نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
کلوپ| دلایل باخت تیم ملی ایران مقابل قطر و حذف از جام ملت‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قطر میزبان شکست خورد و باز هم مثل جام ملت‌های ۲۰۱۹ از رسیدن به فینال بازماند.

بی‌تردید عوامل زیادی در ناکامی ما در این مسابقه دخیل بود. تاکتیک نامناسب، بی‌برنامه‌گی و اشتباهات فردی در این شکست موثر بودند. به عبارت بهتر ما بر خلاف بازی با ژاپن در این بازی بلاتکلیف، مضطرب و سردرگم بودیم و بیشترین کاری که در این بازی (خصوصا در نیمه دوم) کردیم، زیر توپ زدن‌های متعدد و بی‌هدف بود و ما ابزارهای دیگر را برای به گل رسیدن امتحان نکردیم. ما می‌توانستیم در این بازی از مهدی قایدی یا مهدی ترابی در کناره‌ها استفاده کنیم و با این روش آزمون و طارمی را صاحب موقعیت کنیم. زیرا ترابی و قایدی علاوه بر بازی با توپ خوبشان از سرعت مناسبی برای حرکت از کناره‌ها برخوردارند و در ضربات آخر بادقت‌تر هستند.

مسئله بعدی دفاع پراشتباه ما در بازی دیشب بود و مدافعان ما بر خلاف بازی با ژاپن کم‌دقت بودند؛ حتی در نیمه اول در برخی صحنه‌ها رامین رضاییان جای مدافعان میانی را پوشش میداد و دفع توپ می کرد. اگر بخواهیم جیئی‌تر به مشکلات خط دفاع بپردازیم می‌بایست به گل‌های اول و سوم قطر اشاره کنیم. زمانی که قطر گل تساوی را به ثمر رساند هیچ بازیکنی جاسم ابوالسلام را یارگیری نکرد و ما تمام توجهمان را به اکرم عفیف معطوف کردیم. هنگام گل سوم هم شجاع خلیل‌زاده علی‌رغم اینکه امکان پاس دادن به دو گزینه مقابل و کنار خود را داشت توپ را به عبدالعزیز حاتم تقدیم کرد و او از یک پاس بی‌هدف گل ساخت.

این نشان‌دهنده این است که بازیکنان ما با چشم باز و دید کافی بازی نکرده‌اند و آگاهی محیطی را در جریان بازی فراموش کرده‌اند. حال سوال اصلی از امیر قلعه نویی اینجاست که چرا با وجود مصدومیت مجید حسینی، یک بازی سهم سامان فلاح جوان در این تورنمنت نشد؟ مگر قرار نیست سامان فلاح و امثال او در جام‌جهانی بعدی عصای دست تیم ملی باشند؟ پس چرا در هیچ یک از بازی‌ها از جوانان تیم ملی استفاده نکردید؟ بلاشک اگر حتی یک بازی در مرحله گروهی هم سهم جوانان تیم ملی میشد، ممکن بود در بازی‌های بعد هم فرصت بازی کردن هم داشته باشند.

نکته دیگر اینکه تعویض رامین رضائیان با شهریار مغانلو این اجازه را به حریف داد که هم از فضای راست ما استفاده کند، هم اینکه بار هجومی ما را نسبت به قبل ضعیف‌تر کرد. تعویض‌های ما در بازی امشب متمرکز بر توپ‌های هوایی و ارسال‌ها بودند و جای تعجب است که چرا کادرفنی پرتعداد ما از بازیکنانی که با استارت از گوشه‌ها و پاس‌های کات‌بک می‌توانند مهاجمان را صاحب موقعیت کنند، استفاده نکرد. به هر حال هر چه بود، این بازی هم گذشت و حسرت ما چهار سال بزرگ‌تر شد. به امید تغییرات مثبت و راه‌گشا برای تیم‌های ملی ایران.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • تیم ملی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    به نظر من از لحاظ تدافعی افتضاح بودیم . کاملا رفته بودیم رو فاز هجومی و به دفاع و اکرم عفیف توجهی نمیکردیم . باید یه نفر رو کنار عفیف نگه میداشتن . ما اولش چرا گل زدیم ؟ چون طوری هجومی بازی کردیم که همه کپ کردن . ولی قطر فهمید دفاعمون بده . فهمیدن توی نبرد های فیزیکی وا میریم . جلو ژاپن چرا تو نبرد های تن به تن عالی بودیم ؟ استرس ما رو گرفته بود . جو ورزشگاه وححشتناک بود .
  • ۸۸ IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    جهانبخش و سردار و شجاع و محبی با جونش بازی کردن . باید محبی از اول میومد تو بازی . باید خوب دفاع میکردیم . باید خوب نبرد تن به تنو رد میکردیم . نباید خوشبین میبودیم که این توپ گل نمیشه . اخرای بازی شوت هایی زدیم که ۱۰۰ درصدی گل بودن . حیفم میاد . واقا حیفم میاد .
  • ___ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    شما هر چی بگین من از حرکت طارمی بهد بازی خیلی خوشم اومد . اونا اشتباه میکنن توهین و فحش میدن . بی فرهنگی کنن ما هم اینجوری میشیم . بازی بد به کنار . اینکه حیثیتو نگه داریم به کنار . اواخر بازی میتونستیم گل بزنیم که نشد . حرکت طارمی رو چرا رد میکنین ؟ حالا اگه چیزی نمیگف میگفتین بی غیرت . بی غیرت بودن جلو ژاپن بد بازی نمیکردن . درسته طارمی جلو ژاپن نبود ولی اماراتو کوبیید . خودزنی نکنیم . الان داغیم ‌
  • مجتبی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    تا بوده برایه ما ایرانی ها حسرت و افسوس بوده.چه فوتبال چه تو زمینه هایه دیگه.عادت شده برامون انگار همیشه عقب بودن همیشه حسرت بقیه کشور ها کشیدن
  • خشت و آئینه: IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    چند روز پیش تو همین سایت مطلبی نوشتم که متاسفانه زیاد دیده نشد. نوشته بودم: آقای قلعه‌نوعی اینو تو کله پوک بازیکنا فرو کن که سربالا بازی کنن و توپو با پاسهای قطری یا مورب جلو ببرن نه دریبلهایی که یا باعث خسته‌ شدن یا آسیب‌دیدگیشون میشه. همچنین نوشته بودم بازیکنی که سربالا بازی میکنه میتونه بهترین نفر ممکنو تو زمین پیدا کنه و به او پاس بده یا به دور از دسترسترین نقطه دروازه شلیک کنه. بازیکنی که تو بازی سرش پایینه از محیط اطرافش غافله و اغلب متوجه دور و برش نیست و به جای موقعیت طلایی به موقعیت مفرغی پاس میده یا شوت میزنه. نتیجه اینکه وقتی بازیکن کهنه‌کاری مثل جهانبخش ۹۹ درصد سانتراش یا بلند بوده یا کوتاه و شوتهاش یا بلاک میشده یا مثل توپ آخرش میخورده به تیر دروازه این یعنی او چیز چندانی یاد نگرفته. سرمربی بیسواد تیم اگه حالیش بود میدونست که وقتی مهاجم قدبلندی مثل شهریار مغانلو رو مياره که مثلا براش سر بزنه نباید بازيکن متخصص سانترش (رامين رضائيان) رو بيرون بکشه. یا اینکه با توجه به قد و قامت بلند مدافعین قطری که همه ضربات سر رو زده بودن اگه حالیش بود میفهمید که فوتبال مستقیم 👇👇👇
  • خشت و آئینه: IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    👆👆👆 و سانتر دیگه جواب نمیده. بنابراین باید میرفت سراغ پلن دوم یعنی فوتبال روی زمین و حمله از عمق با آوردن بازیکن ریزنقش و تکنیکی‌ای مثل مهدی قایدی. به قول یکی از دوستان قلعه‌نوعی سالها مربی بوده و تنها تغییری که تو این سالها کرده بزرگتر شدن شکمش بوده. او تو این همه سال مربیگری نه تنها چیز جدیدی به دانشش اضافه نشده بلکه خنگتر و ترسوتر و محتاطتر هم شده. مربی باهوش و بازیخون وقتی بفهمه فلان بازیکنش در حد و اندازه خودش ظاهر نمیشه و پاشنه آشیل تیمش شده سریع تعویضش میکنه نه اینکه مثل ابله‌ها تا آخر بازی نگهش داره و به جای او بازیکن موثرشو تعویض کنه. محبی کل جایگیریهای دیشبش اشتباه بود و سردار آزمون بعد گلش کلا راه رفت و وایساد. مربی باهوش و بازیخون این چیزا رو میفهمه و مربی کودن تا آخر عمرشم که مربی باشه نمیفهمه. مشکل فوتبال ما اینه.
  • آتش سوزان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    آقا ایران به نظر من بازیکنان خوبی داره ولی اونی که میخوای بازیسازی کنه نداره متآسفانه امیر قاعه نویی به نظذ من تو این جام فکر و حرفه ای از خود نشان نداد معلوم بود قطر ایران را میبره اونا با یه توب باد آورده تو نیمه اول گل ساختند ولی ایران مدام موقعیت های طلایی را از دست دادند آقا عزیز من ایران درست نمیشه چون کادر فنی هاشون خوب نیستند ایران فقط یه بازی مقابل امارات خوب بازی کرد و یه بازی مقابل ژاپن بقیشون در حد تیم ایرانی نبودند ما اگه بخواهیم قهرمان بشیم فینال بریم باید مربی خوب از اروپا داشته باشیم مث گواردیولا ،مورینیو اگه مربی کوراوات هم بیاید وضعمون از این هم که است بدتر میشه فقط مربی اروپایی میتونه مارا قهرمان کنه که اونم دلار میخواد خرج میخواد اونم امیدوارم کادر فنی از عهده ی این مخارج باشد ممنون
  • محمد IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    اتفاقا سیستم دفاعی و حمله و روحیه بچه‌ها و هماهنگ بودنشون و مهم‌تر از همه بینهایت حرفه‌ای بودنشون از اولین بازی تا بازی مقابل ژاپن برای کل جهان اثبات شد و قبل از این در بازیهای جام جهانی چندسال پیش با زحمتای بی‌وقفه سرمربی خارجی(کیروش) حرفه‌ای بودن بچه‌های تیم ملی در سطح جهان اول اثبات شد و با توجه به خرید و بستن قراردادهای بسیار سنگین بچه‌های تیم ملی با بهترین و حرفه‌ای‌ترین تیمهای فوتبال جهان و بازی و درخشش و خودنمایی کردن در کنار و یا مقابل ستاره‌های فوتبال سطح یک دنیا،گویای همه چی هست و هیچ بهونه‌ای قابل قبول نیست و اینکه از سال 1385 تیم ملی قطر حتی تو خوابش ندیده بود جلوی تیم ملی ایران برنده بَشه و بدجوری حسرت بدل بود و در هر بازی کمتر از 4 یا 5 تا گل نمیخورد ولی یه دفعه نکنه غول چراغ جادو پیدا کردن‌ و این بازی رو برنده شدن؟؟ البته این یک بازی نمایشی بیش نبود و متاسفانه همینجوری که سینما،اجتماع،هنر،سیاست،عدالت،قانون و کشورمون ایران و ما مردم ایران در بند اسارت و مصادره این جنایتکاران هستیم،دقیقا ورزش و وزشکارامون هم مصادره این بی رگ و ریشه‌ها هستن که جز پول و باج گرفتن کاری ندارن
  • خسته از دروغ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    علت .نبودن دعای مردم پست سرتیم حکومت بود .تماشا چی ها هم مهندسی شده و مأموران امنیتی بودن
  • منم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    وقتی میشه نتیجه درست گرفت که تفکر و راه صحیح پشت اون باشه مادامیکه در این کشور هیچ مسئولی به فکر مردم نیستند فکر پیشرفت و رشد در هر ضمینه ای وجود نداره نتیجه میشه این قبل انقلاب در اطراف محل زندگیم تعداد ۶ زمین فوتبال وجود داشت که الان بعد ۴۴ سال به تعداد ۳ زمین کاهش یافته فقط همینو مقایسه کن با مثلا ژاپن که دبیرستاناش زمین فوتبال دارن جدا از .... در حال حاضر فوتبال هم مال پولدارها شده در بازی‌های آسیایی هم که شاهد پس رفت بودیم به دختر نابینا که ۴ طلا هم آورده وعده پاداش که خودشون گفته بودن هم ندادن معلوم نیست ثروت این مملکت کجا خرج میشه بیشترین مالیات نسبت به دیگر کشورها رو داریم میدیم ولی دریغ از یکم امکانات دل به یه تورنمنت میدیم آخرش میشه این به کشوری که اندازه یه شهر متوسط ایران هم نیست میبازیم آبرو ریزی هم حدی داره به چی دلخوش باشیم سخنرانی رئیس جمهور یا وزیر خارجه در سازمان ملل رو ببین زمین دهن وا کنه و آدم از خجالت بره توش .... هیچی بهتر نمیشه شک نکنید .
  • بنیامین IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    😭😭😭😭😭😭😭😭

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی