نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟
آتزوری باز هم در برزخ/ ای‌کاش ایتالیا از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ صعود نمی‌کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شکست ایتالیا مقابل سوئیس و حذف از جام ملت‌های اروپا، یک باخت ساده نبود و فوتبال ایتالیا را باز هم وارد بحران کرد.

مثل این که ایتالیا از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد تا در برلین، جایی که خاطرات خوبی داشتند تحقیر شوند و از مسابقات کنار بروند!

ایتالیای جام ملت‌های اروپا چیزی فراتر از فاجعه بود و نه تنها انسجام تاکتیکی نداشت، هیچ جذابیتی هم از خودش نشان داد و گویی سردرگم بود. آتزوری همان بازی نخست مقابل آلبانی رکورد شکست و آن‌هم رکوردی به سود تیم کم‌نام و نشان اروپایی! در ثانیه ۲۳ سریع‌ترین گل تاریخ یورو را دریافت کردند و در ادامه تنها بردشان در مسابقات را کسب کردند. مقابل اسپانیا حریفی دست و پا بسته بودند و اگر جانلوئیجی دوناروما نبود شکست‌شان فقط با یک گل اتفاق نمی‌افتاد. تصور می‌کردیم با گل دقیقه ۸+۹۰ ماتیا زاکانی مقابل کرواسی، آتزوری به خودش آمده باشد و در مرحله حذفی تیم متفاوتی ببینیم، ولی مثل این که همین گل هم شوم بود.

عملکرد ایتالیا مقابل سوئیس فاجعه بود و این تیم کمتر موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف خلق کرد. مهم‌ترین فرصت‌شان ضربه سر فابین شار مدافع سوئیس بود که به تیر دوازه خودی زد! در دقایق پایانی تیم لوچانو اسپالتی به شکلی بازی کرد که انگار می‌خواهد از یک بازی مرحله گروهی تساوی بگیرد؛ نه توان بازگشت داشتند و نه از شرایط هیجانی استفاده کردند تا به تورنمنت برگردند.

در پایان این بازی و با وداع ایتالیا، بسیاری از هواداران این تیم پیش خودشان گفتند «ای‌کاش از مرحله گروهی صعود نمی‌کردیم!» و حالا مشخص نیست فدراسیون فوتبال ایتالیا به لوچانو اسپالتی که حتی یک نکته مثبت هم تیمش در یورو نداشت، اعتماد کنند.

باید منتظر ماند تا ببینیم ایتالیا از این وضعیت خارج می‌شود یا دوباره وارد ماه‌ها و سال‌های سخت دیگری می‌شوند تا باز هم غایب جام‌جهانی باشند. فراموش نکنید بعد از یورو، ایتالیا با چالش بزرگ انتخابی جام‌جهانی روبه‌رو خواهد شد و برای‌شان این مسابقات فراتر از رقابت‌های عادی انتخابی خواهد بود، چرا که در ۲ دوره اخیر جام‌جهانی هم غایب بوده‌اند و آخرین حضورشان به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل برمی‌گردد.

آیا ایتالیا به جام‌جهانی آمریکا هم نخواهد رسید؟

بیشتر بخوانید: فاجعه تکمیل شد؛ حذف ایتالیای قهرمان/ سوئیس از مرز شگفتی هم گذر کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابراهیمی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    اگر اسپالتی باشه صعود نمیکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، انتخاب کدامیک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به رشد و شکوفایی بیشتر ورزش ایران منجر می‌شود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی