نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟
مرگ سرمربی سرشناس تیم ملی ایران/ وقتی جعبه سیاه شکست تاریخی ایران زیر خاک رفت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۳ سال قبل در چنین روزی یکی از مشهورترین سرمربیان تاریخ تیم ملی فوتبال ایران چشم از جهان فرو بست.

تا قبل از دی سال ۱۳۷۶ تومیسلاو ایویچ فقط برای افرادی که فوتبال خارجی را به صورت جدی دنبال می‌کردند شناخته شده بود. یک سرمربی سرشناس از مکتب فوتبال یوگسلاوی که زمستان سال ۷۶ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برگزیده شد و آمد تا ما را آماده حضور در جام جهانی ۱۹۹۸ بکند ولی پس از شکست عجیب و معماگونه ۷ بر یک مقابل رم، به فاصله کمتر از یک ماه تا اولین مسابقه ایران در فرانسه ۱۹۹۸ برکنار شد و جای خود را به جلال طالبی داد.

ایویچ در حالی از ایران رفت که خیلی‌ها معتقدند جعبه سیاه بازی با حریف ایتالیایی محسوب می‌شد و البته هیچ‌وقت حاضر نشد پیرامون آن مسابقه دست به افشاگری بزند.

ایویچ چهارم تیر سال ۱۳۹۰ چشم از جهان فرو بست و جامعه فوتبال را متاثر کرد. از میان مربیان کروات نام‌آشنا در فوتبال ایران میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ، وینگو بگویچ و ژلکومیاچ در مراسم تدفین او حضور پیدا کردند. مردانی که بعضی از آن‌ها حالا دیگر خودشان نیز مسافر آسمان شده‌اند.

ایویچ رفت ولی هنوز برای ما غیرقابل‌هضم است که چطور تیم ملی ایران قبل از جام جهانی با ۷ گل قافیه را به یک تیم باشگاهی واگذار کرد! معمایی که شاید دوست داریم هرگز پاسخش را ندانیم چون شاید نگاهمان را نسبت به برخی ستارگان دوست‌داشتنی عوض کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۶
  • 7 مقدس IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    فقط خیانت بود
  • mami IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    بهانه بود برای اخراجش والا یکبار دیگه هم با رم بازی کردیم 5تا خوردیم ولی مربی اخراج نشد
  • فرامرز IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    مستندی که پیش از جام ملتهای آسیا درباره‌ی فوتبال ایران پخش شد دقیقاً مسأله را فاش کرد1- ایویچ با بازی با آس رم مخالف بود چون اصولاً به لحاظ فوتبالی چون هماهنگی درون یک تیم باشگاهی بسیار بیشتر است بازی با یک تیم ملی اشتباه است شما الان هم نمونه اش را نمی بینید 2-بازی با رم با اصرار سفیر وقت ایران انجام شد یعنی کسی که بنا به وظایف ذاتیش فوتبالی نیست3- سرپرست وقت تیم ملی تیمسار نوآموز که در ضمن دوست جلال طالبی بود اصرار به انجام بازی داشت و رد کردن این بازی بوسیله ایویچ را توهین ایویچ به سفیر معرفی کرد4-رضا ترابیان که تخصصش در نفت بود و آن وقت به اندازه کافی فوتبالی نبود تحت تاثیر جو سازی نوآموز جز موافقان عزل ایویچ شد و صفایی فراهانی را که او هم فوتبالی نبود و گمان می کرد مانند صنعت با مشورت می شود فوتبال را اداره کرد تحت فشار قرار داد البته ترابیان به اشتباه خودش اعتراف کرد. زیان این بازی و رفیق بازی دوستان را تیم ملی با انتصاب جلال طالبی داد در طول بیست و شش سالی که از این بازی می گذرد بالاخره یک مصاحبه بازیکنان باید به احتمال توطئه آن‌ها برای برکناری ایویچ اشاره کند که نکرد
  • شیذر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    ایویچ اگه بود از گروه صعود میکردیم ، ولی آقایون گفتند حتماً باید سرمربی ایرانی باشه!!!!
  • طاها IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    مهدوی کیا
  • امیر IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    هیچ معمایی نبود خودش خواست بازیکنان رو تو پست های غیر تخصصی آزمایش کنه بازی ضعیف بازیکنان تو پست های غیر تخصصی و از اون طرف آمادگی بالای بازیکنان رم و همچنین نبود کریم باقری تو اون بازی که هافبک محوری تیم ملی محسوب میشد همگی دست به دست هم داد که اون شکست سنگین رقم بخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی