نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال این روزها وظیفه‌ای سنگین در قبال اتفاقات رخ‌داده در لیگ برتر دارد و باید فضای غبارآلود این فوتبال را کنترل کند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام به دستور مهدی تاج عمل کرد و موج تازه‌ای از احضارها به خیابان سئول آغاز شد.

درست وقتی سنت ابلهانه بیانیه‌نویسی به چالش و دست‌انداز افتاد، هر باشگاهی که به هر دلیلی قصد داشت فضای لیگ را غبارآلود کند از همین حالا می‌داند که باید دست‌به‌عصا راه برود. دیگر با موج بیانیه‌نویسی، حمله، تهدید و تطمیع نمی‌شود کار را جلو برد و مظلوم‌نمایی کرد.

این اتفاق البته مربوط به یک باشگاه خاص نیست؛ بلکه تمام باشگاه‌های خاطی بدانند آن‌چه در فوتبال ایران باید رواج پیدا کند، اخلاق درست، رفتار قابل قبول و عملکرد فنی مثبت است. در غیر این صورت با داد و فریاد و جرزنی، این فوتبال درست نمی‌شود که نمی‌شود.

امیدواریم کمیته انضباطی، این حرکت سخت‌گیرانه را ادامه دهد و به هیچ باشگاهی، هیچ بازیکن و مربی خاطی رحم نکند. در مدیریت فوتبال ایران، به قدری به بعضی‌ها آوانس داده‌اند که تصور می‌کنند باید بعد از هر مسابقه‌ای زبان باز کنند و هر کسی را به بهانه‌های مختلف از دم تیغ بگذرانند. کوچک‌تر و بزرگ‌تر هم برای آن‌ها معنا ندارد که ندارد.

خیلی باید ببخشید! فوتبال جای این کارهای بیخودی نیست. مردم دور هم جمع می‌شوند تا بازی‌های لیگ را ببینند و در این وضعیت اقتصادی خاص، لحظاتی را کیف کنند. آن‌ها به ورزشگاه نمی‌روند یا پای تلویزیون نمی‌نشینند تا به حرافی‌ها و بذله‌گویی‌های سخیف بعضی‌ها گوش دهند و دست به سینه بایستند و بگویند بله حق باشماست!

باید مقابل این گستاخی‌ها ایستاد و هر چهره‌ای که قصدش خراب کردن فضای لیگ است را سر جایش نشاند. در نهایت هم جام به تیمی می‌رسد که از نظر فنی عملکرد بهتری داشته و از موقعیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کرده است. اگر قرار به مماشات با باشگاه‌هایی باشد که هر هفته جو لیگ را ملتهب می‌کنند، این مسابقات فرجام خوشی نخواهد داشت و فوتبال، فقط به جنگ اعصاب تبدیل خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • هومن US ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    اول همه جای دنیا با داوری مشکل دارند ، نمونه اش بازی دیشب رئال و بارسلونا بود که ژاوی بعدش داشت جیغ و داد می کرد ولی بودن VAR باعث می شود این‌هجمه ها کمتر بشود ، فیلم برداری با دوربین های متعدد هم به قضاوت بعد از بازی کمک می کند. ایم لیگ ایران حرفه ای است خیلی از بازی ها با یک یا دو دوربین لانگ شات فیلم برداری می شود . این افتضاح است . و در نهایت شائبه زیادی در بی طرفی ارگان های مسول در اجرا ، داوری و تعیین قهرمانی وجود دارد ، که بعضا بی پاسخ می ماند . نمونه اش بازی پرسپولیس ملوان ، گل آفساید، پنالتی نگرفته ، بازیکنی که باید دو بار اخراج می شد و یک تیمی که باید ۹ نفره بازی را تمام می کرد. از همین حرف ها پشا استقلال و سپاهان هم هست . آخر فصل هر کدام که قهرمان بشوند ، همه به تیم قهرمان به چشم دزد نگاه می کنند ، علت هم ساده است ، توانایی اقناع مردم وجود ندارد.
  • بابک IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    قابل توجه تیم قهرمان ده دقبقه ای أسیا!
  • داود IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    خدا اون پدرو مادرتون و بیامرزه ای استقلالی‌ها و کادر مربیان استقلال فقط پشت اینو اون حرف بزنن به کمیته و فدراسیون و پشت همه حرف میزنن خواهشن بگویید سرشان توی کار خودشان باشد ممنون تشکر
  • علی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    اگه راست میگی چرا بادامکی که مقام رسمی در باشگاه لنگ دارد و علیه استقلال مصاحبه کرد را دعوت نکردی؟ چطور خجالت نکشید صادقی بازیکن اسبق استقلال را که نه عضو باشگاه استقلال است و نه جایی فعالیت دارد و کلا آزاد است را به کمیته اخلاق دعوت کردید؟ این‌جوری باشه که پیشکسوتان لنگ هر ثانیه دارند علیه استقلال مصاحبه می کنند چرا اونها دعوت نمی شن؟
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    تا وقتی شما و امسال شما در فوتبال هستین فضای فوتبال کثیف نیست لجن است لجن ، کل لیگ برای سوتهای فوق مشکوک برای تیم خاص شما اعتراض کردند ، چکاری انجام دادین ، چطور میشود در یک روز وی ای آر وارد میشود ولی چون آن باشگاه راضی نیست انجام نمیشود. شما کور نیستید مشکل شما در تعدد پدرانتان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی