نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
۹ |
۰
پایان جنجال داوری در ایران؛ قضاوت دربی پایتخت با VAR؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اجاره دستگاه VAR توسط فوتبال کشورمان برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا باعث شد، برخی تصور کنند که دربی پایتخت هم ممکن است با استفاده از کمک داور ویدئویی قضاوت شود.

مسؤولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که به احتمال فراوان دیدار تیم‌های باشگاهی کشورمان و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار نمی‌شود و تیم‌های پرستاره عربستان به ایران سفر خواهند کرد و مشکل نداشتن کمک داور ویدئویی هم با  VAR  اجاره‌ای حل خواهد شد. همین مساله باعث شد برخی تصور کنند که امکان قضاوت دیدار ۲ تیم پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر با استفاده از کمک داور ویدئویی امکان‌پذیر شود زیرا تا آن زمان ممکن است تجهیزات VAR اجاره ای در ورزشگاه آزادی نصب شده باشد.

با این حال داود رفعتی رئیس اسبق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: امکان قضاوت تک دیدار با VAR در لیگ یک کشور وجود ندارد زیرا برای استفاده از کمک داور ویدئویی مسابقات لیگ کشورمان باید مجوز رسمی از فیفا دریافت کرده باشد و اینگونه نیست که چون VAR  اجاره ای در ورزشگاه آزادی نصب شده بتوانیم از آن تجهیزات برای یک دیدار در لیگ برتر کشورمان استفاده کنیم. در مسابقات لیگ قهرمانان اسیا مجوز VAR از سوی فیفا صادر شده است و به همین دلیل می توان با استفاده از تجهیزات اجاره ای داوری مسابقه با VAR انجام شود ولی در مسابقه استقلال و پرسپولیس چنین امکان و مجوزی وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • لونگ IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    سلام دسته یک لونگ وکیسه می آید درود برسپاهان قهرمانی مبارک وای آر آمد
    • کیان IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      تاریخ فونبال شهادت میدهند که سپاهان‌ شعبه شاهین پرسپولیس در اصفهان بودند و در جام تخت جمشید هم با نام پرسپولیس و لیاس قرمز شرکت میکردند ، لونگ و کیسه هم وسایل کیسه کشی بازیکنان تاج ۶ تایی بودند نه پرسپولیس مردمی که تاج درباری را ۶ تایی کردند !!! پس لطف ‌کنید اطللات ورزشی خود را بیشتر کنید !!؟ انعکاس دیدگاه شما که بیانگر واقعیتهای فوتبال سپاهان و پرسپولیس نبوده و نیستند !!!!
    • رضایاک اصلی۳ HR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      اگه وار بیاد سهمیه پنالتی کیسه تموم میشه و کیسه باید برای بقا بجنگه😂😂😂
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    یعنی بازم خوش به حال سوگلی وزارتخونه.
    • کیان IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
      تاریخ فوتبال گواهی میدهد شناسنامه و اموال کیسه درباری ۸ دهه متعلق به خود حکومتهاست و شاهین پرسپولیس مردمی اولین باشگاه حرفه ای تاریخ فوتبال ایران هستند خوب جماعت کیسه دولتی عادت دارند نسبتهای کیسه درباری خودشان را به شاهین پرسپولیس مردم نسبت دهند و عوام فریبی و هوچیگری کنند !!! اما خیالتان راحت باشد که تاریخ و فرهنگ فوتبال فریب هیچکس را نمیخورند !!! خود روزنامه های ورزشی درباری الحکومتی وقت هم تیتر می زدند ( پرسپولیس ملت ۶ تاج دولت ۰ )
  • کیان IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    مطمئن باشید اگر دستگاه وی آی آر هم به استادیومهای فوتبال ما بیاورند مثل مربیان تیم های لیگ برتری و مربیان تیم ملی و کمیته انظباطی و استیناف و غیره تحویل مدیران و خود جماعت کیسه درباری میدهند !!!
  • سپاهانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    سپاهان سرورلونگ این و بدون لونگی😉😉😉😉

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی