نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کلوب| عوض شدن سرمربی تیم ملی یا دستیاران؛ مسئله این است!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی کشورمان برای چندمین بار متوالی در یک بزنگاه مهم و حیاتی، کاری از پیش نبرد و گرفتار بی برنامگی و عدم ساختار منظم در اجرای تاکتیک خود برابر قطر شد.

پس از بازگشت تیم ملی به کشور سوال اینجاست که آیا اصلا با قلعه‌نویی، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم، در جام جهانی ۲۰۲۶ بدرخشیم و رؤیای صعود از گروه را در خیال بپرورانیم؟

بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که رفتن قلعه‌نویی، اشتباه است و باید به او و کادرفنی اش، مهلتی دوباره داد! شاید ماندن او بر روی نیمکت تیم ملی، به صلاح باشد اما قصه دستیاران ژنرال، کاملاً متفاوت است و نمی‌توان از این قضیه، به راحتی عبور کرد.

در فوتبال روز و مدرن اروپا، سرمربیانی موفق هستند که دستیاران فوق‌العاده ای در کنار خود داشته باشند، از ریز ترین نکات فنی در بحث آنالیز و تحلیل، غافل نشوند و به جزئیات فراوانی در بازی، بپردازند.

دستیاران مربیانی همچون پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، کارلو آنجلوتی و ژابی آلونسو، نقش بسزایی در بردها و افتخارات آنها دارند. پس باید اذعان داشت لازمه یک کادر فنی خوب، تنها به سرمربی، بستگی ندارد و کمک مربیان هم به خودی خود، وظایف متعدد و سنگینی به دوش می‌کشند.

دلیل اینکه رحمان رضایی، ضعف خط دفاعی تیم را به هیچ وجه قبول ندارد، مشخص و معلوم نیست اما همه اهالی فوتبال، متفق القولند که برای رد شدن از گلوگاه‌های دشوار و حساس، دستیارانی لایق نیمکت تیم ملی هستند که بتوانند با انتقال ایده‌های خود به سرمربی، گره کور دیدارهایی به مثابه ایران و قطر را باز کنند. شاید آوردن دستیاران جوان با ایده‌های روز فوتبال دنیا بتواند در تغییر نسل، کمک شایانی کند.

جام جهانی ۲۰۲۶، با حضور چهل و هشت تیم برگزار می‌شود و عملاً، تیم‌های بزرگ قاره کهن، کار سختی برای صعود در پیش رو ندارند؛ پس با این اوصاف، می‌توان با خیال آسوده تری، به فکر پوست اندازی میان بازیکنان و کادرفنی نیمکت تیم ملی بود.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    واقعیت اینه که دستیارهای قلعه تو تیم ملی برای کمک کردن نیستند بلکه برای راضی نگه داشتن طرفدارهای تیم قرمز انتخاب میشن . سال 2007 ممدعلی پیروانی دستیار قلعه شد ( بدون اینکه این دو نفر قبلا با هم کار کرده باشن یا پیروانی چیزی از خودش نشون داده باشه چون تا یه سال قبل از اون بازیکن پیکان بود و اولین تجربه اش شد مربیگری تیم ملی !!!!) امسال هم مطهری و رحمان رضایی همون نقش پیروانی سال 2007 رو داشتند . اگه اینها چیزی بلد بودند یا قلعه بهشون اعتقاد داشت چرا تو باشگاههایی که سرمربی بود ازشون استفاده نمی کرد؟ ( حالا مطهری تیم داشت رحمان رضایی که بیکار بود ) آندو هم فقط برای خالی نبودن عریضه به تیم اضافه شد که یه کمک استقلالی هم باشه
    • Ali IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      درست مانند 2 سال قبل که آجرلو را آوردند و1200 میلیارد تومن یعنی 6 برابر بودجه معمول تیم استقلال را بهش دادند تا عوامل شیتیل بگیر(بقول مجیدی) 17 پنالتی به تیم هدیه دهند تازه سرکٌلّانه 3 امتیازکمکی که به امتیاز معیشتی شهره گشت هم علاوه شد،بقول شعر معروف ابروبادمه و وزیر وفدراسیون درکارند و کاری کردند تا دو منظور حضرات جامه عمل بپوشد 1- استقلال بعداز 10سال قهرمان شود و 2-برای فرهاد مجیدی رزومه ساخته شود تا با آن درپایان فصل باآنکه 2فصل دیگر قرارداد داشت فلنگ راببند وبه امارات برود وبشود مربی رزومه دار،خب این کجا و آن که تو نوشتی کجا ،پیروانی چه سودی شبیه فرهاد مجیدی نصیبش شد؟ هیچی ، تماشاگران اکنون وتا چندسال دیگر زجر خرج 1200 میلیارد را می کشند،اما برای بکارگیری پیروانی حتی یکی دونفر زیان دیدند؟ بعدهم اگر عیبی وارد است به جناب مربی بهتر از مورینیو(بقول مجید جلالی) وارد است ونه به پیروانی ،و درهر 2 مورد یکی از افرادی نقش محوری دارد که استقلالی و طرفداران استقلال بشدت حامی او هستند وژنرال ،ژنرال ازدهانشان نمی افتد لقبی که هنگامی بازیکن بود گزارشگر که خیابانی بود درباره اوگفت.
    • علی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      در پاسخ به جناب Ali : اصلا مطلب رو نگرفتی . من نمیگم چرا پیروانی سال 2007 و مطهری و رحمان رضایی امسال رفتند و کمک قلعه شدند . میگم قلعه سیاست به خرج داد و اینها رو برد تو کادر فنی تیم ملی که به شما و سایر طرفداران تیم قرمز بگه من خیلی آدم باحال و منطقی هستم و اصلا نگاه رنگی ندارم و ظاهرا موفق هم شده !!! هیچ ایرادی هم به پیروانی و مطهری و رضایی وارد نیست من و شما هم اگه همین امروز یه حکم بهمون بدن و بگن تو مدیرعامل فلان شرکت بزرگ هستی هیچ وقت نمیگیم آقا من تجربه اون کار رو ندارم و نمی تونم ( مثل همینهایی که الان وزیر و مدیر کل و ...هستن )دلیل هم آوردم که پیروانی تا یه سال قبل از 2007 بازیکن پیکان بود و هیچ تجربه ای نداشت این دو نفر اخیر هم اگه واقعا قلعه از نظر فنی قبولشون داشت چرا تو باشگاههایی که سرمربی بود ازشون استفاده نکرد ؟ مطلب خیلی واضحه . اگه بی انصاف نباشید می دونید که همین تابستون گذشته برای اینکه بیشتر دل طرفداران قرمز رو به دست بیاره اون سرلک رو به تیم ملی دعوت کرد که بتونه از معافیت بازیکن تیم ملی استفاده کنه و سرباز نشه و تو تیم قرمز بمونه .
  • احسان IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    الهویی آنالیزور خوبی برعکس چرندیاتی یک عده فقط به خاطر کنفرانس رسانه ایی بعد بازی استقلال و گل گهر میگن جواب کنایه صالح مصطفوی به قلعه نویی رو مدل خودشون جواب داد. من خودم استقلالی ام ولی کسایی که میگن الهویی ضعیف همونهایی هستند که با کری خونی های کودکانه محمد نوری(پیشکسوت استقلال)ذوق میکنند. کسی که وقتی امیر تیم ملی رو یکدل کرده بود اومد به شجاع و کنعانی توهین کرد و بحث قرمز و آبی رو پیش کشید بعد گفت "فقط استقلالی های تیم ملی خوبن شانس اوردیم دروازه بان پنالتی رو گرفت!" عقلش نرسید دروازه بان هم پرسپولیسی! کاش مربیان دروازه بان ها تاوارز بود که با امیر تو تراکتور و ذوب و سپاهان اخباری و رشید و نیازمند بهترین دورانشون رو با اون گذرونده بودند.
  • گروهبان و افاضل IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    تمام کادر اخراج مربی سطح یک اروپای مثل رافائل بنیتز و یا اونای امری پول خوب بدین میان به جایی این که پولو بدین به ویلتموس بدین مربی صاحب سبک بیارین
  • مهران IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    علی دایی❤
  • فرامرز US ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    این که با عوض کردن دستیاران قلعه نویی مشکل حل بشود با عرض پوزش دلیل این است که دلیل ناکامی تیم ملی را خوب ندیده ایم چون هیچکدام از این دستیاران به اندازه خود قلعه نویی مقصر نیستند چون قطعا تاثیرگذاری شان به اندازه خود قلعه نویی نبود مساله بعدی اینجاست که اگر فرض کنیم ایراد را در دستیاران قلعه نویی دیده باشیم باز این افراد که به قلعه نویی تحمیل که نشده اند برگزیده خود قلعه نویی هستند پس باز ایراد به خود قلعه نویی برمی گردد که آنها را انتخاب کرده جناب احمدوند گرامی مساله را نپیچان ایراد در بودن قلعه نویی ست او در این حد و اندازه ها نیست که سرمربی تیم ملی باشد از هر زاویه ای که دوست دارید نگاه بکنید از این فرد فقط باید انتظار فوتبال بکش زیرش داشته باشید تا امروز چنین بوده بعد از این هم معجزه ای رخ نخواهد داد که ناگهان تبدیل به یک مربی بروز شود ساختار فکری هیچ انسانی بعد از 60 سالگی عوض نخواهد شد برادر عزیز خودتان را خسته نکنید کف دست مو ندارد بگردید یا نگردید فرقی نمی کند
  • ایرانی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    همشون باید با هم برن هم سرمربی و هم دستیار
  • حسن IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    اگه مربی خارجی بود طوری قرارداد می‌نوشت که رسانه یا امثال من جراعت حرف زدن پیدا نمی‌کردیم. دوم پول هنگفتی می‌گرفت و می‌رفت. تا اهالی فوتبالی باهم یه صدا و خوب نباشن از اين هم بدتر خواهد شد، چه آقای قلعه‌نویی باشه چه هر بزرگوار دیگه‌ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی