نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
بیرانوند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با گلی که علیرضا بیرانوند از آلومینیوم اراک خورد دیگر باید به شکل جدی نگران سنگربان شماره ۱ تیم ملی باشیم.

همین ابتدا بگوییم بحث ما خوردن یک گل نیست؛ در فوتبال از این اتفاقات برای بزرگترین ستاره‌ها هم افتاده و بعد از این هم خواهد افتاد. بزرگترین بازیکنان تاریخ در حساس‌ترین شرایط پنالتی از دست داده‌اند و بزرگترین دروازه‌بانان از راه دور گل‌های بدی خوردند.

هر چقدر بازیکن بزرگتر و بااسم‌ورسم‌تر باشد اتفاقات بیشتر به چشم می‌آید و در ذهن فوتبال‌دوستان می‌ماند. مثلا در همین فوتبال خودمان کم نیستند دروازه‌بان‌هایی که از وسط زمین گل خورده‌اند اما همه بعد از پیش‌کشیدن این موضوع یاد بهزاد غلامپور می‌افتند که در ورزشگاه آزادی از وسط زمین از علی کریمی گل خورد!

در همین لیگ برتر حرفه‌ای در دیدار نفت تهران و استقلال سیدمهدی رحمتی کاپیتان وقت استقلال و ملی‌پوش نام‌دار ما درون دروازه درست از همین فاصله و از همین نقطه زمین از یک مدافع گل خورد که بعدها به بازوبند کاپیتانی استقلال هم رسید؛ وریا غفوری.

آن روز درون دروازه نفت تهران یک جوان بلندبالا ایستاده بود که هدفش گرفتن جای رحمتی درون دروازه تیم ملی بود. علیرضا بیرانوند در پایان آن فصل به پرسپولیس آمد و مسیری را طی کرد که همه از آن خبر داریم. حالا بیرانوند بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را در اختیار و در تیم ملی هم این تجربه را دارد.

بیرانوند در این سال‌ها آن‌قدر درخشان و مطمئن بوده که توقعات از او خیلی بیشتر از یک دروازه‌بان معمولی است. همه از بیرانوند انتظار دارند در لحظاتی که بازی گره می‌خورد، برای ما کار را درآورد؛ حتی در شرایطی که طی یک سال اخیر بیرانوند سه بار به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفته و در تیم ملی جای خود را به حسینی یا نیازمند داده است.

در تمام این ماه‌ها بیرانوند بدون داشتن ذخیره در پرسپولیس با وجود مصدومیت بازی کرده و انصافا برای تیم ملی هم کم نگذاشته اما ببینید همین دروازه‌بان بزرگ که با وجود مصدومیت باز هم یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، اگر اسیر عدم تمرکز شود تا چقدر افت می‌کند. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا و طی ۶ مسابقه تنها یک بار برابر هنگ‌کنگ کلین‌شیت کرد و از ۵ رقیب دیگر ما گل خورد!

سال‌ها بود که ندیده بودیم بیرانوند در یک بازی سه گل بخورد اما در نیمه نهایی جام ملت‌ها این اتفاق افتاد. او حتی از قطر گلی مشابه با ژاپن خورد که برخی از کارشناسان او را در خوردن این گل‌ها مقصر می‌دانند. و با اتمام جام ملت‌ها و بازگشت دوباره به لیگ برتر حالا بیرانوند یک گل بد دیگر خورده که در کارنامه هر دروازه‌بانی ثبت می‌شود؛ گل از وسط زمین توسط کاپیتان آلومینیوم به کاپیتان پرسپولیس!

پرسپولیس دور رفت را در رتبه سوم و در فاصله ۲ امتیازی با استقلال صدرنشین تمام کرد. در شروع دوره برگشت باید سه امتیاز را می‌گرفت تا امیدوار به بقا در کورس باشد. می‌دانیم که این هفته سپاهان به خاطر حضور در آسیا مقابل تراکتور بازی نمی‌کند اما استقلال به مصاف صنعت نفت می‌رود و می‌تواند با کسب سه امتیاز خانگی فاصله‌اش با پرسپولیس را به عدد ۵ برساند.

صد البته پرسپولیس ثابت کرده که می‌تواند این فاصله‌ها را جبران کند. همین فصل قبل قرمزها دست به کاری بزرگ زدند و بحث ما این نیست که قهرمانی لیگ از دست قرمزها رفته است؛ بحث بر سر وضعیت بد بیرانوند است که اگر ادامه پیدا کند بیشترین ضربه را به خود او تیم ملی و پرسپولیس خواهد زد.

بیرانوند بازیکنی نیست که در چند بازی متوالی اشتباه کند. پس هر مشکلی که باعث برهم خوردن تمرکز او شده باید هرچه زودتر برطرف شود.

در همین ارتباط: بیرانوند: دیگر تا پایان فصل مصاحبه نمی‌کنم/ دشمن شاد شدم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    البته اشتباه بیرانوند گذرا و اتفاقی بود و مطمئنا دیگر چنین گل هایی نخواهد خورد اما آنچه توانایی های بیرانوند را تهدید می کند و ممکن است سیر نزولی در درون دروازه پیدا کند نداشتن یک رقیب چالاک بر روی نیمکت پرسپولیس است ظاهرا در پرسپولیس هیچ چیز سر جای خود نیست و بودن و نبودن مدیریت این تیم برای حل مشکلات هیچ تفاوتی بحال پرسپولیس ندارد
  • رضا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    دلالان نمی گذارند که بیرانوند رقیب پیدا کند!گلهایی که خورده اگه دروازبان دیگه ای بود حذفش کرده بودن!چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی.
  • مهران IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    بیرواند نمیتواند در دروازه قرار داشته باشد و مرتبا از چهارچوب خارج میشود مثل پاس به عقب سروش رفیعی از وسط زمین که گل به خودی شد
  • زیگزاگ IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    اگه کمی منصفانه قضاوت کنیم، طبیعیه. شاید به یه ریکاوری ذهنی نیاز داره. در هر صورت از نظر فنی کارنامه خوبی داره.
  • فرامرز IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    امیدوارم این کامنت را که با نظر پست یکی نیست را چاپ کنید اما این که کلین شیت را چماق کرد و دروازه بان را کوبید الزاما درست نیست یادمان نرود در دو گل یکی مقابل امارات و دیگری گل دوم قطر کم کاری دفاع راست بود که فوروارد حریف را در موقعیت شوت قرار داد .در گل فلسطین حریف گیری غلط روی ارسال در بازی ژاپن و گل سوم قطر اتوبان شدن مرکز خط دفاع برای فوروارد حریف بسیار بسیار بیشتر از اشتباه بیرو در گل خوردن تیم ملی دخیل بود.ایرادات ساختار دفاعی تیم ملی کم نبود حالا چه فرهاد کاظمی به همکارش بخواهد نان قرض بدهد و مسأله را به اشتباه فردی بازیکن تقلیل بدهد و سر و ته قضیه را هم بیاورد یا قلعه نویی و الهویی از بیخ و بن منکر هر گونه ایرادی بشوند در اصل واقعیت فرقی ندارد.
  • الهه IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    غرور بیش از اندازه و عدم تمرکز در تمرین و پرداختن به مصاحبه های بیخود و فضای مجازی
  • طاهر IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    مثل بیرانوند دیگ در جهان نیس حتی بهتر از عابدزاده .حجازی .بوفان و محمدالدعایه هس البته به نطر خودش و خانواده اش...به قول صمد هیچکه نمیتونه مثل من باشه..هیچکه نمیتونه گل من بزنه حتی رونالدو
  • زیبا IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    آخی والا دشمن خوشحال شد بیرانوند..انگاری مردم بیکار هستن که بخان دشمن بیرانوند باشن ..بهش حالی کنید که مگ کی هستی که دشمن داشته باشی ..سلان اقای پوتین
  • عباس شهمرادی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    جدا از رنگ بیراوند خیلی خیلی افت کرده گلهای بچگانه ای میخوره
  • جواد چکش IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    اعتماد به نفس بیش از اندازه باعث غرور شده و این مشکلات را برای بیرو بوجود آورده است چرا باید بیرو همیشه از و وازه فاصله داشته باشه که از فاصله دور چه از سوی بازیکن حریف وچه از سوی بازیکن خودی گل بخوره و باعث از دست رفتن امتیازات مهمی بشه
  • علی7 IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    غرور کاذب و اعتماد به نفس بی جا عامل بی ثبات بودن بیرو می باشد
  • چکش ورزشی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    خوشحالم که از هوادار پرسپولیس داره سایت کیسه کشتون کم می شه
  • استقلالی IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    کسی ک خیانت کارع همیشه ضربع میخوره تو استقلالی بودی و همچنین قلعه نوعی
  • نوید US ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    آقای بیرووند الان مدتی است گل میخورد چه گل خوب چه گل بد رقصیدنش عامل افت علی شده مدتی باید با ممد خردادیان تمرین فره کمر بده تا انشاالله کمردردش خوب شود
  • کیون IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    ببینید بیرانوند و کنعانی تازه از مسابقات آسیا برگشته بودند اصلآ باید استراحت می کردند ولی دستهایی در کار بود که امسال پرسپولیس قهرمان نشود واستقلال رو زور زورکی قهرمان کنند ودلیل هم دارم الان پنجره تیم بسته است خوب مربی بیچاره چکار کند دستش بسته است دوم داور دوتا پنالتی را بنفع پرسپولیس نگرفت سوم تو بازی استقلال وصنعت بیشتر سوتها بنفع استقلال بود پنجره استقلال زودتر با رسیدن پول بازشد ودست مربی باز بود تازه هنوز برا شلوغکاری وامتیازگیری می نالید خوب با این شرایط پرسپولیس مخصوصآ بیرانوند باید بازی می کرد ولی معلوم بود خسته است و تمرکز ندارد کنعانی همینطور با فحاشی یک تماشاگر نمای بی ادب از کوره در رفت ولی انشالله تو بازیهای بعد وبا رسیدن بقیه نفرات خریداری شد وهمین قسمتی و تلاش همه تیم پرسپولیس روز به روز بهتر خواهد شد
  • عیسی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    بیرانوند وامثال ایشون غرق درپول وخوشی هستند چه میدونه مشکل مردم عادی چیه آخه مردحسابی سرت توکار خودت باشه چنان حرف میزنه که انگار هیچکس دروازبان نبوده بابا جان یه انگشت حجازی وعابدزاده هم نمیشی
  • جمشید IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    به نظر من غرور و اعتماد بیش از حد به خودش که دروازه را ول میکنه
  • ! IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    این خورد نگن از قطریا پول گرفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی