نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
چرا اوسمار به گلزن تیمش گفت مورچه؟/ ستاره‌ای که هم دعوا می‌کند هم گل‌زنی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هیچ کس فکرش را نمی‌کرد زننده یکی از گل‌های پرسپولیس در قزوین، مسعود ریگی باشد!

پرسپولیس در یک دیدار بیرون از خانه اما بسیار مهم توانست با نتیجه ۳ بریک مقابل شمس آذر قزوین به برتری برسد.

اوسمار ویرا ظاهرا از بابت یکی از گل‌های این دیدار بسیار خوشحال و مسرور شده بود و گفت: من خیلی خوشحالم که مسعود گل زد، چون پستی که او بازی می‌کند پست مورچه‌ای است. مورچه خیلی کار می‌کند و به چشم هیچ‌کس نمی‌آید. من خوشحالم که مسعود گل زد، چون خیلی در این فصل تلاش کرد و حقش بود. 

منظور سرمربی برزیلی از مسعود، ریگی هافبک دفاعی بی حاشیه و کم حرف تیم پرسپولیس است. بازیکنی که بدون ادعاست و در منطقه پشتیبانی به خوبی بازی می‌کند و حتی اگر لازم باشد دعوا هم می‌کند!

شاید بازی مسعود ریگی خیلی به چشم نیاید اما نقطه اتصال خط دفاع پرسپولیس با خط میانی است. او به نوعی موتور متحرک تیم پرسپولیس است که با توپ گیری در وسط زمین، اجازه پاسکاری و خلاقیت به هافبک‌های تکنیکی تیمش می‌دهد.

برخلاف تصورات، مسعود ریگی شروع کننده حملات تیمش است و به خوبی از سروش رفیعی هنگام بازیسازی پشتیبانی می‌کند. بی دلیل نبود که یحیی گل محمدی ابتدای فصل تاکید زیادی برای جذب مسعود ریگی داشت، هرچند برخی هواداران و طرفداران کمال کامیابی نیا سن و سال این بازیکن را نشانه رفته و از این خرید به شدت انتقاد کردند! بدون شک امروز اوسمار ویرا دستیار یحیی گل محمدی از اتخاذ این تصمیم سرمربی سابق پرسپولیس خرسند است. بازیکنی که بدون ادعاست و در خط میانی بسیار ساده و به خوبی بازی می‌کند و حتی اگر لازم باشد دعوا هم می‌کند!

چرا اوسمار به گلزن تیمش گفت مورچه؟/ ستاره‌ای که هم دعوا می‌کند هم گلزنی!

یکی از مهم‌ترین اصول در فوتبال، دفاع از دروازه خودی و جلوگیری از گل زدن تیم رقیب است. به دلیل اهمیت بالای دفاع، وظایف هافبک دفاعی هم بسیار حیاتی و ضروری خواهد بود. هافبک دفاعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های دفاع در زمین، به مدافعین کمک می‌کند تا مانع از نفوذ تیم رقیب به زمین و باز شدن دروازه تیم خود شوند.

هافبک دفاعی از میانه زمین مسئولیت دفاعی خود را آغاز می‌کند و مهاجمین حریف را در میانه زمین متوقف می‌کند. این بازیکنان علاوه بر مکمل کردن مدافعین، گاهی وظایف دفاعی خود را رها کرده و در پخش توپ به هافبک‌های دفاعی کمک می‌کنند.

این وظیفه اصلی پُست مورچه ای (به قول اوسمار ویرا) است اما حالا مسعود ریگی موفق به گلزنی هم شده است. بنابراین سرمربی برزیلی حق دارد خوشحال باشد و از این موضوع را در کنفرانس خبری خود نیز عنوان کند.

شاید هنگام خرید ریگی با توجه سن و سالش (متولد ۱۳۶۹) تردیدهایی وجود داشت اما نشان داد همه پیش بینی ها اشتباه بوده است.

هافبک‌های دفاعی باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند زیرا باید بیشتر از سایر بازیکنان بدوند. برای اینکه یک تیم دفاع خوب و کاملی داشته باشد، به بازیکنانی در موقعیت هافبک دفاعی نیاز دارد که توان بدنی بالایی دارند و مسعود ریگی از این خصیصه نیز بهره مند است.

به هر روی یکی از بازیکنانی که از همین حالا ویرا برای فصل آینده روی او حساب ویژه ای برای پُست مورچه ای باز کرده، مسعود ریگی است.

بیشتر بخوانید: عجیب ولی واقعی؛ بیرانوند به شمس آذر پیوست/ قانونی که در تهران مهم است و در قزوین نه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • نیسان آبی US ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    بدین مناسبت کمیته انظباطی اوسمار رو ده جلسه محروم و به کادر فنی آبی گفت صد باریکلا
  • رضایاک IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    بازیهای ریکی را در استقلال بیاد اورید چه بلاهایی سر این تیم اورد
    • سعید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      خجالت بکشید یه ذره مردونه رفتار کنید شما استقلالیا. عوض اینکه ضعیف بازی کردن تیمتون رو ببینید و برید دنبال قوی شدن میایدهمه رو یعنی کل لیگ رو محکوم به فساد و ناپاکی میکنین شما استقلالیا و فقط خودتون را شریف و پاک میدونید فکر نمیکنید دیگه نخ نماشده و حال بهم زن شدین و این حرفهارو مافیا میزنن یه ذره به خودتون بیاید شما چجوری میخواید زندگی کنید با این افکار مسموم دکتر لازمید جدا میگم برید برا درمان تفکرات باطل و مریضتون البته اگه مریض باشید اگه تفکراتتون میض گونه نباشد که دیگه بدتر چون ادمی رو خوابیده میشه بیدارش کرد ولی کسی خودشو به خواب زده تا خودش نخواد هیچ وقت نمیشه بیدارش کرد . شما واقعیت تیمه خودتون رو میبینید بدون تاکتیک و بهانه جو و تخریب چی و تهمت زن و توهین گر و عدم ظرفیت و پذیرش شکست اینا عیوب شما هستن و در صورت ادامه همین روش بازم تباهی و بی اعتباری نصیبتون میشه. در ضمن ریگی که تو استقلال بازی میکرد رو اوج بود و و خیلی کمک کرد به استقلال و خوب بازی کرد که سپاهان خواستش و بعدش درسپاهان هم خوب بازی کردوالانهم در پرسپولیس خوب بازی میکنه واصل این تهمت شما استقلالیا بهش نمیچسبه
    • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      محمد صلاح ستاره این سال های لیورپول در چلسی مورینیو نیمکت نشین بود و در طول یک فصل دو گل بیشتر نزد اما در لیورپول به لطف کلوپ شکوفا شد بازی گرفتن از بازیکن هنر مربیه
    • Kaveh IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      اتفاقا بهترین بازیهاشو برای استقلال انجام داده ولی شماها قدر نشناسید و به زمین و زمان تهمت بی اساس نیزنید درصورتیکه همیشه بیشترین خرج رو کردید و بیشتر از بقیه همه جا حمایت شدید
  • ع ق QA ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    اخلاق این بازیکن کاملا پرسپولیسیه ولی در شق دفاعی یعنی نیمه عقب زمین خودی پر اشتباه هست در نیمی از گل‌های خورده این فصل مقصر بوده ولی باز هم طرفدارها او را دوست دارند
  • محمد زکی زاده IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    پرسپولیس می خوام قهرمان لیگ برتر بشه
  • خوشحالم یه پرسپولیسی هستم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    این جواد چکش هوچی‌گر آبروی تمام ایرانو برده ،یکی نیست بگه آخه مرتیکه تو که یه امتیاز جلو پرسپولیس بودی اگه تو مربی بودی باید بجای نگاه کردن ب فوتبال پرسپولیس یه گل میزدی الان تو بالای جدول بودی چرا همش گیر دادی به داور وزمینه فدراسیون یکی نیست بگه خودت خراب کردی بی همه چیز
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    هیچ گلی امسال به اندازه گل ریگی بهم نچسبید .‌ خیلی دوست دارم بهتر بازی کنه ، چون پتانسیلش رو داره .. امیدوارم با این گل فشار توی پرسپولیس بازی کردن از روش برداشته شده باشه
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    پیکان امتیاز میخواد وگرنه سغوط میکنه ویسی و فولاد سورپرایز این هفته از اردوی فولاد در شمال خبرهای خوبی رسیده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی