تکرار یک اتفاق تاریخی در لیگ برتر؛ قهرمان را تفاضل گل تعیین می‌کند؟/ برگ برنده دست توپچی‌هاست اما...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر تاریخ تکرار شود، احتمال دارد قهرمان لیگ برتر انگلیس را در روز پایان تفاضل گل تیم‌ها تعیین کند.

آرسنال در حال حاضر با یک امتیاز بالاتر از منچسترسیتی که یک بازی پیش رو دارد، صدرنشین است. لیورپول هنوز در رقابت است اما پس از شکست از اورتون سه امتیاز کم آورده است. اما طبق داده‌های هیجان‌انگیز Opta، هر سه تیم قهرمان می‌توانند فصل را با ۸۶ امتیاز به پایان برسانند. این در صورتی است که سیتی، لیورپول و آرسنال همگی در برابر حریفان باقی‌مانده نتایج یکسان با فصل گذشته را کسب کنند.

سیتی ۵ بازی در پیش دارد؛ مقابل وولوز، تاتنهام، ناتینگام‌فارست، فولام و وستهام، و فصل گذشته وولوز، فولام و وستهام را شکست داد اما برابر فارست به تساوی رسید و به اسپرز باخت و ده امتیاز گرفت. آرسنال نیز تاتنهام، بورنموث و اورتون را شکست داد اما به یونایتد باخت، به این معنی که ۹ امتیاز مشابه فصل قبل آن‌ها را به ۸۶ امتیاز می‌رساند. و لیورپول پس از پیروزی مقابل وستهام، اسپرز، ویلا و وولوز حداکثر ۱۲ امتیاز را به دست آورد. بنابراین نتایج مشابه باعث می‌شود که سه تیم برتر همگی مساوی شوند و عنوان بر اساس تفاضل گل تعیین شود.

تنها مرتبه‌ای که قهرمان لیگ برتر با تفاضل گل تعیین شد، سال ۲۰۱۲ بود که منچسترسیتی مقابل کوئینزپارک رنجرز با گل دراماتیک سرخیو آگوئرو در دقیقه آخر پیروز شد و بالاتر از منچستریونایتد قرار گرفت.

در حال حاضر آرسنال بهترین تفاضل گل را دارد و شاید بتواند برای اولین قهرمانی پس از سال ۲۰۰۴ آماده شود. آنها با منچسترسیتی ۸ گل و با لیورپول ۱۵ گل فاصله دارند.

اگر تاریخ تکرار شود اول هفته دراماتیکی در پیش خواهیم داشت. لیورپول روز شنبه به مصاف وستهام می‌رود و در صورت تکرار فصل گذشته، بر چکش‌ها پیروز خواهد شد. آرسنال در سفر کوتاه به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در روز یکشنبه، بدون شک سخت‌ترین بازی خود را انجام می‌دهد، اما فصل گذشته در برابر رقبای سرسخت خود به پیروزی ۲-۰ دست یافت. بزرگترین شوک ممکن است بعد از ظهر یکشنبه در بازی بین ناتینگام فارست و من‌سیتی رخ دهد. سیتیزن‌ها دفعه قبل به تساوی ۱-۱ رسیدند و تکرار آن نتیجه می‌تواند بازار رقابت برای کسب عنوان را داغ‌تر کند.

بیشتر بخوانید: مثلث مرگ لیگ برتر؛ از بین آرسنال، لیورپول یا منچسترسیتی کدام تیم قهرمان انگلیس خواهد شد؟/ بکُش تا کُشته نشی!

تکرار یک اتفاق تاریخی در لیگ برتر؛ قهرمان را تفاضل گل تعیین می‌کند؟/ برگ برنده دست توپچی‌هاست اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی