نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
به بهانه ضعف داوری‌ها در هفته نهم لیگ؛ نان بعضی‌ها در حفظ شرایط موجود است/ دیواری کوتاه‌تر از داور و خبرنگار پیدا نمی‌کنند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در فوتبال ما دیواری کوتاه‌تر از داوران و رسانه‌ها نیست. هر کس بخود اجازه می‌دهد تمام ضعف‌ها و کمبودهایش را به گردن این دو قشر بیندازد که دست بر قضا کمترین درآمد را از سفره فوتبال دارند.

حمله به داوری و اعتراض به قضاوت‌ها تبدیل به جز اصلی برگزاری مسابقات فوتبال در کشور ما شده و متاسفانه انگار هیچ راهکاری برای جلوگیری از این فرهنگ زشت نیست. هیچ کدام از قوانین فدراسیون فوتبال نتوانسته حاشیه امنی برای داوران ایجاد کند و کماکان بازیکنان و مربیان از لحظه اول بازی به خود اجازه حمله به داوران را می‌دهند.

در فوتبالی که بازیکن و مربی دستمزد میلیاردی می‌گیرند و در انجام وظایف اولیه خود عاجزند، خیال همه راحت است که تمام کمبودها را به گردن ضعف داوری می‌اندازند و کسی از آنها بازخواستی نمی کند. داورانی که از بدیهی‌ترین امکانات اولیه محرومند، کمک داور ویدیویی که هیچ ما حتی هدست رادیویی هم نداریم تا داوران بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. زمانی علیرضا فغانی وسایل شخصی خود را در قضاوت‌های داخلی استفاده می‌کرد و حالا او هم دیگر نیست تا داوران مجبور شوند به روش هزار سال قبل برای همفکری و مشورت بازی را قطع کنند! در فوتبالی که دستمزد داوران پول آب معدنی یک تمرین تیم‌ها هم نمی‌شود، داوران کوچکترین کلاس آموزشی یا امکانات رفاهی ندارند و هر کس باید با هزینه خود نسبت به پرورش استعدادش اقدام کند و تازه موقع انجام مسابقه همه جور توهینی را به جان بخرد.

این هفته داوران اشتباهات بزرگی مرتکب شدند اما کیست که نداند حتی در یک محیط امن خطای انسانی همیشه هست. وقتی محیط اینقدر ناامن باشد و برای هر سوت همه به شما هجوم می‌آورند، دیگر چه توقعی دارید که داور تمرکز خود را حفظ کند؟ بازیکن و مربی اشتباه می‌کنند اما همه خطاها به گردن داور می‌افتد. صاحبان دستمزدهای میلیاردی تفریحات آنچنانی دارند اما کافیست خبرش منتشر شود، همه گناه‌ها به گردن رسانه می‌افتد!

اینجا ما علت را رها کرده و معلول را می‌چسبیم. هیچ کس دنبال حل یک مشکل به شکل ریشه‌ای نیست. اصلاً نان بعضی‌ها در این است که مشکل باقی بماند تا بتوانند پشت آن مخفی شوند! شاید به هزار و یک دلیل ما امکان آوردن تجهیزات به فوتبال را نداریم اما می‌توانیم با رفتار انسانی و فرهنگ درست کاری کنیم که با همین بضاعت موجود آدم ها بهترین کیفیت خود را نشان بدهند. پس اگر همین فهم ساده را انکار می‌کنیم یعنی منافعی وجود دارد که نمی‌خواهیم کار درست را انجام دهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    البته یه تیم خاص وجود داره که هرهفته از اشتباهات داوری نفع حسابی می بره چه بصورت پنالتی یا رد شدن گل توسط داور ویا اخراج بیخودی بازیکن حریف و...
  • سپاهان قهرمان IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    داوری بازی ها را برای کیسه و لنگ در آورده. به کیسه 10 امتیاز و به لنگ 6 امتیاز اهدا کرده.یعنی جایگاه این دو تیم فاسد نیمه دوم جدول هست.
  • جهان US ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    هرکس یکطرفه به قاضی برود راضی باز میگردد،درحالیکه در سالهای اخیر فاصله قهرمان با تیم دوم نهایتا سه امتیاز بوده است در نه هفته گذشته فقط در سه بازی پرسپولیس با آلمینیوم، ذوب آهن و گل گهر سیرجان پنج امتیاز به پرسپولیس هدیه شده است.اگر اشتباهات داوری به صورت رندوم به نفع و ضرر همه تیم‌ها اتفاق می افتاد کسی اعتراض نمی‌کرد اما وقتی اشتباهات داوری به نفع یک تیم خاص رخ می دهد مشخص است شائبه برانگیز بوده و صدای رقبا در می آید.اگر از پانزده تیم لیگ برتر و هوادارانشان بپرسید که کدام تیم از داوری ها سود برده اکثریت انگشت اتهام را به سمت پرسپولیس میگیرند، در نظر سنجی خود خبر ورزشی نیز مردم به سود بردن پرسپولیس از داوری رأی دادند با این همه اجحاف توقع دارید تیمهای دیگر سکوت کنند
    • ساوالان IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      صنعت نفت رو یادت رفت بگی
    • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      مشکل اینجاست که در بازیهای لنگ از داروان لنگی استفاده میکنند .نمونه بارزش همون کمکداوری که بعد از در اوردن بازی برای تیمش وارد جشن و خوشحالی بازیکنان لنگ میشه و تازه داستان از این به بعد شروع میشه که بعد از هر اتفاق و ماجرایی که پیش میاد هر جا میشینند میگن ما سه گانه بردیم شما هم مثل ما قهرمان بشید بعد حرف بزنید..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی