نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
علی دایی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی دایی با فوتبال خداحافظی تلخی داشت و به نظر می‌رسد تصمیم او نیز هرگز در این باره عوض نشود.

سوابق قبلی و تجربه‌ای که در این زمینه وجود دارد نشان داده علی دایی به آن‌چه می‌گوید عمل می‌کند و معمولا در این‌جور وقت‌ها با کسی شوخی ندارد. دایی وقتی می‌گوید «فوتبال بس است می‌خواهم زندگی کنم» یعنی دیگر فوتبال برایش به هر دلیلی تمام شده و قصد بازگشت ندارد.

به یاد می‌آوریم در سال‌هایی که علی دایی روی نیمکت تیم‌های مختلف لیگ برتری می‌نشست، با زمین و زمان دچار چالش می‌شد. خیلی‌وقت‌ها هم حق با او بود اما اعتبار و شخصیت دایی در آن مناقشه‌ها زیر سوال می‌رفت. همان‌روزها خیلی‌ها به دایی توصیه می‌کردند دست از مربیگری بردارد و در قامت یک مدیر فوتبالی ظاهر شود. ریاست در فدراسیون فوتبال و حتی فکر کردن به حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشی از آرزوهای هر کدام از ما بود. چرا که تصور می‌کردیم دایی می‌تواند از وجاهت بین‌المللی خود استفاده کند و در بالاترین پست‌ها مشغول به کار شود.

علی دایی اما با تمام این تفاسیر سعی می‌کرد صراحتا بگوید هیچ علاقه‌ای به حضور در بخش‌های مدیریتی فوتبال ندارد و آن‌چه او را اقناع می‌کند، حضور در نیمکت مربیگری است. دایی تا آخرین روزهایی که در فوتبال حضور داشت یک مربی بود و در تصمیمش نیز هیچ تغییری حاصل نشد.

حالا او می‌گوید به هر آن‌چه در فوتبال می‌خواسته رسیده است؛ ضمن این‌که نیمی از عمرش را طی کرده و از این به بعد، قصد دارد در آرامش زندگی کند. مسلما به تصمیم علی دایی باید احترام بگذاریم و اگرچه دوست نداریم به همین زودی فوتبال ایران را خالی از ظرفیت‌های او ببینیم اما چاره‌ای جز پذیرفتن واقعیت نداریم. تجربه نشان داده تصمیم دایی خیلی سخت تغییر می‌کند و در اغلب اوقات هم هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع او شود.

به نظر می‌رسد علی دایی دیگر دور تمام فوتبال را خط کشیده و از او فقط خاطراتی بر جا مانده است. از این پس ظاهرا باید به مناسبت‌های مختلف یادی از دایی در فوتبال ایران کنیم یا هر از چندی مانند صفحات کنفدراسیون فوتبال آسیا در فضای مجازی، گل‌های تاریخی او را به تصویر بکشیم و با همدیگر در این‌باره گپ بزنیم. از این بابت سخت متاسفیم اما به نظر می‌رسد این پرونده همین‌جا بسته شده است؛ برای همیشه!

در همین ارتباط: دایی: فوتبال بس است، می‌خواهم زندگی کنم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • هوشنگ IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    به هیچ دردی نمیخوره تو مربیگری فقط کنار زمین داد و بیداد میکرد
    • MD IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      بله قربان! فوتبالی هم چیزی نداشت. قدش بلند بود، سانتر می کردند میخورد به بهش میرفت تو گل. در زمینه مربی گری حق شما رو خورده واقعا. حیف شد که شما نتونستی در کنار زمین تفکرات تاکتیکی خودت رو اجرا کنی و نفت و سایپا و پرسپولیس رو قهرمان کنی. ببخشید علی آقا حق شماها رو خورد و نگذاشت بایرن و هرتابرلین و بیله فلد بازی کنید تا در سانسیرو گل بزنید. معذرت!!!
  • محمدطاها IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    خب شاید محبوب شدن خیلی سخت نباشد اما بدون شک محبوب و ماندگار ماندن خیلی دشوار است💙دمشگرررم علی دایی که از فوتبالمون فاصله گرفته همون بهتر که خودشو در گیر مربیگری تو لیگ داغونمون نکنه علی دایی اصلا به درد مربیگری تو فوتبال ما نمیخوره اما به نظرم با توجه به کاریزمایی که داره شاید میتونست تو بدنه مدیریت یکی از باشگاه ها مفید و موثر باشه..
  • علی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    علی دایی خیلی هم دوست دارد برگردد شما با قاطعیت پیشنهاد تیم ملی تا جام جهانی بهش بدید صد در صد بر میگرده نه چهار روز به جام جهانی پیشنهاد بهش بدید در واقع اون مسخره کردنه
  • رضا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    گری کاسپاروف ابر قدرت شطرنج دنیا, زمانیکه به سیاست رو آورد,روز به روز, رو به افول گذاشت نه شطرنج باز خوبی شد نه سیاست باز قابل, علی دائی هم مسیر کاسپاروف را رفت و عاقبت بخیر نشد. نگاه کنید به سلبریتی های دوزاری خودمون که بالاترین مدرکشان سوم راهنمائی ردی هست و در هر زمینه ای اظهار نظر احمقانه میکنند.
    • Ali IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      توهنوزنمی دانی که وقتی فردی سوم راهنمایی ردی دارد یعنی قبولی دوم را دارد ،پس آنچه اعتباردارد را می گویند مثلا فردی یک میلیون پول دارد اما صدمیلیون ندارد حالا کدام را میگویند که دارد ؟؟ 1 را ویا 100 میلیون را؟؟.
  • رامین سیدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    علی دایی واقعا به تماممعنی ورزشکار بود چه در بازکن بودن چه مربی اون هم با مدارک دانشگاهی نه مثل خیلی از فوتبالیستهایی که حتی سواد خواندن نوشتن و هم ندارند... لول کاری دایی یک سر وگردن از همه بالاتره...
  • ق ر IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    با این هوادران پوشالی فوتبال خوب شد رفت میگه هوادران برای دیگران چه کار کردن وقتی یاد ناصر حجازی می‌افتم که باهش چکار کردن قلبم بدرد میاد
  • ستاره آسیایی یادت نره IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    فوتبال ما چه مربیگری و چه مدیریتش،ناسالم و همراه با زدوبند شده و شخصیتی مثل علی دایی در این فوتبال قطعا اذیت خواهد شد.او فعلا با حال و روز فوتبالمان، بهترین و آگاهانه ترین تصمیم را گرفته و خوشبختانه نیازی هم نداره که خودشو درگیره اوضاع فعلی بکنه...
  • جعفر US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    علی دایی از بهترین، شریف ترین و میهن دوست ترین ایرانیان است، بودنش در فوتبال باتوجه به تجارب گرانبهایش غنای آن کمک میکرد، و نبودش بر کاهش کیفیت فوتبال ما نقش بسزایی دارد. بر این اَبَر مرد آرزوی تندرستی و شادکامی دارم یک ژن به معنای واقعی برتر و وطن پرست با گلهای ملی و بازی های باتعصبش خاطرات شیرینی داریم. مردی مرد
  • علیپور گشتی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    از اینکه میخواد با آرامش در کنار خانواده زندگی کنه تصمیم عاقلانه و درستی هستش ولی بهتر از آن میتونست کار مربیگری رو خارج از ایران به نحو احسن انجام بده و میسوخت اونایی که نذاشتن داخل کار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی