نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
هرکاری برای نسل آینده انجام خواهم داد/ وینیسیوس به مبارزه علیه نژادپرستی ادامه می‌دهد
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وینیسیوس جونیور قول داد که به مبارزه علیه نژادپرستی در اسپانیا ادامه دهد تا نسل‌های آینده کمتر آسیب ببینند.

وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید قول داده که به مبارزه علیه نژادپرستی در اسپانیا ادامه دهد، با اینکه می‌داند که نمی‌تواند این موضوع را ریشه‌کن کند. این مهاجم برزیلی پس از پیوستن به رئال مادرید بارها در جریان مسابقات لالیگا قربانی حملات نژادپرستانه شده است. لیگ حداقل ۹ شکایت در مورد آزار نژادپرستانه علیه وینیسیوس را به دادگاه بارسلونا ارسال کرد.

فصل گذشته وینیسیوس پس از یک اتفاق خاص در بازی مقابل والنسیا در شبکه‌های اجتماعی خشم خود را ابراز کرد و اذعان داشت که لیگ برتر اسپانیا «متعلق به نژادپرستان است». اظهارات این بازیکن ۲۳ ساله باعث ناراحتی خاویر تباس، رئیس لالیگا شد و به او گفت: «قبل از انتقاد و توهین به لالیگا، باید اطلاعات خود را به درستی بالا ببری وینیسیوس.»

ستاره مادریدی تاکید می‌کند که به مبارزه علیه این موضوع در اسپانیا ادامه خواهد داد، و امیدوار است شرایط را برای نسل بعدی آسان‌تر کند. او به نشریه اکیپ گفت: «من شخصاً می‌دانم که تاریخ را تغییر نمی‌دهم، اسپانیا را به کشوری بدون نژادپرست تبدیل نمی‌کنم، یا کل جهان را. اما می‌دانم که می‌توانم برخی چیزها را تغییر دهم. به طوری که آنهایی که در چند سال آینده می‌آیند این مسائل را تجربه نکنند، تا بچه‌ها در آینده آرامش خاطر داشته باشند. من برای آنها هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد.»

وی با انعکاس پیامدهای بازی والنسیا در ماه مِی افزود: «این اتفاق در بسیاری از مواقع و در والنسیا به شکل آشکار و مهمی رخ داد. خیلی ناراحت شدم. اگر در زمین باشم برای خوشحال کردن مردم است. و گروهی که می‌دانم اقلیت هستند می‌توانند آنقدر روی شما تأثیر بگذارند که دیگر به بازی کردن فکر نکنید. من چیزهای زیادی در مورد نژادپرستی یاد گرفتم. هر روز بیشتر یاد می‌گیریم. این یک مسئله واقعاً پیچیده است. واقعاً امیدوارم که این مسائل دیگر تکرار نشوند. نه تنها برای من، بلکه برای همه بازیکنان، برای همه... و مخصوصا بچه‌ها. آنها برای چنین لحظاتی آماده نیستند. از ۱۹ سالگی به موضوع نژادپرستی پرداختم و حالا کمی بیشتر می‌دانم که چگونه باید واکنش نشان دهم. خوشحالم که اوضاع در حال تغییر است. قوانین تغییر خواهد کرد و به لطف آن در استادیوم‌ها اینطور مسائل کمتر و کمتر اتفاق می‌افتد.»

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حميد کلاش IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    هميشه قضاوت يک طرفه نداشته باشم بارها همه فوتبال دوستان ديدن که رو اعصاب بازيکن وسط زمين و توهين به تماشگران تيم مقابل شده خودش عامل همه جنجال ها هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی