نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
یک درس تازه از ژاپنی‌ها؛ بدون بهانه شکست را بپذیرید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی کشورمان با یک نمایش برتر بدون کوچک‌ترین ابهام و شائبه مدعی اول قهرمانی یعنی ژاپن را شکست داد.

دنیای ورزش قهرمانی، دنیای رقابت است. تنها کسانی می‌توانند به سطوح بالای ورزشی در دنیا برسند که روحیه برتری‌طلبی و رقابت داشته باشند. روحیه‌ای که حتی گاه باعث می‌شود فرد یا تیم حقایق را هم نادیده بگیرد!

به همین فوتبال خودمان نگاه کنید، چه بسیار مربیان و بازیکنانی که بعد از هر شکست از زمین و زمان ایراد  می‌گیرند و مقصر می‌تراشند! از ضعف داوری و اشتباهات گرفته تا کیفیت زمین و از جو ورزشگاه گرفته تا تدارکات و امکانات! مغلوبان در عرصه ورزش معمولاً بعد از هر شکست لیست بلند و بالایی از مقصران دارند و در طول تاریخ خیلی کم سراغ داریم کسانی که شکست را پذیرفته و دنبال بهانه نباشند.

در تاریخ ورزش خودمان خیلی کم اتفاق افتاده که ما در یک رشته ورزشی، بدون هیچ حرف و حدیثی رقیبی جدی و مدعی قهرمانی را ببریم. به گونه‌ای که خود رقیب هم به برتری ما اعتراف کرده باشد. اتفاقی که شنبه شب در ورزشگاه اجوکیشن دوحه و در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر افتاد.

به مصاحبه‌های بعد از بازی ژاپنی‌ها نگاه کنید؛ از رئیس فدراسیون تا سرمربی تیم ملی ژاپن و کاپیتان این تیم جملگی بر برتری ایران صحه گذاشته و کوچک‌ترین بهانه‌ای برای این شکست نتراشیدند.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن این پیروزی را به ایران تبریک گفت و اعتراف کرد که ایران تیم برتر زمین بوده است. هاجیمه موریاسو سرمربی نامدار ژاپنی ضمن پذیرش مسئولیت شکست از مردم ژاپن عذرخواهی کرد و گفت که تمام همکاران و شاگردانش، تلاش خود را کردند اما ایران تیم برتر زمین بود و مقابل تیمی قدرتمند مثل ایران نباید گل بخورید.

اندو کاپیتان نامدار ژاپنی‌ها با غرور بیشتری صحبت کرد، اینکه باید از این شکست درس بگیرند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند اما او هم اعتراف کرد که ایران تیم برتر زمین بود و ژاپن بدون هیچ حرف و حدیثی مغلوب شد.

چه ایران بتواند طلسم ۴۸ ساله را شکسته و به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و چه خدای نکرده این اتفاق نیفتد، پیروزی بر ژاپن برای همیشه در تاریخ فوتبال ما ماندگار شد. اولین پیروزی مقابل پرافتخارترین تیم قاره در بالاترین سطح فوتبال و از آن مهمتر، برد بی‌حرف و حدیث و بدون بهانه که بازنده شکست را پذیرفت.

به افتخار این تیم ملی باید ایستاد، کلاه از سر برداشت و یک نفس آنها را تشویق کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناسناس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    فرق بین جهان دوم و سوم همین چیزاست دیگه
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    خیلی خوبه که در همه کاراشون مسئولیت پذیرن و حتی شکست خود را میپذیرند این درس ارزشمند را باید مسئولین ما یاد بگیرن که وعده های الکی واسه ملت میدن و عملی نمیکنن باید بپذیرن درمملکت داری سیاست خارجی اقتصاد و معیشت ملت شکست خوردن و بپذیرن نه اینکه با آمارهای الکی بگن پیشرفت کردیم.
  • ع ق QA ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    قشنگ تز حرکت اونا کار عراقیها بود ( البته داعشیها و صدامی ها) اونا از روی عقده پرچم عراق و ژاپن را گره زده بودند با تنبک و دستک دستجمعی برای تشویق ژاپن اومده بودند تا گل دوم را بچه ها زدند پرچم های ژاپن را تو دست و پا ول کردند و الفرار. برای اولین بار به محبی و قلعه نوعی آفرین گفتم
  • matt IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    در بعد باشگاهی هم باید گفت قابل توجه طرفداران تیم دوم پایتخت
  • بهزاد US ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    جالب اینه همه بازیکنا و مربیا مسولیت باختو گردن خودشون دونستن و خودشونو مقصر اصلی دونستن حتی زننده گلشون!!خیلی جالبه واقعا
  • یانوش IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ترابی اگه گل بزنه زیرش لباسش چی نوشته به نظرتون؟؟
  • عدالت خواه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ولی تا خداداد عزیزی نپذیرد مورد قبول نیست.
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    ریل پیشرفت با سرعت در حال حرکت است. 😉

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی