یک‌چهارم نهایی باشد یا در برلین و روز آخر! اگر آلمان بتواند اسپانیا را شکست دهد و حذف کند، در مراحل بعدش کار آسان‌تری خواهد داشت. عملکرد بقیه تیم‌ها چنین چیزی می‌گوید.

آخرین جدال
۲۷ نوامبر ۲۰۲۲ در مرحله گروهی جام‌جهانی، اسپانیا و آلمان به تساوی ۱-۱ رسیدند. موراتا برای اسپانیا و فولکروگ برای آلمان در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۶) در ۲۶ مصاف بین اسپانیا و آلمان، ۹ برد برای ژرمن‌ها ثبت شده، لاروخا ۸ بازی را برده و ۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. اولین بازی بین این دو تیم سال ۱۹۳۵ برگزار شد که با برتری ۲-۱ اسپانیا به پایان رسید.
۳) این دو تیم ۳ مرتبه در جام ملت‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند که ۲ برد برای اسپانیا و یک برد برای آلمان ثبت شده است.
۱) یکی از دیدارهای اسپانیا – آلمان در فینال یورو بوده که سال ۲۰۰۸ با تنها گل فرناندو تورس، لاروخا در وین اتریش پیروز و قهرمان شد.
۳) آلمان و اسپانیا با ۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های یورو هستند. البته آلمان با ۳ نایب‌قهرمانی نسبت به اسپانیا که یک نایب‌قهرمانی دارد، برتر است.
۰) آلمان هیچ‌وقت در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو گیر نکرده است! این تیم هر وقت که به یک‌چهارم نهایی رسیده تا نیمه‌نهایی هم رفته. ژرمن‌ها ۹ مرتبه تا جمع ۴ تیم برتر تورنمنت رفته‌اند.
۲) اسپانیا ۲ مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو شکست خورده است. لاروخا سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰ با شکست از انگلیس و فرانسه کنار رفت.
۱۰) اسپانیا ۱۰ بازی آخرش در جام ملت‌های اروپا را در وقت‌های قانونی نباخته. لاروخا که دوره قبل هم با شکست مقابل ایتالیا در ضربات‌پنالتی به فینال نرسید، آخرین شکستش را در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ مقابل ایتالیا با نتیجه ۲-۰ تجربه کرد.
۱۰) آلمان با ۱۰ گل زده برترین خط حمله یورو ۲۰۲۴ را در اختیار داشته. اسپانیا هم با ۹ گل زده در رده بعدی قرار دارد.
۹۲) با ۹۲.۲ درصد پاس سالم، آلمان از این حیث بهترین تیم جام ملت‌های اروپا بوده است. بازیکنان اسپانیا هم ۹۱ درصد پاس‌های‌شان را سالم به مقصد رسانده‌اند.
۳) گرجستان اولین تیمی بود که به اسپانیا گل زد. البته با ۳ کلین‌شیت اسپانیا در کنار فرانسه از این نظر برترین تیم یورو است.
۱۰۰) تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا ۱۰۰ گل رد و بدل شده است. میانگین گل در این تورنمنت ۲.۲۸ بوده است؛ یعنی یک گل در هر ۴۰ دقیقه.
۳) جمال موسیالا با ۳ گل زده صدرنشین جدول گلزنان است. البته کودی خاکپو، ایوان شرانتس و گیورگس میکاوتادزه هم در این آمار شریک او هستند.
۲) چند بازیکن با ۲ پاس‌گل در صدر جدول گلسازان یورو هستند که بین آن‌ها نام لامین یامال و فابین روئیس از اسپانیا هم به چشم می‌خورد.

مصدومان و محرومان
برای این نبرد بزرگ، نه اسپانیا مصدوم و محروم دارد و نه آلمان. دو تیم با تمام قوا به مصاف هم خواهند رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
اسپانیا:
سیمون، کارواخال، نورماند، لاپورت، کوکوریا، پدری، رودری، روئیس، یامال، ویلیامز و موراتا
آلمان: نویر، کیمیش، رودیگر، تا، رائوم، آندریش، کروس، موسیالا، گوندوغان، ویرتس و هاورتس
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

با توجه به اتفاقات اخیر، به نظر شما مقصد نهایی علیرضا بیرانوند کدام تیم است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی