لوچانو اسپالتی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لوچانو اسپالتی مسئولیت حذف ایتالیا از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ را بر عهده گرفت و تند و تیز نبودن بازیکنان و خستگی بیش از حد آنها را عامل اصلی باخت دانست.

تیم ملی ایتالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ با نتیجه ۲-۰ از سوئیس شکست خورد تا اولین تیمی باشد که در اولین مرحله حذفی این رقابت‌ها به خانه برمی‌گردد. طبیعتا بعد از چنین نمایش ضعیفی انتقادها به سمت لوچانو اسپالتی، سرمربی این تیم، افزایش پیدا کرده است. اسپالتی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شرکت کرد و اولین سوالی که از او پرسیده شد این بود که: آیا خواهی رفت؟

او پاسخ داد: «طبیعی است که چنین سوالی برایتان پیش بیاید؛ برای پرسیدنش از من احساس گناه نکنید. من مسئولیت آنچه اتفاق افتاده است را بر عهده دارم. من بازیکنان را انتخاب کردم از عملکرد امروز و بازی مقابل اسپانیا راضی نیستم. از دو بازی دیگر که انجام دادیم تا حدی راضی هستم. این بار به آنها استراحت دادم و تیم را عوض کردم. در بازی قبلی، بدون توجه به انتخاب تیم، و به خاطر عدم ایجاد تغییرات زیاد، مسئولیت را به گردن خودم انداختم.»

در مورد سرعت و تیز بودن بازیکنان از اسپالتی سوال شد و او در این مورد گفت: «سرعت بازیکنان یک خاصیت فردی است که مسلما بین هر بازیکن با ‏بازیکن دیگر فرق دارد. در بازی امروز میزان خستگی و شادابی برخی بازیکنان بود که ‏تفاوت را رقم زد. وقتی نمی‌توانید دو یا سه پاس سالم بدهید کار ‏سخت می‌شود. چون در این شرایط بازیکنان حریف احاطه‌تان می‌کنند ‏و توپ از دست می‌رود. ‏گلی که در شروع نیمه دوم خوردیم باعث شد پاهایمان سست شود. ‏دائم در زمین آنها بودیم ولی دقت و بی‌رحمی لازم را نداشتیم. سرعت ‏ما کم بود، چه سرعت تیمی و چه سرعت انفرادی بازیکنان در ‏دوئل‌های نفر به نفر. متاسفانه در مسابقات فوتبال ریتم خوب و ‏سرزندگی بازیکنان است که نتیجه را رقم می‌زند. متاسفانه ما به دلیل ‏خستگی بیش از حد بازیکنان در حال حاضر بیشتر از این نمی‌توانیم ‏کاری بکنیم. آینده این تیم به انتخاب‌های متفاوت بستگی دارد. ما به بازیکنانی نیاز داریم که قدرت بدنی بیشتری داشته باشند.»

اسپالتی در ادامه افزود: «زمانی که هدایت ایتالیا را بر عهده گرفتم سعی کردم عوامل مختلفی را در نظر بگیرم. شما نیاز به تجربه در زمین دارید وگرنه کار خیلی سخت می‌شود. اینها آزمایشاتی است که ما باید انجام می‌دادیم و من مجبور بودم همه چیز را امتحان کنم. هیچ جایگزینی وجود ندارد کسی را نباید سرزنش کرد؛ مسئولیت با من است من همیشه در کنار بازیکنان هستم و می‌خواهم از آنها تشکر کنم که من را به اینجا رساندند. حضور در اینجا در کنار بازیکنانم احساس فوق‌العاده‌ای بوده است. من هیچ ترسی از بودن در اینجا ندارم. حتی از زمانی که تصمیم گرفتم مربی شوم، هر روز تحت فشار بودم. شاید اشتباهاتی داشتم اما سعی کردم فشاری روی بازیکنانم وارد نکنم. مسئولیت با من است.»

در پایان یک خبرنگار سوئیسی پرسید که آیا منصفانه است که بگوییم ایتالیا در مقابل سوئیس مثل پاندا در مقابل فِراری بود؟

اسپالتی هم که چندان از این حرف خوشش نیامده بود اذعان داشت: «باید همه چیز را پذیرفت. وقتی می‌بازی همه چیز را قبول میکنی. شما استاد طعنه زدن هستی و حق با شماست، چه می‌توانم بگویم؟ شما بازی بهتری نسبت به ما انجام دادید. ما سعی خواهیم کرد دفعه بعد بهتر باشیم، با توجه به اینکه امشب مشکل زیادی برای شما ایجاد نکردیم.»

بیشتر بخوانید: فاجعه تکمیل شد؛ حذف ایتالیای قهرمان/ سوئیس از مرز شگفتی هم گذر کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی