پیش‌بازی بایرن‌مونیخ - رئال‌مادرید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رسانه‌های اسپانیایی از نبرد بایرن‌مونیخ - رئال‌مادرید با نام «ال‌کلاسیکوی اروپا» یاد کرده‌اند؛ نبردی که راند اول آن در آلمان برگزار خواهد شد.

ورزشگاه آلیانتس‌آرنا شهر مونیخ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فصل فوتبال اروپا خواهد بود. در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.

بایرن‌مونیخ؛ امید در اوج ناامیدی

دیگر همه می‌دانند که بایرن‌مونیخ با از دست دادن زودهنگام قهرمانی بوندس‌لیگا تیمی ناکام در فصل جاری تلقی می‌شود. با این حال توماس توخل این شانس را دارد تا خودش را به‌عنوان یکی از سرمربیان متخصص لیگ قهرمانان اروپا مطرح کند. او که پیش از این پاری‌سن‌ژرمن را به فینال رسانده و چلسی را قهرمان کرده، امید دارد با شکست دادن تیمی که حتی در بدترین وضعیت هم لیگ قهرمانان را می‌برد، راهی فینال شود. بایرن در هفته‌های اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده تا با روحیه به مصاف کهکشانی‌ها برود. به طور کلی نبردهای بایرن و رئال نزدیک بوده، اما در چند بازی آخر همه‌چیز به سود تیم اسپانیایی رقم خورده است. آیا توخل در این بازی دشوار اعتبار از دست رفته‌اش را برمی‌گرداند؟

رئال‌مادرید؛ لیگ قهرمانان در تخصص ماست

رئالی‌ها را باید قهرمان لالیگا دانست و این تیم شانس دارد تا در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ در جام‌ها دبل کند. در واقع بسیاری تیم کارلو آنچلوتی را شانس اول قهرمانی بین ۴ تیم باقی‌مانده می‌دانند. تیمی که تجربه دارد و بازیکنان جوانش هم مثل بازیکنان باتجربه عمل می‌کنند. رئالی‌ها در کل فصل جاری ۲ باخت داشته‌اند که مقابل همشهری‌شان اتلتیکو بوده است. در لیگ قهرمانان نباخته‌اند و نمی‌خواهند باخت بعدی در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها باشد. کارلو آنچلوتی به‌عنوان مردی که ۴ مرتبه لیگ قهرمانان را بالای سر برده، نقطه قوت کهکشانی‌ها به شمار می‌رود. در واقع دلخوشی رئالی‌ها به مرد روی نیمکت است که با وجود مشکلات و مصدومیت‌ها، تیمی باثبات را روانه میدان می‌کند. رئال می‌تواند در مونیخ خیال خودش را بابت صعود به فینال راحت کند.

آخرین جدال
یکم مِی ۲۰۱۸ یعنی دقیقاً ۶ سال قبل در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ در سانتیاگو برنابئو به تساوی ۲-۲ رسیدند. بنزما (۲ مرتبه) برای رئال و کیمیش و خامس برای بایرن در آن دیدار گلزنی کردند. با توجه به برد ۲-۱ بازی رفت، رئال فینالیست و در نهایت با شکست لیورپول قهرمان شد.

آمار بازی
۲۶) بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید غول‌های فوتبال اروپا در لیگ قهرمانان ۲۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۱۱ برد برای تیم آلمانی و ۱۲ برد برای تیم اسپانیایی ثبت شده است. ۳ بازی بین این دو تیم برنده نداشته. ۳۹ گل بایرن زده و سهم رئال ۴۱ گل بوده است.
۱۴) در حالی که رئال‌مادرید با ۱۴ جام پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود، بایرن‌مونیخ هم با ۶ قهرمانی سومین تیم پرافتخار این تورنمنت به شمار می‌رود.
۱۷) رئالی‌ها با ۱۷ حضور در فینال در این زمینه هم رکورددار هستند. بایرن‌مونیخ ۱۱ مرتبه در فینال حاضر بوده و از این حیث با میلان برابر است.
۶) در ۶ رویارویی آخر بایرن و رئال که همگی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان بوده، مونیخی‌ها بازنده مطلق بوده‌اند. رئال در ۵ بازی پیروز شده و یک بازی هم مساوی شده است.
۱۲) از آخرین مرتبه‌ای که بایرن موفق شده رئال را کنار بزند ۱۲ سال می‌گذرد. در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ و در همین مرحله نیمه‌نهایی پس از تساوی ۳-۳ در مجموع ۲ دیدار، بایرن در ضربات پنالتی رئال را شکست داد و فینالیست شد. البته در فینال مونیخی‌ها در خانه به چلسی باختند و دست‌شان به جام نرسید.
۶۹) بایرن در ۶۹ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۳۳ بازی را برده، ۱۵ مرتبه به تساوی رسیده و در ۲۱ بازی شکست خورده است.
۷۶) رئال‌مادرید ۷۶ مرتبه به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که حاصل کارش ۳۸ برد، ۱۴ تساوی و ۲۴ شکست بوده است.
۰) بایرن‌مونیخ این فصل در لیگ قهرمانان در خانه شکست‌ناپذیر بوده است. ۴ برد و یک تساوی در دیدارهای قبلی برای باینر ثبت شده است.
۰) در سمت مقابل رئال‌مادرید هم آمار مشابه ۴ برد و یک تساوی را خارج‌ازخانه به ثبت رسانده است.
۹) توماس توخل و کارلو آنچلوتی ۹ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سرمربی آلمانی ۴ برد داشته، سرمربی ایتالیایی ۳ بازی را برده و ۲ بازی هم مساوی شده است.
۷) هری کین جایگاهش در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده است. ستاره بایرن با ۷ گل پشت سر کیلیان امباپه ۸ گله قرار گرفته.

مصدومان و محرومان
لروی سانه، سرژ گنبری، کینگزلی کومن، دایو اوپامکانو، بونا سار، ساشا بوی و طارق بوخمن مصدومان بایرن برای این نبرد حساس هستند. جمال موسیالا، ماتیس دی‌لیخت و کنراد لایمر هم آسیب دیده‌اند ولی شاید به این دیدار برسند. تیبو کورتوا و داوید آلابا با مصدومیت‌های طولانی‌مدت به طور قطعی از ترکیب رئال‌مادرید خارج شده‌اند. دنی کارواخال برای این بازی محروم است. جود بلینگام، رودریگو و فرلان مندی هم آسیب دیده بودند که به احتمال زیاد با رفع مصدومیت در دسترس خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
نویر، کیمیش، دایر، مین‌جائه، دیویس، گورتسکا، پاولوویچ، تل، مولر، موسیالا و کین
رئال‌مادرید: لونین، واسکس، رودیگر، شوامنی، مندی، والورده، کاماوینگا، کروس، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی