پیش‌بازی پرتغال - اسلوونی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ امیدوار است در این دوره مسابقات هم به موفقیتی تازه دست پیدا کند و در اولین گام مرحله حذفی به مصاف اسلوونی خواهد رفت.

از ساعت ۲۲:۳۰ امشب پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف اسلوونی خواهد رفت. این دیدار در ورزشگاه والداشتادیون شهر فرانکفورت برگزار خواهد شد.

پرتغال؛ اثبات شایستگی

شکست مقابل گرجستان شک و تردید برای پرتغال به‌وجود آورد. تیمی که مقابل ترکیه کوبنده ظاهر شد و خودش را در حد مدعی قهرمانی نشان داد، مقابل تیمی مغلوب شد که هیچ بردی در تاریخ یورو نداشت. در واقع ضدحملات و سرعت نشان داد خط دفاعی پرتغال با پپه ۴۱ ساله چندان مطمئن نیست و شاید در مراحل بعد به مشکل بخورند. پرتغال در صورت صعود قبل از فینال شاید به فرانسه یا بلژیک و حتی در صورت کنار زدن این تیم‌ها به اسپانیا یا آلمان برخورد خواهد کرد. در واقع مسیر برای حضور این تیم در فینال بسیار سخت خواهد بود. با این وجود سلسائوی اروپا می‌خواهد نشان دهد باخت مقابل گرجی‌ها فقط یک اتفاق بوده است.

اسلوونی؛ هنوز در پی اولین برد!

مورد اسلوونی یکی از عجیب‌ترین‌ها در تاریخ جام ملت‌های اروپاست. این تیم در ۳ بازی در سال ۲۰۰۰ و ۳ بازی این دوره به میدان رفته و هنوز بردی کسب نکرده، اما به لطف سوم شدن در گروهش اولین صعود به مرحله حذفی را جشن گرفت. اسلوونی امسال تیمی شکست‌ناپذیر شده و پرتغال برای شکست دادن تیمی که در بازی دوستانه چند ماه پیش مقابلش شکست خورد کار سختی خواهد داشت. اسلوونیایی‌ها امیدوارند که آن برد را در بازی بسیار مهم‌ترین تکرار کنند و در تاریخ کشورشان صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را هم داشته باشند. رقم زدن این اتفاق سخت است، اما غیرممکن نخواهد بود.

آخرین جدال
۲۶ مارس ۲۰۲۴ در دیداری دوستانه پرتغال در شهر لیوبلیانای اسلوونی مقابل این حریف با نتیجه ۲-۰ شکست خورد. چرین و الشنیک گل‌های اسلوونی را در آن دیدار زدند.

آمار بازی
۱) پرتغال فقط یک مرتبه مقابل اسلوونی بازی کرده که قبل از یورو ۲۰۲۴ در دیداری دوستانه بوده و همان بازی را هم ۲-۰ باخت.
۰) پرتغال تنها تیم یورو است که هیچ‌وقت در مرحله گروهی حذفی نشده. سلسائو اروپا ۵ مرتبه در ۸ حضورش به جمع ۴ تیم برتر تورنمنت رسیده است.
۱) سلسائوی اروپا سال ۲۰۱۶ برای اولین مرتبه طعم قهرمانی در جام ملت‌ها را چشید. پرتغال یک نایب‌قهرمانی هم در سال ۲۰۰۴ داشته.
۰) آمار عجیب درباره اسلوونی این است که پیش از این دوره یک مرتبه در یورو حضور داشته‌اند که مرتبه قبلی حذف شده‌اند و این نخستین صعودشان به مرحله حذفی است. از طرفی این تیم هنوز عدد صفر را مقابل تعداد بردهایش در یورو می‌بیند، اما بدون پیروزی جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست آورده.
۰) تیم ماتیاژ کِک در سال ۲۰۲۴ هنوز مغلوب نشده است. ۳ برد و ۵ تساوی در ۸ بازی قبلی برای این تیم ثبت شده.
۲) اسلوونی فقط ۲ گل در مرحله حذفی زد که از این حثیت در کنار انگلیس، دانمارک، فرانسه و بلژیک در رده ضعیف‌ترین صاحبان خط حمله بین تیم‌های مرحله حذفی قرار می‌گیرد.
۶۴) پرتغال با ۶۴ درصد مالکیت توپ بیشترین مالکیت را در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ داشته است.

مصدومان و محرومان
اریک یانژا مدافع چپ اسلوونی با دریافت ۲ کارت زرد در مرحله گروهی، از بازی مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل پرتغال محروم است. پرتغال همه بازیکنانش را در این مرحله در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
پرتغال:
کاستا، کانسلو، پپه، دیاس، مندش، ویتینیا، پالینیا، سیلوا، فرناندش، لیائو و رونالدو
اسلوونی: اوبلاک، کارنیچنیک، درکوشیچ، بیول، بالکوتس، استویانوویچ، چرین، الشنیک، املاکار، ششکو و اشپورار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    تو بازی گرجستان په په رو نیمکت بود،کلا ۹ تا بازیکن اصلی رو نیمکت بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی