نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
لیگ حرفه‌ای و دریغ از ذره‌ای حرفه‌گری در رفتار و گفتار/ اینجا هنوز تیم بیرون می‌کشند!/ چه جمله زیبایی گفت ناصر حجازی...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در لیگی که پسوند حرفه‌ای را با خود یدک می‌کشد دیدن صحنه‌های ماقبل تاریخ واقعاً عجیب است اما باور کنید که این اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد.

روزی که لیگ آزادگان به لیگ برتر حرفه‌ای تغییر نام داد ناصر حجازی بزرگ، جمله‌ای به یادگار تقدیم تاریخ فوتبال ایران کرد. او گفت: فقط شماره‌ها انگلیسی شده و کنایه زد که تغییر با دستور میسر نیست. برای هر تغییری ابتدا باید تفکرات ذهنی انسان تغییر کند، باید فرهنگ عوض شود و با تغییر لباس یا محیط هیچ کس و هیچ چیز پیشرفت نمی‌کند.

دیگر همه از شرایط ورزشگاه‌ها، نوع  مدیریت باشگاه‌ها و توان فنی مربیان آگاهند. کیفیت بازیکنان ما نیز مشخص است و همه می‌دانیم هر سال فقط رقم قراردادها بالا می‌رود. دلمان خوش است که لیگ حرفه‌ای داریم اما دریغ از ذره حرفه‌گری در رفتار و گفتار! به مصاحبه‌های مربیان و بازیکنان قبل و بعد بازی‌ها نگاه کنید، به رفتارهایی که در قبال تمرین و مسابقه و دریافت دستمزدها می‌شود، مثال آوردن کار بیهوده‌ای است و مطمئناً نیازی به هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد چون هر هفته برگی جدید به پرونده آماتوریسم فوتبال ما افزوده می‌شود.

حمله به داوری‌ها دیگر جزیی از اساس فوتبال ما شده که اگر نباشد اصلا بازی برگزار نمی شود! دیواری کوتاه‌تر از داوران و رسانه‌ها نیست، هرکس هر کار دوست دارد می‌کند جز کار خودش، چون می‌داند که می‌تواند همه چیز را پشت رسانه‌ها و داوری مخفی کند. اما برای همین فوتبال آماتور و برای همین بلبشو نیز یک چیز در تمام دنیا قفل است؛ بیرون کشیدن تیم از زمین در اعتراض به داوری!

در فوتبال دنیا و در سطح محلات هم دیگر هیچ کجا چنین پدیده‌ای را نمی‌بینیم. حتی در روستاهای آفریقا یا در کوه‌های آند در آمریکای جنوبی هم اگر مسابقه‌ای به عنوان رسمی برگزار شود، شاید هر اتفاقی در آن بیفتد اما تیمی زمین را به خاطر داوری ترک نمی‌کند! و حالا به حافظه‌تان رجوع کنید؛ در تمام این ۲۰ سال چند هزاربار سراغ دارید که رسانه‌های مختلف در مورد این پدیده زشت بحث کرده باشند؟ نتیجه و خروجی این است که هنوز با این مشکل روبرو هستیم. در هزاره سوم و در دهه سوم قرن ۲۱ و هفته نهم لیگ برتر حرفه‌ای ایران که ۲۲ دوره را پشت سر گذاشته ، دو مربی اقدام به چنین کاری کردند؛ یعنی ۲۵ درصد از کل مسابقات!

صد البته گل تراکتور آفساید بود. رفتار داور عجیب بود که ابتدا آفساید اعلام کرد و به پرچم کمکش احترام گذاشت اما بعد با مشورت همان کمک داور(!) گل را سالم اعلام کرد اما آیا واکنش معقول به این اشتباه داوری تهدید به بیرون کشیدن تیم از سوی رحمتی بود؟

و سیروس پورموسوی هم در جدال استقلال خوزستان با گل گهر چنین کرد، دو بازی از ۸ مسابقه هفته یعنی فاجعه!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    خداوکیلی این رحمتی هیچ وقت مربی نمیشه . طرف توی این تیم نتیجه گرفته فکر کرده دیگه تمام تیم ها دنبالشن. خوب دو یا سه سال می موندی آلومینیوم بعد میرفتی جایی دیگه .تارتار هم مثل اینه امسال با ملوان نتیجه گرفته فکر کرده دیگه سال بعد میره پرسپولیس مطمئنا سال بعد هر تیم بره نتیجه نمیگیره
  • قادر IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    درود بر شرف صنعت نفت که با اخراج اشتباه داور وپنالتی اشتباه مردانه 45 دقیقه ایستاد وسرانجام مساوی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی