تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

افکار عمومی در انتظار یک اتفاق خیره کننده در جام ملت‌های آسیا است و باید به مردم در این زمینه حق داد که وقایع فوتبال کشور را با دقت و وسواس پیگیری کنند.

پس از پایان هفته چهارم و تعطیلی موقت رقابت‌های لیگ برتر، از این پس باید برای ۲ بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران آماده شویم.

دو دیدار دستگرمی مقابل تیم‌های بلغارستان و آنگولا در نیمه‌های شهریورماه در پیش داریم؛ یک فرصت مناسب برای شناخت هر چه بیشتر کادرفنی از ملی پوشان و کسب تجربه زندگی اردویی برای قلعه نویی و بازیکنان تیم ملی...

قلعه نویی پیش از تعطیلی لیگ به نکته ای امیدوارکننده اشاره کرد که نشانه ای است از مسئولیت بزرگی که بر دوش او سنگینی می‌کند؛ «به دنبال بهانه گیری نیستیم.  هدف ما تلاش شبانه روزی برای شاد کردن مردم و حضور در شان مردم ایران است. همدلی و وحدت خوبی در تیم ملی شکل گرفته است و در تلاش برای رسیدن به شرایط ایده آل هستیم.»

همین که سرمربی تیم ملی می‌داند فرصتی برای بهانه گیری نیست و اساسا اشکال تراشی و بهانه جویی در راه کسب نتایج با استقبال مردم مواجه نمی‌شود، یعنی قرار است با آرامش بیشتری عملکرد تیم ملی را نظاره کنیم. امیدواریم تیمی که برای این ۲ بازی به قلعه نویی و دوستانش سپرده می‌شود، اسکلت اصلی خود را بشناسد، هر بازیکنی که انتخاب شده در پست‌های تخصصی اش آزمایش شود  و در نهایت اینکه، تیم ملی از این فرصتی که فراهم شده بیشترین بهره را ببرد.

واقعیت این است که از همین حالا نمی‌شود برای تیم ملی نسخه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجویز کرد اما می‌شود خطاب به همه ملی پوشان از جمله کادرفنی گوشزد کرد که توقع عمومی‌را نمی‌توان با یک حذف غیرمنتظره یا بازی‌هایی که مایه غرور و افتخار نمی‌شوند، کنترل کرد. در واقع تیم ملی باید تصوراتش را درباره نتایجی که در جام ملت‌ها رقم می‌خورد عوض کند؛ یک شکست ساده و حذف از این رقابت‌ها، اتفاقی ساده نیست و فوتبال ایران اساسا به همین دلیل به مربیانی سپرده شده که منتقد سفت و سخت شرایط پیش از خود بودند.

تیم ملی باید همان طور که قلعه نویی می‌گوید در تلاش برای رسیدن به شرایط ایده آل باشد. این نه یک توقع که «اجباری نهفته» در ماهیت تیمی است که به قصد فتح جام ملت و حضور قاطعانه در این رقابت‌ها برنامه ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید:  دلیل حذف ستاره پرسپولیس از زبان قلعه‌نویی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    بلایی که سر تیم ملی والیبال اومد،سر این تیم هم میاد
    • حنیف IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      با احترامی که برای امیر قلعه نویی قائل هستم اما ایشون به هیچ عنوان دانش مربیگری در تیم ملی رو ندارن مطمئنا در جام ملت ها نتیجه ای نخواهیم گرفت دستیار با دانش در کنار ایشون حضور نداره
  • محمدرضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    نمیدونم بخندم یا گریه کنم از چی این تیم میلی بگم از رئیس فدراسیونش یا از مربی تیم میلیش خدایا ممنونم از این همه خوشی
  • شمسعلی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    چ دل خجسته ای دارین شما خبرورزشیا...این تیم هیچی نیست و هیچی هم نمیشه با این سرمربی و کادرش.شک نکنید حذف میشیم و برمیگردیم...میریم برای 50 سال بعدی ... هرکی گفت قهرمان میشیم باید به عقلش شک کرد
  • خودم IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    ببینید لذت فوتبال یه چیزه، موفقیت بین المللی یه چیز. فوتبال همیشه بدون وار و بدون چمن و تنها با یه توپ لاکی و چهارتا سنگ که دروازه شدن هم جذابه ولی موفقیت بین المللی ابزار روز که الان در دسترس همه قرار داره رو میخواد. ساختار فوتبال ما این ابزار رو نداره و موفقیتی هم نخواهد داشت. مع الاسف.
  • رضا GB ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    روی صحبتم با بچه های که کامنت میزارن. متن خوب بود. من نمیدونم چرا ما همش در حال نک و نال و نق و نوق و ایراد گرفتنیم لامصبا یه کم هم مثبت نگاه کنید امید بدید انگیزه بدید. از دوماه پیش شروع کردید به نق و نوق و تخریب. دارید انگیزه و روحیه رو نزد بچه های تیم ملی بکشید. بلایی که طرفدارای فولاد امسال سر فولاد آوردن. نکنید بابا. شیرهای ایرانی همیشه میتونن شگفت زده کنن همه رو فقط باید بهشون روحیه داد.
    • ملت IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      تیمی که مردم آن رو برای خود و از خود ندوند و یه مشت که در روزهای سخت ملت نه تنها کنار مردم نبودن بلکه با کارهای زشت خود موجب ناراحتی مردم شدن توقع نداشته باش برای مردم اهمیت داشته باشه! هیچ وقت فکر نمیکردیم یه سری نادان با کارهای خود باعث تنفر ملت از تیم میلی باشند! این تیم تیم ملی نیست تیم حکومتی یه!
  • MIS قرمزته IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    حتما همینطوره اونم با بیسوادترین سرمربی تاریخ
  • سید اسداله نعمت اللهی IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    حیف از این همه پولی که خرج این فوتبال میشه اینپول باید خرج کشتی بشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی