نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
حراج دستمال سفره‌ای که مسی را به بارسلونا رساند/ حرکت جنجالی ایجنت لئو در نوجوانی +عکس
منبع: Marca
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسی نوجوان هنگام صرف ناهار در رستوران قراردادی که روی دستمال سفره نوشته شده بود را امضا کرد تا به بارسلونا بپیوندد و این دستمال اکنون با قیمتی هنگفت به حراج گذاشته شده است.

علاقه‌مندان به فوتبال و کلکسیونرها مشتاقانه منتظر حراج یک اثر تاریخی هستند که مسیر زندگی درخشان لیونل مسی را برای همیشه تغییر داد. دستمال معروفی که مسی اولین قرارداد خود را با بارسلونا در ۱۴ دسامبر ۲۰۰۰ روی آن بست، قرار است بین ۱۸ تا ۲۷ مارس در بونهامز، خانه حراج معتبر بریتانیایی، به فروش برسد. انتظار می‌رود قیمت فروش در محدوده چشمگیر ۳۰۰۰۰۰ پوند تا ۵۰۰۰۰۰ پوند باشد.

این یادگاری خارق‌العاده از آن زمان تحت نظارت هوراسیو گاگیولی، نماینده وقت مسی، با دقت در یک گاوصندوق نگهداری می‌شود. این دستمال نمادین نه تنها امضای خود اعجوبه جوان، بلکه امضای کارلس رکساچ (مدیر فنی بارسلونا) و خوسپ ماریا مینگیا (مدیر استعدادیابی) را دارد. مینگیا نقشی اساسی در سفر مسی به بارسلونا ایفا کرد و از سپتامبر ۲۰۰۰ تا زمانی که آنها در شهر مستقر شدند، بر محل اقامت و رفاه این اعجوبه فوتبال به همراه پدرش خورخه نظارت داشت. رکساچ تعهدنامه را در رستوران لاریال سوسیتات هنگام صرف ناهار با مسی روی دستمال نوشت.

گاگیولی در ابتدا قصد داشت این دستمال ارزشمند را به موزه باشگاه بارسلونا اهدا کند اما نظرش به مرور تغییر کرد. این قرارداد بر زندگی حرفه‌ای مسی و سرنوشت باشگاه بارسلونا تاثیر شگرفی داشته و بنابراین سند آن بسیار بسیار حائز اهمیت است. در بارسلونا بر سر قرارداد با این استعداد جوان اختلاف نظر وجود داشت و این سند به نماد تعهد تبدیل شد. مسی با مهارت‌های باورنکردنی خود همه را شگفت‌زده کرد، اما نگرانی‌های زیادی در مورد رشد فیزیکی او وجود داشت. باشگاه بلوگرانا اقدامات پیشگیرانه زیادی انجام داد و یک برنامه درمانی برای اطمینان از رشد فیزیکی او مطابق با سنش اجرا کرد.

با نزدیک شدن به تاریخ حراج، دنیای فوتبال مشتاقانه در انتظار است که ببیند چه کسی صاحب افتخار این دستمال تاریخی خواهد شد؛ قراردادی که آغازگر سفر فوق‌العاده‌ای است که لیونل مسی را به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

حراج دستمال سفره‌ای که مسی را به بارسلونا رساند/ حرکت جنجالی ایجنت لئو در نوجوانی +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    حالا ببین کیسه چ🤪قدر حراج میره
    • تاجی آبی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      ولی لنگ بیشتر به فروش می ره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی