نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پرسپولیس هم در آبروریزی آسیایی همدرد استقلال شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وضعیت نامطلوب و تاسف‌بار چمن ورزشگاه آزادی در دیدار اول تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همچنان سوژه برخی رسانه‌های داخلی و خارجی است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری دیدار تیم‌های نساجی و الهلال در ورزشگاه آزادی حالا موضوع چمن این ورزشگاه بار دیگر به سوژه اهالی فوتبال تبدیل شده است. موضوعی که بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند با وجود خرابی شدید چمن ورزشگاه آزادی و تصاویری که از چاله‌های موجود در سطح این زمین منتشر شده، بهتر است نساجی در یک زمین دیگر میزبان الهلال باشد! یا این‌که بعد از برگزاری این مسابقه (مقابل الهلال) چمن ورزشگاه آزادی به سرعت ترمیم شده و همه آن از صفر تا ۱۰۰ تغییر کند. اتفاقی که ۲۱ سال پیش و باز هم در لیگ قهرمانان آسیا رخ داد؛ روزی که در خرداد ماه سال ۸۱ و پس از پایان اولین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال، محسن مهرعلی‌زاده (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) با همفکری محسن صفایی فراهانی (رئیس وقت فدراسیون فوتبال) تصمیم گرفتند برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر در رقابت‌های بین‌المللی و داخلی ورزشگاه آزادی را به چمن جدید و زمین زهکشی شده مجهز کنند...

پرسپولیس هم در آبروریزی آسیایی همدرد استقلال شد!

از مهمترین دلایل این اقدام برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و آنیانگ کره جنوبی در چهاردهم فروردین ماه همان سال بود؛ مسابقه‌ای که در زمین باتلاقی آزادی موجب شد تا تصویربرداران و عکاسان صحنه‌های عجیب و غریبی را در چمن ورزشگاه آزادی ثبت کنند. بارندگی شدید باعث شده بود سطح زمین آزادی که آن زمان زهکشی نبود پر از آب شده و بازیکنان در حین تکل بستن روی پای یکدیگر رسما خیس شده و یا آب را به شکل عجیبی به هوا بپاشند. درست دو روز پس از آن در تاریخ شانزدهم فروردین مهرعلیزاده قول داد که چمن آزادی را ترمیم خواهد کرد.

پس از مدتی برگزاری دیدارهای لیگ برتر در زمین تختی و ورزشگاه دستگردی، اقدامات صورت‌گرفته برای زهکشی و زیرسازی کامل ورزشگاه آزادی موجب شد استادیوم آن به یک چمن مطلوب مسلح شود.

در طول سال‌های گذشته نیز این زمین و چمن مطلوب آن به نوعی آبروی فوتبال کشورمان شده و بسیاری از مسابقات مهم از جمله دیدار مقابل تیم ملی آلمان، بازی پرسپولیس و بایرن مونیخ و رقابت‌های از این دست از جمله برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن، همگی به واسطه داشتن چمن مطلوب استادیوم آزادی بدون مشکل برگزار شوند.

پرسپولیس هم در آبروریزی آسیایی همدرد استقلال شد!

اما حالا و بار دیگر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شاهد افت شدید کیفی چمن آزادی هستیم طوری‌که گزارشگران عربستانی در حین تماشای تصاویر بازی پرسپولیس و النصر به وضعیت چمن آزادی اشاره کرده و آن را مطلوب کاشت سیب زمینی عنوان کردند!

به نظر می‌رسد حالا تاریخ پس از ۲۱ سال بار دیگر در حال تکرارشدن است؛ یک‌بار با مصاف استقلال در آسیا و حالا این بار با حضور پرسپولیس!

ناگفته نماند از افراد نزدیک به وزارت ورزش مطلع شدیم قرار است ظرف روزهای آینده و با تشکیل کارگروهی ویژه برای خرید و تعویض چمن ورزشگاه آزادی اقدامات لازم صورت بگیرد تا هرچه سریع‌تر وضعیت چمن این استادیوم برای بازی‌های بعدی بین‌المللی به شکلی مطلوب تغییر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • مهران IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    فقط چمن کافی نیست که ،، باید سقف بذارن واسه استادیوم ،، صندلی گذاری بشه و کلی کارهای دیگه ،، الان هم اصلا پیست دو میدانی خیلی وخته منسوخ شده تو زمین فوتبال ،، یه فکری بحال اینا کنن ،، استادیوم بدون سقف نداریم اصلا ،، ببینن چجوری اولترافورد سالهای سال پابرجاست اینا هم انجام بدن
  • sepehr IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    وقتی بخاطر مسائل سیاسی و ترس از حضور مردم ورزشگاه رو عمدا خراب میکنن نتیجه ش همین میشه
  • امین IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    چه ربطی به استقلال داره خودت میگی به علت بارش شدید باران چمن ورزشگاه آزادای باطلاقی شد، در حالی که اتفاق اخیر به خواسته سرپرست و دست اندرکاران تیم پرسپولیس پس از ربودن پیراهن رونالدو برای خراب کردن بازی حریف انجام شد.
  • رضایاک اصلی۷ IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    اونموقع که کیسه میرفت آسیا سطح تیم ها خیلی پایین بود نمونش امجدیه
    • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
      اگه تیمها سطحشون پایین بود پس چرا لنگ صغیر اون موقع هم نتونست هیچی بشه
  • عماد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    نوش دارو پس از مرگ سهراب ...
  • اکبر IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    ]چرا پرسپولیس واستقلال؟مدیران نالایق وبی کفایت موجب این بی ابرویی هستند
  • سیروس نصیری IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    این چمن تا یکی دو ماه پیش که بازیهای لیگ برگزار میشد هیچ ایرادی نداشت بعد از اینکه اسپانسر پرسپولیس اومد استادیوم آزادی رو آماده کنه واسه لیگ قهرمانان آسیا یکدفعه چی شد؟
  • Sepahan IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    پرسپولیس عروس آسیا
  • صادق IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    ابرو ریزی استقلال شیشتا خوردن و عروس آسیا بودنه ابرو ریزی پرسپولیس برا چمن و ورزشگاه ما مثل هم نیستیم😂😂😂😂🤟
    • گامنزو IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      اره مثل پیام حیدری
  • معین IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    استقلالی‌ها نیوفتادن دنبال رونالدو و اتوبوس عرب ها ترو خدا مراعات کنید پیراهن رونالدو رو می‌دزدید تشریفات هم که منفی هزار یک نفر هم کشته دادید
  • غلامعلی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
    لنگ آبروی ایران رو برده چه ربطی به استقلال داره از زمین چمن گرفته تا ..لباس رونالدو به دختر معلول که تمام دنیا این را فهمید
  • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    تنها چیزی که برای مسئولین مهم نیست آبرو و اعتبار ایران است !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی