نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
تناقض در یک تحلیل؛ استقلال بیشتر از پرسپولیس گل زده است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال به خاطر نمایشی که در دربی داشت، متهم به بازی دفاعی شده است اما جالب است بدانید استقلالی‌ها بیشتر پرسپولیسی‌ها در بازی‌های سپری شده گل زنی کرده اند.

با گذشت ۲۰ هفته از مسابقات لیگ برتر استقلالی‌ها ۲۷ گل را برای خود ثبت کرده اند. معدل گل زده استقلال در هر بازی ۱.۳۵ است. اما پرسپولیس ۲۶ گل زده است و طبیعتا معدل گل زده سرخ‌ها در هر بازی کمتر از استقلالی‌ها است. این در حالی است که در پایان دربی استقلال متهم به بازی دفاعی شده است.

استقلال در دقایق ابتدایی دربی تلاش کرد دروازه پرسپولیس را باز کند اما با گذشت دقایقی از بازی سعی کرد به دفاع برود و بازی را اداره کند که در اجرای این تاکتیک موفق بود و در نهایت به یک امتیاز دست یافت و در صدر جدول باقی ماند و از همه مهمتر اختلاف سه امتیازی‌اش را با پرسپولیس نگه داشت.

استقلال در دربی دفاعی بازی کرد. به نوعی توپ را به حریف داد و فضا را بست. ثبت بازی با نتیجه مساوی بیانگر این موضوع است که پرسپولیس در مواجه با تیمی که پشت توپ پرتعداد بازی می‌کند، هنوز نمی‌تواند راه‌های گل زنی را به خوبی به نمایش بگذارد. پرسپولیس در دربی ۲ امتیاز از دست داد اما درس خوبی از این بازی گرفت که بیش از ۲ امتیاز برای سرخ‌ها ارزش داشت. پرسپولیس در مواجه با تیم‌هایی که فضا را می‌بندند و توپ را به پرسپولیس می‌دهند، باید تاکتیک‌های جدیدی را به نمایش بگذارد و تاکتیک بازی با استقلال در بازی‌های آتی و در مواجه با تیم‌های دفاعی جواب نخواهد داد.

استقلال یک گل بیشتر از پرسپولیس زده است و این بدین معنی است استقلال یک تیم دفاعی نیست. اما یک تیم منعطف است. در یک بازی تهاجمی بازی می‌کند و در یک بازی برای امتیاز گیری اگر نیاز باشد یک تیم صفر تا صد دفاعی می‌شود. استقلال در بازی با استقلال خوزستان هم به دلیل خستگی در نیمه ی دوم عقب نشست تا از تک گل زده‌اش محافظت کند و به سه امتیاز بازی برسد که این اتفاق رخ داد. استقلال این سبک از بازی با متبحر است و پرسپولیس برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نماند، باید راه جدیدی را برای مواجه با تیم‌های دفاعی تمرین کند.

بیشتر بخوانید: عکس| اولین واکنش یحیی گل‌محمدی بعد از دربی خواب‌آور

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اس اس.تیم مردمی IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    پس تکلیف گلهای آفساید وامتیازات اهدایی لنگ چه میشه؟
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    یعنی شما ۶و۷ گل اهدایی از طرف تیم‌های هوادار وبعضی دوستان شریک دراستقلال را هم حساب کرده ای؟!
  • چود همر IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    پنالتی معیشتی
  • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    لونگ هجومی بود؟ امید به گلشون چند بود؟ چرا دفاع وسطشون بهترین بازیکن زمین شد؟
    • 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
      شما چون بازی رو با عینک تعصب دیدی متوجه هیچی نشدی. اگه بدون تعصب بازی رو میدیدی یا آمار بازی رو نگاه میکردی این حرفو نمیزدی. علی نعمتی بهترین بازیکن زمین شد چون دو سه بار ماشاریپوفی رو که دو سه گام جلوتر از خودش بود رو ازش جلو زد و ناکام گذاشتش. یه بارم که گوستاوو رو سنگ رو یخ کرد. علی نعمتی بازیکن فوق‌العاده خوبیه که گلهای خوبی هم برای پرسپولیس زده. یحیی متاسفانه خیلی از بازیکنای پرسپولیسو خراب کرد. واقعا خوشحالم که یحیی گورشو گم کرد رفت. زمان یحیی انقد بد و ترسو بودیم که از بازیهای الان پرسپولیس پر در آوردیم. خوشحالم که درویش به حرف امثال من گوش کرد و یحیی رو انداخت بیرون و تیمو داد به اوسماری که هیشکی قبولش نداشت. یحیی دقیقا یکی مثل نکونام و کیروشه که فوتبالو به گند کشیدن. پرسپولیس بدون چند بازیکن اصلیش واقعا عالی بازی میکنه. اونایی که میگن اگه یحیی هم عبدالکریم حسن و اورونوف رو داشت همینطور بازی میکردیم سخت در اشتباهند. رفتن یحیی و سرلک یکی از عوامل اصلی اوج‌گیری پرسپولیسه. کاش ریگی و اسماعیلی‌فر و هنانوف هم میرفتن. این سه بازیکن واقعا ضعیفند. سمت راست ما کلا ضعیفه.
  • یه پرسپولیسی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    منظور از بازی دفاعی بازی اتوبوسی استقلال تو دربی بوده ، اینکه استقلال تو بقیه سال چطوری بوده و چه تعداد گل زده مرتبط با سبک فکری مربیشونه
  • محسن IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    با این توضیحات تفاوتی در اصل قضیه به وجود نمیاد. وقتی صحبت از بازی دفاعی می‌کنیم، منظور تعداد گل‌های استقلال نیست، بلکه سبک بازی این تیم هست. البته پرسپولیس در زمان گل‌محمدی خیلی محافظه‌کارانه بازی می‌کرد و دلیل گل‌های کم تیم هم همین بود. ولی از زمانی که اوسمار اومده، میل هجومی تیم بیشتر شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی