جشن پانزدهمین قهرمانی رئال‌مادرید در لندن برپا شد/ جاودانگی کارلتو با قهرمانی پنجم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید مقابل دورتموند در ورزشگاه ومبلی لندن با نتیجه ۲-۰ پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ بود، دیداری بین رئال‌مادرید پرافتخارترین تیم تورنمنت و دورتموند تیم محبوب آلمانی که در نهایت کهکشانی‌ها با برتری ۲-۰ به پانزدهمین قهرمانی‌شان رسیدند.

در دقایق ابتدایی بازی متعادل دنبال شد، اما به تدریج دورتموند برخلاف انتظار موقعیت‌های خیلی بهتری روی دروازه رئال ایجاد کرد و همه شگفت‌زده شدند. در دقیقه ۲۳ ضربه نیکلاس فولکروگ به تیر دروازه رئال برخورد کرد و با خوش‌شانسی تیبو کورتوا دروازه‌اش را بسته نگه داشت. در دقیقه ۲۸ هم با ضدحمله‌ای سریع کریم آدیمی می‌توانست دروازه مادریدی‌ها را باز کند، اما تیبو کورتوا این توپ را مهار کرد. با این که برای دقایقی رئال‌مادرید بازی را کنترل کرد، اما موقعیت خوب بعدی را هم زنبورها خلق کردند. شوت مارسل زابیتسر در دقیقه ۴۱ را سنگربان بلژیکی به کرنر فرستاد. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون‌گل به پایان رسید و می‌توان گفت رئال از دست دورتموند در رفت!

در نیمه دوم تیم کارلتو که در فصل جاری متخصص بازگشت و تیم بهتر در نیمه مربیان بوده، توپ و میدان را در اختیار گرفت تا با حوصله به حریف ضربه بزند. در دقیقه ۶۹ بهترین موقعیت نیمه دوم برای رئال نصیب جود بلیگام شد که او موفق نشد ضربه سر خوبی به توپ بزند و از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۷۴ تونی کروس زهر خودش را با پاس گلی تماشایی ریخت. ستاره آلمانی که برای آخرین مرتبه در دیداری باشگاهی حاضر شده بود، توپ را روی سر دنی کارواخال انداخت تا مدافع راست رئال گل بزند! دقیقه ۷۴ جود بلینگام موقعیت طلایی دیگری را مقابل تیم سابقش از دست داد تا نتواند خیال کهکشانی‌ها را راحت کند. دقیقه ۸۰ تونی کروس می‌توانست شب خوبش را با گل تکمیل کند که ضربه ایستگاهی‌اش را گرگور کوبل مهار کرد. دقیقه ۸۳ اشتباه یان ماتسن باعث شد تا وینیسیوس جونیور صاحب موقعیت بسیار خوبی شود و مثل فینال دو سال قبل در این فینال هم گل بزند.

در دقیقه ۸۷ نیکلاس فولکروگ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما ستاره دورتموند با پرچم آفساید مواجه شد.

در نهایت رئال‌مادرید با حفظ برتری‌اش برای پانزدهمین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که این پنجمین قهرمانی کارلو آنچلوتی (۳ قهرمانی با رئال) در لیگ قهرمانان بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    چه شبی بود قهرمانی پرسپولیس و رئال و 85 دقیقه قهرمانی ابی ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی