نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ضعف گلرهای ملی‌پوش در خروج؛ زنگ خطر برای قلعه‌نویی به صدا درآمد/ نیازمند اشتباه حسینی را تکرار کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تکرار یک اشتباه از سوی دو گلر ملی پوش، یک هشدار جدی برای سرمربی تیم ملی ایران است.

تیم ملی کشورمان در آستانه جام ملتهای آسیاست، تورنمنتی که برای همه بسیار مهم است و برای شخص امیر قلعه‌نویی مهمتر! اوکه در تجربه اول هدایت تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ بدون باخت حذف شد و پس از آن، از تصدی تیم ملی هم کنار رفت. همه می‌دانند که قلعه‌نویی خاطره‌ای از این بدتر ندارد. در تمام این سال‌ها منتظر بود تا یک بار دیگر این شانس نصیبش شود و تقدیر چنین بود که بار دیگر در آستانه یک جام ملت‌ها هدایت تیم ملی به او برسد، بعد از یک جام جهانی و در فاصله بسیار کوتاه و در اوج حواشی و مشکلات! اما اتفاقاً تجربه امیر قلعه‌نویی باید در چنین روزهایی به کار فوتبال ما بیاید. یعنی در اوج مشکلات و کمبودها، او بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد که سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند و این نسل مزایای بسیاری هم دارد.

قلعه‌نویی نام سه دروازه‌بان را برای جام ملت‌ها اعلام کرده که تقریباً تمام فوتبال آنها را از قبل می‌دانستند. پست دروازه‌بان مهم‌ترین پست برای یک تیم است و کوچکترین لغزش‌ترین نقطه به معنی باخت یک تیم خواهد بود. در حالی که خیلی‌ها شاید به مشکلات قلعه‌نویی در سایر پست‌ها نگاه کنند اما حوادث اخیر پست دروازه‌بانی را در صدر مشکلات قلعه‌نویی می‌گذارد. دروازه‌بان اول ما بیرانوند است که در یک سال اخیر سه بازی ملی را به دلیل مصدومیت نیمه کاره رها کرده و بیرون رفته است. بیرانوند در پرسپولیس جانشین ندارد , در تمام این ماه‌ها با وجود مصدومیت بازی کرده که هر آن ممکن است او را دوباره نیمکت نشین کند.

در همین سه حادثه - از جام جهانی تا امروز - دو نفر جانشین بیرانوند درون دروازه تیم ملی شدند؛ سیدحسین حسینی کاپیتان استقلال و پیام نیازمند کاپیتان سپاهان که هر دو نفر در کنار بیرانوند دروازه بانان ملی‌پوش ما در جام ملت‌ها خواهند بود. حال نگاه کنید به همین ۱۰ روز اخیر بازی‌های حساس لیگ برتر که دو سنگربان ملی پوش با یک اشتباه مشابه گل خوردند و تیمشان امتیازات بازی‌های حساس را از دست داد.

وقتی در بازی استقلال و گل گهر، حسینی در خروج تعلل کرد و تیمش گل خورد، همین را نوشتیم که این یک زنگ خطر برای قلعه‌نویی است. استقلال روزبه چشمی را هم در تیم ملی دارد و مدافعان نیز در آن صحنه گل مسیح زاهدی اصلاً آرایش مناسبی نداشتند. حالا همان صحنه عیناً در بازی سپاهان و شمس آذر تکرار شده است. تک گل مسابقه را به همان شکل با ضربه سر این بار رحمان جعفری وارد دروازه نیازمند کرد، باز هم بدون مراقبت و اسکورت مدافعان و باز هم با تعلل نیازمند در خروج!

هر دو گل درون محوطه شش قدم به ثمر رسید، جایی که در آموزش‌های اولیه دروازه‌بانی به آن منطقه امن سنگربان می‌گویند و تحت هر شرایطی گلر باید خروج و توپ را جمع کند. اما دو دروازه بان ملی پوش ما دو کاپیتان با تجربه دو تیم بزرگ و مدعی هر دو در خروج تعلل کردند، هر دو گل خوردند و هر دو تیم امتیاز از دست دادند. امیر قلعه‌نویی باید فکری به حال سنگربانانش کند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی