نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
الهام فرهمند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

الهام فرهمند اولین کارشناس بانوی صدا و سیما در حوزه فوتبال می‌گوید همسر فوتبالیستش دقیقا نقطه مقابل اوست.

به گزارش خبرورزشی، در حاشیه فینال جام حذفی اتفاق بدیعی رخ داد. جایی که برای اولین بار یک خانم کارشناس در صدا و سیما حاضر شد و به تحلیل آخرین مسابقه فصل فوتبال ایران پرداخت. صحبت از الهام فرهمند است؛ کاپیتان تیم بانوان سپاهان که به همراه همسرش یعنی حسین پاپی که یکی از بازیکنان نسل طلایی سپاهان محسوب می‌شود، در ویژه برنامه دیدار برتر شبکه اصفهان حضور یافت.

فرهمند که یکی از بازیکنان سابقه فوتبال بانوان کشورمان محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با خبرورزشی درباره این اتفاق تاریخی و مسائل جالب دیگری صحبت کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اول از همه درباره حضورتان در شبکه استانی اصفهان به عنوان کارشناس صحبت کنید.
واقعا خوشحال هستم ولی اعتقاد دارم که این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد. هرچند در تمام این سال‌ها جای کارشناسان فوتبال بلد خانم در تلویزیون خالی بود اما بابت این موضوع که چنین اتفاقی با من رقم خورد، خشنود هستم.

پس یعنی می‌دانستید برای اولین بار یک خانم در صدا و سیما به کارشناسی فوتبال می‌پردازد؟
متوجه این واقعه شدم اما راستش را بخواهید تصور نمی‌کردم که اولین بار چنین اتفاقی در اصفهان پیش بیاید. همانطور که می‌دانید، اینجا شهری مذهبی است که شاید تفاوت‌های فرهنگی زیادی با بسیاری از استان‌های ایران داشته باشد. به همین دلیل در عین سختی، شبی که گذراندم بسیار شیرین بود.

به نظر شما این بدعت تازه باعث می‌شود تا بانوان نقش‌های مهمتری در فوتبال ایران ایفا کنند؟ آنهم در شرایطی که در فوتبال روز دنیا مثلا داوری بازی‌های مهم هم به خانم‌ها سپرده می‌شود اما هنوز برخی از استادیوم‌های ما پذیرای حضور زنان نیست.
به نظر من هرچیزی احتیاج به زمان دارد و امیدوارم پیشرفت خانم‌ها را در این زمینه شاهد باشیم. مثلا به شخصه دوست دارم در آینده نزدیک در جام باشگاه‌های آسیا به عنوان کارشناس حاضر شوم ولی این موضوع باید با صبر و ممارست بدست بیاید. چنین مسائلی در همه جای دنیا عادی شده و دیگر کسی نگاه جنسیتی ندارد که مثلا اگر کارشناس فلان برنامه فوتبالی خانم است پس برنامه خوبی از آب در نمی‌آید. به همین دلایل امیدوارم در آینده فوتبال ایران به بانوان نقش‌های مهمتری محول شود. درباره وضعیت استادیوم‌ها هم باید بگویم اکنون در خیلی از شهرها امکان حضور در ورزشگاه برای زنان فراهم شده و انشاالله در چند استان باقی مانده شاهد تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت بیشتر بانوان باشیم.

درباره شرایط خودتان هم صحبت کنید؛ برنامه‌تان برای فصل آینده چیست؟
من فعلا به بازی کردن ادامه می‌دهم و دوست دارم حضور در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کنم. به نظرم حق سپاهان در این سال‌ها حداقل یک عنوان قهرمانی بوده و با تمام وجود تلاش می‌کنم برای تیم شهرم این افتخار را بدست بیاورم.

الهام فرهمند

اگر موافق باشید کمی درباره زندگی شخصی‌تان و نقطه تلاقی آن با فوتبال حرفه‌ای صحبت کنیم. شما در عین اینکه یک فوتبالیست موفق محسوب می‌شوید، یک مادر و همسر هم هستید. این تعدد نقش‌ها پارادوکس ایجاد نمی‌کنند؟
فکر نمی‌کنم تناقضی بین این موارد وجود داشته باشد. به نظرم انتخاب درست شریک زندگی باعث می‌شود در زندگی کاری هم موفقیت حاصل شود و از آنجایی که همسرم خودش فوتبالیست حرفه‌ای است، درک متقابلی از یکدیگر داریم. من سعی می‌کنم با برنامه‌ریزی درست هم وظایفم را به عنوان یک مادر و همسر درست انجام دهم و هم در زمین فوتبال تلاش کنم. حسین (پاپی) هم در کارهای خانه به من خیلی کمک می‌کند و مشکلی از این بابت نداریم.

همیشه یک سوال کلیشه‌ای از همسران ستاره‌ها درباره سختی‌های زندگی با یک ورزشکار پرسیده می‌شود. با توجه به اینکه شما و شوهرتان هردو فوتبالیست هستید، به نظرتان در زندگی مشترکتان به کدام یک سختی بیشتری اعمال می‌شود؟
فکر می‌کنم زندگی برای حسین سخت‌تر باشد تا من (می‌خندد) ولی همانطور که گفتم ما وظایفمان را تقسیم کردیم و مشکلی از این بابت نداریم. البته همین الان که این حرف‌ها را به شما می‌زنم، حسین می‌شنود و مشغول غر زدن است!

پس واجب شد از حسین پاپی هم درباره این موضوع سوال بپرسیم!
فکر نمی‌کنم پاسخ بدهد (می‌خندد). حسین کلا علاقه‌ای به مصاحبه کردن ندارد و در کل نقطه مقابل من است. مثل سبک بازی‌مان در زمین فوتبال که او سرعتی و تکنیکی بود ولی من فیزیکی بازی می‌کنم. هرچند همواره مشوق من است و اولین نفری بود که بابت حضور در برنامه تلویزیونی تشویقم کرد و خیلی خوشحال شد.

با این شرایط چگونه راضی به حضور در برنامه تلویزیونی شد؟
حقیقتا به خاطر حضور من بود که حسین هم پذیرفت در تلویزیون حاضر شود. خودش هم می‌گوید اگر پای تو وسط نبود، به هیچ وجه قبول نمی‌کردم کارشناسی کنم و فقط کنار تو حاضر هستم به صدا و سیما بروم!

الهام فرهمند و حسین پاپی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی