با این جواب لابد برانکو هنوز گزینه درویش است!/ خبر متناقض باشگاه درباره بازگشت ایوانکوویچ مشکوک به نظر می‌رسد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: شاید اینکه برانکو موضوع جواب رد ندادن به پرسپولیس را مطرح کرده منظور خاصی داشته که این قبیل مسائل فقط در فوتبال آسیا دیده می‌شود.

پایان رافت بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع و احوال تیم پرسپولیس در شرایط فعلی و نداشتن سرمربی، همچنین مصاحبه اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال عمان اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع و احوال تیم پرسپولیس در فصل تعطیلی لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه برگزاری مسابقات جام ملت‌ها باعث شده همه فکر و ذکرشان به این مسابقات معطوف شود. ما داریم روزهای خوب و حساسی را از دست می‌دهیم. همه تیم‌ها در اردو هستند و بدنسازی‌ها شروع شده اما خبری از سرمربی پرسپولیس نیست. در این میان پرسپولیس شرایط متفاوتی را سپری می‌کند که اصلاً مربی ندارد و شنیدم برخی از بزرگترهای تیم هم سر تمرین نمی‌روند که این اصلاً خوب نیست.

در تازه‌ترین صحبت‌های برانکو در نشست خبری تیم ملی عمان وی در پاسخ به این موضوع که "آیا صحبتی با یک باشگاه ایرانی برای جدایی از آن تیم انجام داده یا نه؟" پاسخ داد: "من و مدیرعامل آن باشگاه یعنی پرسپولیس فقط با هم یک قهوه خوردیم"! به نظر شما این موضوع در قیاس با خبری که کانال رسمی باشگاه پرسپولیس در رابطه با پایان قطعی مذاکرات درویش و برانکو منتشر کرد تناقض ندارد؟
یک پاسخ کلی باید به این پرسش داد و آن این است که در عالم فوتبال حرفه‌ای این موضوع جا افتاده که یک مربی یک سال یا ۶ ماه زودتر از پایان موعد قراردادش رسماً اعلام می‌کند که می‌خواهد از فلان تیم برود. حالا یا باشگاه است یا تیم ملی فرقی ندارد. این موضوع اصلاً با قواعد حرفه‌ای فوتبال منافات ندارد اما شاید هنوز در خاورمیانه و فوتبال جهان سومی این منطقه یک سری تعارفات وجود دارد که چنین خبری نباید رسانه‌ای شود.

مصاحبه برانکو ایوانکوویچ را بخوانید: افشاگری جدید برانکو علیه درویش؛ مذاکره‌ای در کار نبود/ با دوستان پرسپولیسی یک فنجان قهوه خوردم

با این جواب لابد برانکو هنوز گزینه درویش است!/ خبر متناقض باشگاه درباره بازگشت ایوانکوویچ مشکوک به نظر می‌رسد

یعنی فکر می‌کنید برانکو هنوز به درویش جواب رد نداده یا اصلاً نمی‌خواسته این موضوع رسانه‌ای شود که می‌خواهد به پرسپولیس بیاید؟
من از ریز مطالب خبر ندارم اما وقتی او اینگونه پاسخ می‌دهد و نمی‌گوید که قطعاً به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جواب رد داده مشکوک است و مشخص می‌کند شاید پشت پرده هنوز به پرسپولیس فکر می‌کند و یا آقای درویش از او خواسته فعلاً موضوع را اینگونه جلوه بدهد. به هر حال این رفتارها در فوتبال حرفه‌ای دنیا یک امر عادی است که یک مربی قبل از پایان قرارداش با جای دیگری مذاکره کند چون در آن صورت می‌تواند تا روز آخر به تعهداتش عمل کند و بعد برود.

در چنین شرایطی به نظر شما برانکو به درد پرسپولیس می‌خورد؟ی
به هر حال برانکو یک مربی رزومه دار است. او مربی تیم ملی ما بوده، شناخت خوبی از فرهنگ فوتبال ایران دارد و از همه مهمتر در سال‌های گذشته برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده است. همه او را می‌شناسند و او هم بازیکنان ایرانی را می‌شناسد. بنابراین فکر می‌کنم او گزینه خوبی برای پرسپولیس باشد اما آمدن یا نیامدنش قطعاً در روزهای آینده به شکل قطعی‌تری مشخص می‌شود.

فکر می‌کنید با فاصله ۲ امتیازی پرسپولیس تا صدر جدول این تیم هنوز هم بخت قهرمانی است؟
صددرصد. چه با مربی خارجی و چه ایرانی پرسپولیس تحت هر شرایطی با این امتیازات بخت قهرمانی است. اما اصلا من تعجب کردم که چرا یحیی رفت. پرسپولیس با دو امتیاز فاصله با صدر جدول می‌توانست راحت در نیم فصل دوم قهرمان شود اما خوب شاید شرایط به گونه ای دیگر بوده است. شاید یحیی تصمیم گرفته تجربه تازه‌ای را داشته باشد و خسته است. باید به خواسته او احترام گذاشت. به هر حال یحیی از وقتی به پرسپولیس آمد با تغییرات زیادی که در جمع نفرات تیم داد سبک خودش را در پرسپولیس اجرا کرد و من قبول ندارم که او همان تیم برانکو را به قهرمانی‌های سال‌های اخیر رساند.

با این جواب لابد برانکو هنوز گزینه درویش است!/ خبر متناقض باشگاه درباره بازگشت ایوانکوویچ مشکوک به نظر می‌رسد

خبر دارید در روزهای اخیر تعدادی نام مربی خارجی برای پرسپولیس ردیف شده است؟
بله فوتبالی که ما آن را تجربه می‌کنیم سبک فوتبال ایرانی است. ما نه اماراتیم، نه عربستان! ما امکانات خودمان را داریم و در همه این سال‌ها با شرایط مشابه زندگی کرده‌ایم. متأسفانه خیلی وقت‌ها پول‌های زیادی را در فوتبال حیف و میل می‌کنیم. اینکه سودش به جیب چه کسی می‌رود هم تقریباً مشخص است! اما ما عادت داریم از یک سوراخ بارها و بارها گزیده بشویم. عوض اینکه این پول‌ها را صرف زیرساخت‌ها کنیم، می‌رویم و آنها را به جیب خارجی‌ها می‌ریزیم، بعد هم می‌روند از ما شکایت می‌کنند و دو برابر پول قبل را هم می‌گیرند. نمونه اش ویلموتس!

به نظر شما برای جانشینی یحیی گزینه خارجی خوب است یا داخلی؟
هر کدام که هواداران دوست دارند باید به آن بیشتر اهمیت داد. این باشگاه متعلق به هواداران است و باید به خواسته شان اهمیت بدهیم. باید به آنها احترام بگذاریم. من فقط این را می‌دانم پرسپولیس که در همین چند سال گذشته چندین و چند قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر جام کسب کرده باید کسی را روی نیمکتش بنشاند که به عظمت اسم بزرگ پرسپولیس بیاید در غیر این صورت ممکن است نتایج بدی برای پرسپولیس رقم بخورد. پرسپولیس جای مربی کوچک نیست.

در بین گزینه‌های ایرانی هم نام حسین عبدی مطرح شده است. به نظر شما او می‌تواند پرسپولیس را هدایت کند؟
چرا نتواند! حسین عبدی کاپیتان پرسپولیس بوده، سال‌ها برای این تیم بازی کرده و در ادامه به خارج رفته و درس مربیگری را خوانده است. او خودش تیم نوجوانان ایران را جمع و جور کرد و در جام جهانی به همه فهماند که تا چه اندازه مربیگری را هم به لحاظ فنی و هم روحی روانی بلد است. اگر امروز نمی‌خواهند پرسپولیس را به حسین عبدی بدهند پس چه زمانی می‌خواهند بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ع ق QA ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    حالا که تو گفتی باشه
  • ن IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    مشکل پرسپولیس فقط مدیرعامل است درویش درحدوانداره پرسپولیس نیست فقط دروغ میگوید ازروزی که امده چکارمثبتی کرده جزء دروغگویی واخراج یحیی واقاکریم
  • پیروزهیس IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    خداکنه بیاد مثل لیگ عربستان وتیم ملی عمان بدون بابامسعودشم تولنگ ببینیم 🍅🍅🍅🍅🍅💫🤲🤲
  • فرامرز IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    حرف کاملا درستی ست پرسپولیس جای مربی کوچک نیست یعنی مربی باید رزومه قوی داشته باشد اما با آن قسمت از حرف پایان که عبدی را پیشنهاد می کند در تناقض است چون رزومه عبدی در مقطع نوجوانان قابل قبول بوده نه بزرگسالان که اصلا پیشینه ای در آن ندارد چون با حالو هوای مربیگری در بزرگسالان آشنا نیست حتی دلیلی ندارد که حسین عبدی در مقطع جوانان حتما موفق بشود این که بازیکن تیم بوده هم متعلق به گذشته است چون داستان مربی گری با فوتبالیست بودن جدا ست مارادونا به عنوان یک فوتبالیست قطعا جز استثنا های تاریخ فوتبال جهان بوده اما به عنوان مربی فاجعه به تمام معنی بود .اما این تابو که مربی داخلی حتما در پرسپولیس و استقلال باید از بازیکنان سابق باشند غلط محض است چون اصل در مربیگری بر شایستگی ست مثلا محمد ربیعی به عنوان سر مربی بهتر از همه پیشکسوت های پرسپولیس است چون راه مربی گری را پله پله پیموده.فقط باید برای تماشاگر فرهنگ سازی کرد . مصطفی دنیزلی مربی قهرمان در سه تیم گالاتاسرای ،فنر باغچه و بشیکتاش بوده .ترکیه یکی از متعصب ترین تماشاگران دنیا را دارد اما با این واقعیت کنار آمده اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی