نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
بورکینافاسو؛ آخرین محک تیم ملی/ به خواسته قلعه‌نویی احترام بگذارید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بعد از مدت‌ها کش و قوس بازی با بورکینافاسو قطعی شد تا تیم ملی بعد از این بازی راهی جام ملت‌ها شود.

کم نیستند کسانی که در تمام سال‌های اخیر منتقد بازی‌های دوستانه و تدارکاتی تیم ملی بودند. همه در فوتبال دنیا روی یک اصل اشتراک نظر دارند که برگزاری یک مسابقه به اندازه ۱۰۰ جلسه تمرین مفید و موثر است و هر تیمی در دنیا برای بهتر آماده و هماهنگ شدن، تا می‌تواند بازی دوستانه برگزار می‌کند.

پس همین جا تکلیف عده معدودی که با اصل بازی مشکل دارند مشخص می شود و به ایشان کاری نداریم. روی صحبت ما باکسانی است که به اسم رقیب می پردازند و بازی با تیم‌های بزرگ را می طلبند. زندگی در رویا با زندگی واقعی تفاوت‌هایی دارد. در زندگی واقعی شما با وجود تلاش بسیار به تمام خواسته‌های خود نمی‌رسید، چرا که بسیاری شرایط از عهده شما خارج است. مخصوصاً در کارهای تیمی مثل فوتبال...

معلوم است که همه ما بهترین‌ها را برای تیم ملی کشورمان می‌خواهیم اما در دنیای امروز فوتبال به پشتیبانی مالی و سیاسی نیاز دارد. همه از شرایط جامعه و کشور آگاهیم، اینکه به دلیل تحریم‌ها فوتبال ما نمی‌تواند از تمام منابع مالی خود استفاده و نمی‌تواند با تیم‌های بزرگ بازی کند. حتی در موارد بسیاری بوده که در این سال‌ها پول برگزاری مسابقه هم وجود داشته اما تقویم پر تیم‌های بزرگ مانع برگزار برگزاری بازی دوستانه با ایران شده است. حال چه باید کرد؟ مثل زمان اسکوچیچ تنها به بازیهای رسمی دلخوش باشیم؟

اما یک مسئله دیگر هم در این ماجرا مهم است، زاویه دید اعضای خانواده فوتبال با هم فرق دارد. در خانواده فوتبال بازیکن، مربی، مدیر، داور، رسانه و هوادار حضور دارند و هر کدام از زاویه خود به مسائل نگاه می‌کنند. هیچکدام جای دیگری نیستند. از دید هواداران تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ و قدرتمند بازی کند. همه ما دوست داریم ملی پوشان کشورمان را مقابل بزرگان جهان ببینیم و بزرگترین افتخارات فوتبال ما همیشه در مصاف با تیم‌های بزرگ رقم خورده است.

درست مثل خواسته بازیکنان که دوست دارند همیشه و تحت هر شرایطی در ترکیب باشند. اما چه کسی مسئول اول و آخر نتایج است؟ این سرمربی و اعضای کادر فنی هستند که با تیم زندگی می‌کنند و بر اساس تاکتیک و برنامه‌ای که دارند تیم ملی را ارنج و برای بازی‌های دوستانه با تیم‌های مختلف درخواست می دهند.

شاید من و شما دوست نداشته باشیم با با بورکینافاسو بازی کنیم اما باید دید در ذهن امیر قلعه‌نویی چه می‌گذرد! او در آخرین صحبتش گفته که جایگاه این تیم بسیار به عربستان نزدیک است و از این بازی قصد شبیه سازی با این رقیب بالقوه را دارد. پس در آستانه جام ملت‌ها باید به کادر فنی تیم ملی اعتماد کنیم. الان زمان حمایت است و همه باید پشت تیم ملی بایستیم و به انتخاب قلعه‌نویی احترام بگذاریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی