دربی سال ۱۳۹۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیزدهم بهمن سال ۱۳۹۰ روزی تاریخی و فراموش‌نشدنی برای هواداران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود.

هواداران استقلال و پرسپولیس که سیزدهم بهمن سال ۹۰ برای تماشای دربی پایتخت راهی ورزشگاه آزادی می‌شدند، خودشان نمی‌دانستند که قرار است یکی از عجیب‌ترین رویارویی‌های این دو تیم را از نزدیک نظاره‌گر باشند. مسابقه‌ای که در تاریخ جدال‌های آبی و قرمز به یک رویارویی فراموش‌نشدنی تبدیل شد.

استقلال در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که تعداد زیادی بازیکن محروم و مصدوم داشت؛ از فرهاد مجیدی که جدا شده بود گرفته تا مجتبی جباری و جی لوید ساموئل! در چنین شرایطی شب قبل از بازی داخل اردوی استقلالی‌ها بر سر بازوبند کاپیتانی هم دعوا شد تا فضا حسابی ملتهب شود. پرسپولیس هم البته وضعیت چندان مناسبی نداشت. مصطفی دنیزلی کمتر از دو ماه بود که سکان هدایت قرمزها را در دست گرفته و کار بسیار دشواری را پیش روی خودش می‌دید.

مسابقه آغاز شد و استقلال با گل میلاد میداوودی جلو افتاد. دقایقی بعد و در اوایل نیمه دوم فریدون زندی گل دوم استقلال را زد تا همه‌چیز برای پنجمین پیروزی این تیم برابر پرسپولیس با سرمربی‌گری پرویز مظلومی مهیا شود. سرمربی استقلال کنار زمین مشت‌هایش را گره کرده بود و آن‌ها را در آسمان می‌چرخاند. کار پرسپولیس با اخراج مرحوم مهرداد اولادی در دقیقه ۶۸ دشوارتر هم شد و تعدادی از هواداران این تیم برای این‌که شکست سرخ‌پوشان را نبینند از ورزشگاه آزادی خارج شدند ولی ناگهان طوفان سرخ آغاز شد؛ ایمون زاید مهاجم اهل لیبی که تا قبل از این مسابقه چیز خاصی از او ندیده بودیم در دقیقه ۸۲ گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند، او یک دقیقه پس از این گل برای دومین بار دروازه استقلال را باز کرد تا همه هواداران پرسپولیس هیجان‌زده و شوکه شوند. کار بزرگ زاید در دقایق تلف‌شده با گل سومی که به ثمر رساند تکمیل شد و پرسپولیس با هت‌تریک این مهاجم توانست ۱۰نفره بازی باخته را از استقلال ببرد! اتفاقی که حتی خود پرسپولیسی‌ها هم باورشان نمی‌شد به وقوع پیوسته باشد.

پرسپولیس بازی را برد و آن بازی در تاریخ دربی‌ها به دربی ایمون زاید معروف شد. البته پرویز مظلومی چند سال بعد با اشاره به درگیری قبل از بازی میان چند بازیکن استقلال بر سر بازوبند کاپیتانی مدعی کم‌کاری برخی نفرات در آن دربی شد و تاکید کرد نفرات کم‌کار برابر پرسپولیس را هرگز نمی‌بخشد.

دربی ایمون زاید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • کیسه پاره IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    دربی ایمون زاید .طوفان سرخ .💪💪💪✌✌✌دربی ای که تا ابد کابوس کیسه کشاست.حتی از شیش ابدی هم بیشتر حال داد .اگه اون باخت مفتضحانه ی کیسه نبود شاید امروز بجای قندلی پرویز کلاه گیس مربی تیم ملی بود .
    • 50سال نه حسرت ابدی لونگی ها درآسیا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
      آره جون خودت عجب طوفانی بود!اون بازی با شانس ایموند زاید وشوتهای کم جون وعجیب وغریب اون بازیکن که همون‌طور مربی تیم گفته بری کاپیتانی تیم واینجور مسائل رخ داده ،پس تیم استقلال به خودش باخت نه به طوفان اون سال بازی کردن تیم پیروزی ،من خودم اول تاآخر اون دربی رونگاه کردم که استقلال سواربازی بود ،تیم پیروزی موقعیت اصلا نداشت حتی گل‌های زاید هم توموقعیت خطرناک زده نشد،
    • قهوه ساز دلونگی CH ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      لنگی بی جنبه! تا پایان بازیهای ایران در جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳، یک استراحتی به خودت بده، یک نفسی چاق بکن و بعدش دوباره ۴ سال وقت داری که روزی ۱۰۰۰ بار علیه سرورت کامنت بذاری. فوتبال هم که باشه بین ۲ نیمه داور ۱۵ دقیقه استراحت میده. آفرین پسر خوب برو استراحت کن تا ببینیم بازی تیم ملی با ژاپن فردا چی میشه. البته اون بازی برای ما مهمه و گرنه شما تیم ملی ات هم همون باشگاه علی عبدوه.
    • پیروزهیس IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      وقتی افتخاربین المللی نداشته باشی بردن یک تیم بین المللی میشه افتخارت 💙💙💙💙🏅🏅🍅🤫🍅🤫🍅🤫🍅🤫🍅🤫🍅🤫
    • ایمان سلطانی IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      عزیزم این حرفارو میزنی روشون فشار میاد یکباره، یاد آوری نکن ،مجبور میشن یه توجیه علکی ببندن پشتش.نتیجه بازی و تاریخ مشخصه کرده .حالا دلیل بهونست
    • لنگی های کیسه کش دلاک IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      خیانت منتظری و هم شهریاش بخاطر بازوبند
  • محمد کیسه سوز IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    اخ اخ ده دقیقه ده نفره هیچ وقت به ما نمیخورن ن اسطوره دارن ن محبوبیت استاد جعل و فتوشاپ و دوپینگن
  • MIS قرمزته FR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    وای وای وای کیسه سوزان بود و سبیل آویزان ویزویز
  • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    اسلان ادبیات درستی برایه این که یه روز نتیجه بازی چی شوده نه نوشتی پسر برو درس بخون
  • محمد صادق🚩 IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    ده نفره ، تو ده دقیقه ، چه شبی بود 😍😍😍🚩🚩🚩
    • سارا💙 IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      ۴دربی باشاه فرهاد 💙💙💙💙پشت سرهم وقهرمانی بدون باخت 🏅بازهم باشاه فرهاد و۴فینال 💙💙💙💙آسیاودوقهرمانی آسیا🥇🥇 برای ماتاجیا افتخاره برای شما 🍅سه گل زدن به یک تیم بین المللی 💫💫افتخاره .به قول یکی ازدوستان 💙به احترام استقلال 💙همه ی ۱۰میلیون لنگی 🍅ایران 🗣ایستتتتت خبررررردددااارررر🗣👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🚒🍅🍅🍅🍅🍅🍅🍅
  • کاربر جدید IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    متاسفانه کاتالیزور عمل استقلال تا بوده ونبوده تضاد عمیق در درون بوده و تیم پرسپولیس در یک روند تاریخی متاثر از دلسوزانی در مدیریت در تجمیع بازیکنان و ملحوظ نمودن حقوق هواداران در تصمیمات بوده (البته نه صددرصد)و الکی نیست که مخاطبان بیشتری به خود اختصاص داده است.
  • ناشناس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    زنبور عسل نمیتونه تو ده دقیقه ۳ تا گل بخوره ولی مهدی رحمتی تونست آفرین
  • سامان GB ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    ۱۰_۱۰_۳
  • ایمون زاید و پسران IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    یادش بخیر انگار فیلم عاشقانه داشتیم میدیدیم
  • علیرضا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    به عنوان یک پرسپولیسی متاسفم برای اینکه چنین حرف های رو خوندیم از یه عده معلوم الحال . آدمایی که نمی فهمند دلایل یعنی چی ! نمی فهمند یحیی چرا از پرسپولیس رفت ؟ چرا استقلال از آسیا حذف شد ؟ چرا سپاهان هم نمی دونه برگرده توی ایران ولی کره جنوبی هم مقابل عربستان برمی گرده ، هم مقابل استرالیا... نمی فهمند فوتبال یعنی ساختار ، ذهن ، آدمادگی جسمانی ، ریکاوری جسمی و روحی ، آمادگی هر چیزی داشتن و با اون مبارزه کردن . تیمی که سر یک بازوبند دعوا می سه و شکست می خوره تیم نیست چه برسه ساختار و ... داشته باشه . تیمی که به خاطر دیرکرد حقوق شکست می خوره ، نه حسابگری بلده و نه می تونه تیم باشه. این مشکلات وقتی برطرف نمی شند ،یعنی یه باد می تونه سه گل بزنه بهش و لازم به ایمون زاید نیست ، حالا این تیم می تونه استقلال باشه ، می تونه پرسپولیس باشه یا سپاهان که یه دفعه همه ی بازی های آخرش رو می بازه. از این هایی که می گند بازیکنمون محروم شد ، پولمون نرسید و ... باید پرسید : بازیکنان محروم شد یا ساختارت مشکل داشت . آش این قدر شور شده که یه بازیکن فوتبال عراق می گه، تیم فوتبال ایران « تیم » نیست . تیم نیست.
  • سعید IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    چرا اسم روزنامه تون پیروزی ورزشی نیمذارید می‌دونم که طبق معمول همیشه این کامنت منرو نیمذارید نون بازوتون بخورید....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی