نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
من می‌گویم اما تو باور نکن؛ روغن ریخته اعتصاب، نذر هوادار شد/ ماجرای عجیب دست‌های پشت پرده و جام‌نگیرها...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکنان استقلال که برای گرفتن پولشان اعتصاب کرده بودند با دریافت چک روز اعتصاب را شکستند اما مقابل درب باشگاه، باز هم از هوادار مایه گذاشتند.

در مثل مناقشه نیست. حرف ‌های قدیمی‌ها را باید با طلا نوشت چرا که حقیقت محض است. آنها سواد آکادمیک نداشتند اما تجربه مادر علم است. مثلی است معروف که می‌گوید: تا ابله در جهان است مفلس وا نمی‌ماند!

در فوتبال ایران طی سه دهه اخیر رسانه‌های زیادی به صورت اختصاصی به ورزش پرداختند. اما بعد از این حجم از روشنگری هنوز متاسفانه برخی جملات و رفتارهای ریاکارانه کاربرد دارد. دو دهه قبل یک آدم زرنگ اصطلاح دست‌های پشت پرده را باب کرد و خود پشت آن قایم شد! حالا هنوز هم هر کس نتیجه نمی‌گیرد تقصیر و کمبود خود را گردن دست‌های پشت پرده می‌اندازد...

البته که در فوتبال فساد هست، زد و بند و شرط‌بندی هست، اما بی‌سوادی مربیان هم هست. ناتوانی بازیکنان هم هست. فاجعه مدیران هم هست. نگاه کنید به ۷ سال اخیر که پرسپولیس ۶ بار قهرمان لیگ شد. نگاه کنید به مصاحبه‌های کاپیتان و بزرگان این تیم که هر سال می‌گفتند: می‌خواهند ما جام نگیریم! یک فرار به جلو که با افتخار به آن اعتراف می‌کنند که اگر نبود ما قهرمان نمی‌شدیم، ترسیدند و مانع لیاقت ما نشدند!

در استقلال روزی همه مدیران و مربیان ضعیف که با عملکرد خود تیشه به ریشه این باشگاه پرافتخار می‌زدند، همه کمبودها و ایرادات خود را گردن وزیر پرسپولیسی انداختند و خود در آسایش هنوز از این فوتبال پول می برند! وقتی خلیفه کشی باب شود هیچکس در امان نیست. امروز می‌بینیم که چه فضای مسمومی در فوتبال ایران، فضای مجازی و میان رسانه‌ها موج می‌زند. دیوار اعتماد را خراب کرده‌اند و دیگر هیچکس در امان نیست. حتی طرف اعتراف می‌کند که دروغ گفته اما کسی باور نمی‌کند! بازیکنی که مقابل دروازه خالی توپ را بیرون زده در رختکن با همبازیانش شرط می‌بندد که مصاحبه می‌کنم و تقصیر را به گردن فلانی می‌اندازم و خواهید دید که هواداران از من حمایت می‌کنند. متاسفانه این اتفاق افتاد آن بازیکن هنوز به ریش همه می‌خندد...

هر سال در فصل نقل و انتقالات بازیکنان در خلوت به نزدیکان خود می‌گویند که جز پول به هیچ چیز فکر نمی‌کنند. در عمل ده‌ها بازیکن داشتیم که وارد باشگاه بزرگ شده‌اند و از همین تصویر برای بستن قرارداد بهتر با رقیب استفاده کرده‌اند و چه ریاکارانه بعد از رسیدن به خواسته خود جمله نخ نمای «من از بچگی طرفدار این تیم بودم» را به کار بردند. این‌ها تنها مثال‌ها نیست. گل سرسبد همه را هم مدافع تازه ملی پوش استقلال گفت، جمله‌ای که باور نمی‌کردیم دیگر کاربرد داشته باشد؛ لااقل در این شرایط!

هفته‌هاست که تمام دوستان رسانه‌ای بازیکنان استقلال درددل‌های آنها را می‌نویسند. خودشان در فضای مجازی پست می‌گذارند و مقابل دوربین‌ها با صدا و تصویر خود باشگاه را مقصر قلمداد می‌کنند که پول ما را نداده! بعد وقتی که چک می‌گیرند جلوی در و برابر هواداران منت شکستن اعتصاب و بازگشت به تمرینات را بر سر آنها می‌گذارند.

چقدر زجرآور که ما هم مجبوریم همه این‌ها را منتشر کنیم و باز به قول آن مثل قدیمی «من می‌گویم اما تو باور نکن!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۲
  • مملی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    حق مطلب را ادا کردی عزیزجان،من خودم سالهاس که هیچ بازیکنی رو حلوا حلوا نمیکنم چون پول میگیرد و باید بازی کند حالا امروز نگیره ۴ ماه دیگه رای به نفعش صادر میشه و دوبرابرش رو میگیره اصل من هوادارم که روح روانم را برای تعصب به باشگاهم بگذارم نه بازیکنی که فقط فقط فکرو ذکرش پول بی حساب و کتاب هست،هوادار باید از مدیر مسئول مربی بازیکن جواب بخواهد نه اینکه خودش را برای فلان بازیکن هلاک کند
    • رضایاک اصلی۷ IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      کیسه اصن هوادار نداره. کیسه یه باشگاه حکومتیه که فقط پول و رانت و مافیا داره
    • مهیار IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      هواداران باید آگاه باشند استقلال فصل گذشته با کلی هزینه چه گلی به سر هوادار زد غیر این بود دو تا جام رو از دست دادیم به رقیب سنتی باختیم بچه که نیستیم هر وقت بردیم همه چی خوب بود باختیم داور مقصر بود گل سرسبد با شروع فصل چهارتا لمپن افتادن به جان هوادار بنده خدا چرا بازیکنان اون موقع از هواداران حمایت نکردن همیشه ناراحتی و استرس با هوادار پولش عشق حالش با بازیکنان البته رسانه ها مقصر هستن وقتی با افرادی که خودشون یادشون نیست چند مرتبه پیراهن این دو باشگاه رو به تن کردن مصاحبه انجام میدن و طرف برای فالوور بیشتر حرفایی میزنه که خودشم خنده اش میگیره چی باید گفت کدام بار کریم باقری یا جواد زرینچه رو دیدید مصاحبه های مسخره انجام بدن ما چی کاشتیم که بخوایم الان درو کنیم
    • حسین IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      ببينيد دوستان متاسفم برای نویسنده که یکطرفه به قاضی رفته وقتی آن وزیر ورزش تمام امور لنگ را برعهده گرفت تو کجا بودی وقتی که با هماهنگی سلطانی خر استقلال را به ترکیه فرستاد و بلافاصله گرشاسبی مدیر عامل وقت لنگپولیس را فرا خواند وگفت بگو ما در همان تاریخ بازی می کنیم تا یک جام اسنبی دیگه تقدیم لنگپولیس کنیم پس آقای خبرنگار انصاف داشته باش وهواداران استقلال را مقابل بازیکنان شجاع استقلال قرار نده پارسال همه دیدند که بازیکنان وکادر مربیگری استقلال شجاعانه به خاطر هواداران آبی دل جنگیدند اما متأسفانه نتیجه را داوران به نفع لنگ رفم زدند نمونه اش پیکان ومس رفسنجان که داوران ۶ امتیاز به لنگپولیس بخشیدند پس قدیمی هم گفته که دروغگو کم حافظه هست آقای خبرنگار
  • متا ورس! IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    ✅ مسئولیت/ اعتماد/ اراده برنده بودن ✅ مساله این است!
  • رضایاک اصلی۷ IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    رانتپولیسیا پول پرستن نمونش بیرانوند
  • محمد صادق🚩 IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    هوادار ساده دل کیسه ، سال هاست با اسم رمز نمیزارن قهرمان بشم گول مدیران و بازیکنان کیسه رو خوردن 🚳🚳🚳
  • محمدرضا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    دم نویسنده گرم بهترین مطلبی بود که خوندم
  • آریا US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    والا سالی که پرسپولیس قهرمان میشه و کیسه جا می مونه؛ میگن وزیر قرمز بود! اما وقتی سپاهان یا حتی خودشون( ۱۰ سال یکبار) قهرمان میشن؛ وزیر و وکیل و رییس فدراسیون و داوران و .....؛ همه پاک بودن و طرف هیچ تیمی رو نمیگرفتن😂😂 ۱ بار نشد که بگن بد بازی کردیم! پیشکسوتانی هم امثال نوری و فنونی دارن که مدام لاپوشانی میکنن و به رقبا توهین میکنن! بلعکس سلطان پروین که میاد از باشگاه خودش انتقاد میکنه و نمیگه مقصر باخت ما کیسه و فدراسیون و داور بود! فرق تیم با اصالت به اینه!
    • سامیار IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      خدا پدرتو بیامرزه چقدر خوب توضیح دادی این جماعت رو😁😁😁😁 واقعا درست گفتی🙏🙏
  • شروین US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    دوستان عزیز، منطقی باشیم کدام یک از ما از پول داشتن ناراحت می شویم، تمام کارهای که می کنیم برای کسب درآمد و زنده ماندن است. این بازیکنان هم از جنس ما هستند. تعصب یعنی کور رنگی، شنونده باید عاقل باشد و هر حرفی را باور نکند.
  • هوادار فوتبال IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    بازیکن پول میگیرد و وظيفه دارد بازی کند و درست هم بازی کند ولی وقتی بازیکن خراب میشود که مدیران ابله برای ترکاندن بمب به او پولهای هنگفت میدهد وبیشتر بالا رفتن قیمت بازیکن مقصر اصلی آن کسی نیست جز مدیر عامل باشگاه سپاهان ساکت ابله که هرچه بازیکن امسال گرفته است چهار پنج برابر آن نسبت به باشگاه قبلی پول داده است کمیته استیناف باید علاوه بر محکومیت قبلی سپاهان جریمه های دیگری هم نسیب این تیم کند که تمام توازون ليگ برتر را به هم زده است. به یک باره لیگ برتر را تعطبل کرده و سپاهان را از الان قهرمان لیگ اعلام کنند
  • دامون IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    بیشتر به نظر میاد میخواستی بگی چند تا ضرب المثل بلدی. قیمه ها رو ریختی رو ماستها دادی به خورد ملت. ویراستار ندارید اونجا؟ تو یک پاراگراف سه تا ضرب المثل بی ربط گفتی. احتمالا تو مترو نشسته بودی از رو گوشی تایپ کردی ایمیل کردی گفتی منتشر کنند. نه صادقانه نوشتی نه شجاعانه.
  • mahdi IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    من معتقدم عدالت شاید دیرتر اجرا شود ولی بالاخره روزی برقرار میشود. جام های اهدایی با دست های پشت پرده روزی باید از تیم مافیایی پس گرفته شوند. از سرگذشت یوونتوس درس بگیرید. ضمن اینکه به نفع خودتان هم خواهد بود. اگر در داخل جام پاک بگیرید در آسیا هم قطعا به جام خواهید رسید.
    • دامون IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      اینکه به داور ساعت رولکس بدی قهرمان آسیا بشی میشه فوتبال پاک؟ اینکه قرارداد یک بازیکن رو ۱۵۰ میلیون ثبت کنی میشه پاکی؟ اینکه دم این وزیر اون معاون رو ببینی راه درآمد زایی رقیب رو ببندی به خاطر بی عرضگی خودت آخر سر هم بری به صورت غیرقانونی با یک شرکت دولتی قرارداد اسپانسری ببندی میشه پاکی؟ نتیجه بازی شما و ذوب آهن با یک اسپانسر مشترک رو کی تغیین میکنه؟ سازمان تأمین اجتماعی ؟؟ بارسلونا هم مثل شما ادعای پاکی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی