نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
نظر ۵ کارشناس داوری روی مشکوک‌ترین گل هفته/ گل سه امتیازی و نگرفتن پنالتی درست بود؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارشناسان داوری به بررسی دو صحنه جنجالی دیدار فولاد و آلومینیوم پرداخته‌اند.

آلومینیوم اراک در شرایطی با یک گل مقابل فولاد شکست خورد که دو صحنه مشکوک قضاوت حسن اکرمی در این مسابقه را به چالش کشید و باعث شد مجتبی حسینی نیز در نشست خبری پس از مسابقه به شدت نسبت به تصمیمات داور بازی اعتراض کند.

تک گل فولاد در این مسابقه در حالی در دقیقه ۴۶ به ثمر رسید که ضربه سعید واسعی به تیر دروازه آلومینیوم برخورد کرد و سپس توپ برگشتی در شرایطی که به نظر می‌رسید ساسان انصاری در موقعیت آفساید قرار دارد، به این بازیکن رسید تا او دروازه حریف را باز کند.

همچنین دقیقه ۴+۹۰ مسابقه، آلومینیوم صاحب یک موقعیت شد، اما ضربه بازیکن این تیم در محوطه جریمه به شاهین توکلی برخورد کرد تا در شرایطی که بازیکنان آلومینیوم اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند، داور دستور به ادامه بازی بدهد.

کارشناسان داوری به بررسی این صحنه‌ها پرداخته‌اند که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید:

گل ساسان انصاری (مشکوک به آفساید- دقیقه ۴۶)

نظر ۵ کارشناس داوری روی مشکوک‌ترین گل هفته/ گل سه امتیازی و نگرفتن پنالتی درست بود؟

محمدرضا ابوالفضلی: متأسفانه کمک‌داور دوم که جای‌گیری صحیحی نیز نداشت، در تشخیص این صحنه دچار اشتباه شده. در بهترین حالت پاشنه و پای عقبِ مهاجم با آخرین مدافعِ سفید، مساوی است و مابقی بدن مهاجم جلوتر است. پس گل فولاد در این صحنه مردود است.

مهدی عالیقدر: گل در وضعیت آفساید به ثمر رسیده و تشخیص این صحنه نمی‌تواند خیلی سخت باشد، چرا که استقرار و تعداد مدافعین و مهاجمین کم و قابل ارزیابی است.  

ابراهیم میرزابیگی: تصویر خیلی واضح نیست، اما با توجه به این تصویر به نظر می‌رسد گل فولاد در موقعیت آفساید به ثمر می‌رسد.

تورج حق‌وردی: زننده گل در وضعیت آفساید قرار داشت و گل باید مردود اعلام می‌شد.

حسین عسگری: صحنه واضح نیست. درست است مهاجم فولاد نسبت به مدافع نزدیک به خودش در وضعیت آفساید قرار دارد، اما یک مدافع دیگر در سمت چپ تصویر حضور دارد که در مورد او نمی‌توان قاطعانه نظر داد. طبق قانون اگر بازیکن در وضعیت آفساید باشد، توپ برگشتی چه از تیر دروازه و چه از دروازه‌بان باشد، گل مردود خواهد بود اما در این صحنه دوربین حتما باید روی خط آفساید باشد تا بتوان نظر دقیقی داد.

برخورد توپ به شاهین توکلی (مشکوک به هند- دقیقه ۴+۹۰)

نظر ۵ کارشناس داوری روی مشکوک‌ترین گل هفته/ گل سه امتیازی و نگرفتن پنالتی درست بود؟

محمدرضا ابوالفضلی: این شائبه در تصویر بوجود می‌آید که گویا مدافع با دست مانع گل شدن توپ می‌شود، اما با این تصویر و زاویه موجود، توپ به بالای دست (کتف) اصابت می‌کند، چون اگر به دست برخورد می‌کرد، با توجه به شدت و سرعت توپ، ضرب آن، تا حدود زیادی گرفته می‌شد و مجددا با سرعت به طرف مهاجم، برنمی‌گشت.

مهدی عالیقدر: با این تصویر واقعا مشخص نیست که دست مدافع در وضعیت غیرطبیعی باشد، لذا ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.

ابراهیم میرزابیگی: این صحنه هم واضح نیست، اما به نظر می‌رسد توپ به پشت بازیکن فولاد برخورد کرده و راهی کرنر می‌شود.

تورج حق‌وردی: مشخص نیست که توپ به دست بازیکن برخورد کرده یا خیر.

حسین عسگری: باز هم صحنه واضح نیست، اما مشخص است که دست بازیکن از حالت طبیعی خارج شده و با این شرایط اگر توپ به دست بازیکن خورده باشد، حتما هند است و حتی با توجه به اینکه توپ در آستانه ورود به دروازه‌ است، بازیکن باید اخراج هم شود. با این حال مشخص نیست توپ به دست برخورد می‌کند یا به بدن او.

بیشتر بخوانید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • لنگ پاره پوره IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    اقایون کارشناس مثل بعضی بازیها دو تا خط کج بکشید بگید افساید نیست شما که توی این کارها استادین.. کارشناسها..
    • تاریخ تمدن افتخار IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      شما باید نخود هر آشی باشی. اشتباهات داوری همیشه هس نظیر پنالتی گرفته نسده برای عیسی در فینال حذفی
    • ایرانی IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      مثل روزنامه استقلال جوان و گل محمد نوری در دربی 🤣🤣🤣
  • کیسه پاره پوره IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    حسین عسکری که کلا نظرش با همه کارشناسان متفاوت هست.داوری کیسه و تراکتور خیلی ریز مهندسی گذاشتن برا سهمیه پنالتی چکش کارکشته
  • محسن IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    صدسال از دنیا عقبیم
  • امیرعباس IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    میخوان فوتبال استان مرکزی بجایی نرسه وچون استان مرکزی بزرکترنداره ویتیم هم هست همیشه حق کشی میکنندنامردها
    • یک کلام حرف حق IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      سلام بر همه عزیزان رسانه و عرض خسته نباشید! آقایان مسئولین؟ وزیر محترم ورزش رییس فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته ناداوران محترم، چه میکنید؟ علنن؟ در روز روشن و دوباره؟ بازهم جلوی ۶۰ میلیون ایرانی؟ چرا دوباره حق خوری میکنید به نفع یک تیم خاص؟ چه میکنید با این فوتبال؟ وجدانتان کجا رفته؟ دوباره در بازیه تیم صنعت نفت و پرسپولیس یک اخراجیه بی مورد و یک پنالتی به ناحق گرفتید؟ و دو امتیاز از تیم صنعت نفت به تاراج رفت!سوالم اینست مسئولین محترم چرا همش اینطرفی و بنفع یک تیم؟ چرا هیچ وقت و هیچ وقت ناداورانتان به نفع تیمهای شهرستانی نمیگیرند حتی به اشتباه؟ امسال چرا شما فدارسیونیها اینطور وقیح و بی ملاحظه رفتار میکنید؟ انگار که طلسم و یا در جادو بسر میبرید؟ برادران عزیز یادتان باشد که ما در لیگمان ۱۶ تیم داریم نه یک تیم! واقعا با وجدان خود چجور کنار میاید؟ بس کنید این رفتارها و اعمال مغرضانه و یکطرفتان را مگر تیمهای شهرستانی چه کرده اند که اینطور در روز روشن حقشان را میخورید؟ یادتان باشد خداوند جای حق نشسته و ما شما را به همان خداوند بزرگوار واگذار مینماییم! این میزها بهیچکس وفا نکرده است و نمیکند
    • مهدی IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      باشه ولی جمعیت ایران ۸۰ ملیونه تیم های فولاد و آلومینیوم هم هر دو تاشون شهرستانی هستند 😐
  • سهراب IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    تا زمانی که کمیته داوران با باند بازی و فامیل بازیه آقای افشاریان اداره میشود وضعیت داوریمان همین آش و همین کاسه است!! ما تا حالا دیگه اینجوری ندیده بودیم که علنن و تابلو یکنفر از بودن فامیل و خانواده اش در فدارسیون و کمیته داوری با این صراحت دفاع کند و تازه ایراد هم بگیرد که چرا اصلا میگویید، خداییش ندیده بودیم؟ ببینید چه کسانی بر مسند کمیته داوران فدراسیون کشور قضاوت و داوری میکنند و در ارکان فوتبال کشور کار میکنند...
  • جواد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    اون زمانی که ساپینتو گفت اینجا جنگله هیچ کس حمایتش نکرد والان مشخص شد که احتمالا این آخرین سال هستکه وار نیست و داورها وافشاریان دارن جیب خودشون رو پر پول میکنن هر که بیشتر بده اونطرفی سوت میزنن
  • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    تا رییسشونو عوض نکن هیچی عوض نمیشه اصلا مگه این اسکول افشاریان چیزی بارش هست که گذاشتنش رییس داورا؟ اونموفع هم که داور چیزی حالیش نبود خدا به داد تیمهای لیگ تو این فصل برسهباید اخراجش کنن یه آدم کاربلد وارد بیارن بابا این کیه دیگه آخه؟ فقط بلد از مقامش استفاده کنه برا خانوادش
  • محمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    دم اراک وارکیا گرم که همیشه پرچمش بالاست وهربار از همون بازی اول با پرسپولیس باناداوری حقشو خوردن
  • 123321 IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    حالا مثلاً کارشناسی شد به چه درد تیم متضرر شده می‌خورده پیشنهاد می کنم شما که ویدئو چک ندارید لااقل در هر بازی دو تا دوربین قرار بدهید از روبه رو محوطه جریمه رو بگیره تا وقتی مشکلی پیش اومد داور محترم کنار زمین تصاویر آهسته رو مرور کنه و رای درست رو صادر کنه اینجوری لااقل وجدان درد نمی گیرید البته اگر وجدان دارید،،🤔

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی