نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
همه تیم‌ها در حالت آماده‌باش؛ لیگ برتر به هفته حساس رسید/ وقتی نفس در سینه حبس می‌شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دیدارهای هفته بیست و چهارم به شکلی با دوئل‌های جذاب، تکلیف صدر و قعر جدول را مشخص می‌کند.

تا قبل از برگزاری آخرین بازی معوقه این فصل یعنی دربی اصفهان نمی‌شد و نباید به سراغ دیدارهای هفته بیست و چهارم می‌رفتیم. دربی همیشه در همه جای دنیا مهم است و با توجه به موقعیت این دو تیم در فوتبال ایران، به طور طبیعی همه نگاه‌ها به آن بود. با انجام این مسابقه حالا همه تیم‌ها در عدد ۲۳ به عنوان تعداد بازی برابر شده‌اند و بعد از هفته‌های اولیه برای اولین بار می‌توانیم شمایل یک لیگ واقعی را در جدول ببینیم.

در واقع بعد از دو هفته ابتدایی با فاصله ۲۱ هفته برای اولین بار لیگ استاندارد برگزار می شود! طی سه روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، جمعه ۳۱ فروردین و یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ که دو تیم اصفهانی در هفته بیست و چهارم به میدان می‌روند. آنها که ۲۹ فروردین دربی معوقه خود از هفته دوم دوره برگشت را تازه برگزار کردند. اما بازی‌های این هفته یک ویژگی بسیار جذاب و مهم دارد. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم حساسیت رقابت در بالای جدول بر سر قهرمانی و اهمیت امتیازات در پایین جدول برای بقا بیشتر می شود و در جدال های این هفته، تیم های بالا و پایین جدول رودررو با هم می شوند.

استقلال در صدر جدول با یک امتیاز برتری نسبت به پرسپولیس صدر نشین لیگ ماست که این هفته روز جمعه در ورزشگاه آزادی میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود. پرسپولیس هم به عنوان جدی‌ترین تعقیب کننده استقلال در رتبه دوم باید در آبادان به مصاف صنعت نفت برود. تیمی که خود در انتهای جدول با امتیاز مساوی نسبت به نساجی و تفاضل گل برابر، تنها به لطف گل زده بیشتر در پله پانزدهم نشسته و در خطر سقوط است.

در بالای جدول تراکتور و سپاهان هنوز نیم نگاهی به قهرمانی دارند. تراکتور این هفته در قائمشهر به مصاف نساجی می‌رود که خود با ۱۶ امتیاز و تفاضل گل منفی ۱۸ کاملاً برابر با صنعت نفت، به خاطر گل زده کمتر در رتبه آخر جدول نشسته و به این سه امتیاز بیشتر از نان شب نیاز دارد. تقابل ساکت الهامی که خود دور رفت با مس رفسنجان نتایج خوبی نگرفت، با تیم سابقش یعنی تراکتور بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. به خصوص که تراکتور مربی اسپانیایی خود را هم با توافق جدا شده می‌بیند.

سپاهان هم باید روز یکشنبه آینده در انزلی به مصاف ملوان برود. تیمی که پشت سر زردهای اصفهانی در پله پنجم جدول نشسته و فصل قبل در همین روزها بود که از سپاهان مساوی گرفت و جاده پیروزی و قهرمانی پرسپولیس را در پایان فصل صاف کرد. به عبارت بهتر دو تیم انتهای جدول این هفته به مصاف دو تیمی می‌روند که از آنها خاطره دارند و همین اهمیت باعث می‌شود که حتی روی بازی دو تیم بالای جدولی و مدعیان اصلی قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس نیز سایه سنگینی بیندازند.

همه تیم‌ها در حالت آماده‌باش؛ لیگ برتر به هفته حساس رسید/ وقتی نفس در سینه حبس می شود

این هفته ۴ بازی دیگر هم داریم، پیکان مقابل هوادار، گل گهر برابر استقلال خوزستان، فولاد مقابل مس و ذوب آهن برابر آلومینیوم که همین بازی‌ها هم باعث می‌شود تعداد بازی‌های حساس این هفته از همیشه بیشتر باشد. استقلال خوزستان در حال حاضر و با وجود نتایج عالی در دوره برگشت با ۱۹ امتیاز، تنها ۳ امتیاز به اندازه یک مسابقه در رتبه چهاردهم با منطقه خطر سقوط فاصله دارد. این یعنی شاگردان پورموسوی چاره‌ای جز کسب امتیاز برابر مردان مربی یونانی ندارند. اوزینیدیس که هفته قبل به خاطر داوری‌ها بالاخره از کوره در رفت و حرف‌های غیرقابل ترجمه در کنفرانس بعد بازی زد.

گل گهر بازی قبل به هوادار باخت که این هفته باید دربی تهران را مقابل پیکان برگزار کند. تیم احیا شده رضا عنایتی که مثل استقلال خوزستان بیشترین امتیازات را دور برگشت جمع کرده و مثل یک مدعی بازی می‌کند. اما تیم رتبه سیزدهم یعنی فولاد که با ۲۱ امتیاز و با سرمربی جدید اره‌ای جز بردن مس در خانه ندارد. فولاد مثل دو تیم انتهای جدول تفاضل منفی ۱۸ دارد و بعد از منصوریان، گلادیسون، مارتینز و احمد آل نعمه، حالا با عبدالله ویسی در پی جبران مافات است. از بخت بد فولاد آنها به تیمی خوردند که با مربی دور برگشت خود هنوز طعم شکست را تجربه نکرده است.

و دیدار ذوب آهن و آلومینیوم که شاید با توجه به موقعیت دو تیم در میانه جدول خیلی حساس به نظر نرسد اما وقتی بدانیم در بازی قبل آلومینیوم با چه جنجالی به استقلال باخت و به یاد بیاوریم که ذوب آهن هر چهار بازی خانگی قبلی در دور برگشت را در فولادشهر باخته، این بازی هم خود به خود مهم می‌شود. به این ترتیب می‌توان این هفته را از این بابت نیز مهم‌ترین هفته فصل نامید که همه بازی‌های آن حساس و مهم است.

بیشتر بخوانید: صنعت نفت - پرسپولیس؛ معجزه در آبادان!/ امشب نه یحیی هست نه ویسی اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی