دیداری که کیفیت بازی‌های لیگ برتر را زیر سوال برد/ حیف از گل‌هایی که به‌خاطر این دربی ضعیف ندیدیم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در هفته بیستم گل های بسیار تماشایی به ثبت و ثمر رسید اما همه چیز تحت الشعاع دربی قرار گرفت.

دربی ویترین کل ورزش ماست. بهترین فرصت که بتوانیم تصویری خوب از کشورمان به همه دنیا نشان دهیم. یک مسابقه که تمام ایده‌آل‌های فوتبال را در خود دارد و می‌توان از آن به عنوان بازوی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کرد. استفاده‌هایی که هیچ کدام در این دربی امکان‌پذیر نبود!

معمولاً وقتی دربی با نمایش ضعیف و زشت همراه می‌شود، تصمیم گیران دو تیم توجیهی دارند که حساسیت این رقابت روی همه چیز سایه می‌اندازد. یعنی ما می‌خواستیم پیروز شویم و گل بزنیم یا زیبا بازی کنیم اما حساسیت اجازه نداد! در حالی که تمام اتفاقات روی سکوها و حساسیت ناشی از اقدامات فنی درون خود زمین است. اگر دو تیم درون زمین فوتبال بازی کنند، دیگر تماشاگر حواسش صرف حاشیه‌ها نمی‌شود. اگر از بازی لذت ببرد، دیگر کاری به اتفاقات کنار زمین ندارد. اما اگر فکر می‌کنید لطماتی که دربی به کل فوتبال و ورزش ایران زد فقط محدود به همین چیزهاست، اشتباه کرده‌اید!

دربی در هر هفته‌ای باشد کل دیدارهای آن هفته را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به خصوص این هفته که به دلیل ماه مبارک رمضان بازی‌ها باید بعد افطار برگزار می‌شد و در آستانه سال نو به خاطر ترافیک و ازدحام مردم برای خرید، بازی‌ها باید قبل از نیمه شب تمام می‌شد. این یعنی ساعت برگزاری سایر دیدارها نیز با دربی تداخل داشت.

هر هفت بازی این هفته قبل از دربی آغاز شد و خیلی از تماشاگران تیم‌ها در سایر شهرها ترجیح دادند در خانه بمانند تا دربی را تماشا کنند. در بهترین حالت زودترین مسابقه در کوچک‌ترین شهر برگزاری، کسی که برای تماشای مسابقه می‌رفت لااقل نیمه اول دربی را از دست داده بود. همین مسئله باعث شد در هفته‌ای که زیباترین گل‌های فصل رویید، کمترین تماشاگر در ورزشگاه‌ها از آن لذت بردند. این هفته می‌توانست حتی رکورد کمیت در تعداد گل های به ثمر رسیده را بشکند اما دربی اجازه نداد! در هفته‌ای که هفت مسابقه دیگر گل داشت و یک تیم پیروز از زمین خارج شد، باورش سخت است اما دربی تنها بازی بدون گل هفته بود!

دیداری که کیفیت بازی های لیگ برتر را زیر سوال برد/ حیف از گل‌هایی که تماشاگران به خاطر این دربی ضعیف ندیدند!

در هفته‌ای که هفت مسابقه ۱۹ گل داشت، دربی آمار همه را خراب کرد! علاوه بر نتیجه بسیار ضعیف نمایش دو بزرگ تهرانی هم افتضاح بود و همه را چنان فوتبال زده کرد که در بازی هفته بعد اثراتش را در سکوهای خالی خواهید دید. شور و حرارتی که باید باشد تا گل‌های بیشتر زده شود. ویترین ورزش ما در این هفته بدترین تصویر را به بینندگان در دنیا از فوتبال ایران نشان داد. هر چقدر بازی‌های دیگر پرگل بود و یا گل‌های زیبا به ثمر رسید، در دربی حتی یک صحنه خوب هم ندیدیم. برای اثبات این ادعا تنها کافی است به خلاصه‌ای از بازی آلومینیوم و مس رفسنجان نگاه کنید، مسابقه‌ای که چهار گل داشت که یکی از دیگری تماشایی‌تر بود. چهار  سوپرگل‌ که هر کدام می‌توانند در پایان فصل کاندیدای جایزه بهترین گل سال باشند.

در بازی تبریز ۶ گل رویید که حداقل دو تا از این گل‌ها می‌تواند در لیست نامزدهای گل هفته باشد. در اهواز هم مسابقه دو بزرگ شهرستانی ۴ گل داشت که لااقل یک گل می‌تواند در جمع نامزدها باشد. وقتی تقابل سایر تیم‌ها این همه گل دارد، وقتی حداقل در سه مسابقه دیگر گلی زده می‌شود که می‌تواند کاندیدای زیباترین گل باشد، حیف نیست که همه به خاطر دربی نادیده گرفته و فراموش شوند؟ همه نگاه‌ها ناخودآگاه به دربی بود و دربی هم هیچ چیز برای ارائه به فوتبال نداشت و این بزرگترین لطمه دربی بد به کلیت هفته بیستم و فوتبال ما بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی