یامال به رکورد رونالدو و زیدان رسید/ لامین هر روز باارزش‌تر می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لامین یامال با پاس گلی که در بازی مقابل گرجستان در یورو ۲۰۲۴ داد، به کریستیانو رونالدو در رکوردهای قهرمانی اروپا پیوست.

به نظر می‌رسید اسپانیا در بازی مقابل گرجستان در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ پس از گل به خودی رابین لنوماند به دردسر افتاده است، اما رودری در دقیقه ۳۹ اولین گل اسپانیا را به ثمر رساند تا شاگردان لوئیس دلافوئنته بعد از اتمام نیمه اول با تساوی ۱-۱ به رختکن بروند. لاروخا در نیمه دوم بر روند بازی مسلط شد و سانتر قوس‌دار تماشایی لامین یامال توسط فابین روئیس وارد دروازه حریف شد و اسپانیا پیش افتاد. پاس گل این بازیکن ۱۶ ساله، اسپانیا را در مسیر پیروزی ۴-۱ قرار داد و یامال به اولین نوجوانی تبدیل شد که از سال ۲۰۰۴ (بعد از رونالدو برای پرتغال) در یک دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا چندین پاس گل (۲) ثبت می‌کند.

طبق گزارش اوپتا، یامال (غیر از زین‌الدین زیدان افسانه‌ای) تنها بازیکنی است که در یک بازی قهرمانی اروپا بیش از پنج موقعیت ایجاد کرده و بیش از پنج شوت می‌زند. فوق‌ستاره فرانسوی در سال ۲۰۰۴ در پیروزی ۲-۱ مقابل انگلیس در مرحله گروهی ۶ موقعیت ایجاد کرد و ۶ شوت زد. این نوجوان کاتالانی در بازی مقابل گرجستان هفت شوت زد و شش موقعیت ایجاد کرد.

یامال با وجود اینکه تنها ۱۶ سال دارد، به سرعت به الگویی برای همه وینگرها تبدیل شده و مهره‌ای جدانشدنی و غیرقابل چشم‌پوشی برای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا شده است. او تا کنون در این فصل در مجموع ۵۰ بازی انجام داده و در به ثمر رسیدن ۱۷ گل برای باشگاه و کشورش نقش داشت.

او به احتمال زیاد یک بار دیگر در ترکیب اصلی تیم دلا فوئنته قرار خواهد گرفت تا روز جمعه در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف آلمان میزبان برود.

بیشتر بخوانید: بمب فوتبال جهان خنثی شد/ ۲۵۰ میلیون یورو را بگذارید در جیب‌تان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی