نظرسنجی

نتیجه بازی هوادار - پرسپولیس؟
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
۰ |
۰
آموزش «چگونه قوانین را دور بزنیم» در فوتبال ایران!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم های بزرگ و البته پر هزینه برای دور زدن قوانین – از جمله قانون سقف هزینه – همیشه راهکارهایی در آستین دارند.

تیم های بزرگ و البته پر هزینه برای دور زدن قوانین – از جمله قانون سقف هزینه – همیشه راهکارهایی در آستین دارند. آنها می گویند باید به هوادارانمان جواب بدهیم و البته که در زبان همه از احترام به قانون لب می زنند! اما اینکه چرا هیچ قانونی – چه درست و چه غلط – معمولا در فوتبال ایران درست اجرایی نمی شود از آن سوال هایی است که همیشه بی جواب مانده ...

تازه ترین سوژه قانون سقف هزینه هاست که تیم ها  در فوتبال ایران راهکارهای عجیبی را برایش اجرایی کردند! سازمان لیگ در ابتدای فصل اعلام کرد سقف هزینه در تیم های لیگ برتری حداکثر ۳۲۵ میلیارد تومان است (تنها برای ۴ تیم حاضر در آسیا) و اگر تیمی بیش از این هزینه کند، قراردادهایی که از سقف عبور کرده ثبت نمی شود. اما خیلی از تیم ها بی هیچ مشکلی قرارداد همه  بازیکنان مد نظر را ثبت کردند، چون راهکارهای جالبی برای دور زدن قانون پیدا کرده اند. مثلا به بازیکنی دو ساله ۸۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادند و برای سال اولش می نویسند ۱۵ میلیارد و سال دوم ۶۵ میلیارد! تا سال بعد هم خدا بزرگ است یا مدیر بعد چه بلایی سرش می آید دیگر به ما چه!

البته که سقف قرارداد قانونی عجیب و غیر حرفه ای در فوتبال حرفه ای است. در فوتبال حرفه ای اینطور تعریف شده که تیم باید بر اساس درآمد هزینه کند اما در فوتبال ایران راه های درآمدزایی برای باشگاه ها مسدود و ناگزیر بیشتر تیم ها از بودجه های دولتی استفاده می کنند. همان حکایت معروف ... اما دیگر راه های دور زدن سقف هزینه ها چیست؟ پیش تر به بازیکنان آپارتمان – حواله میله گرد – زمین و ... داده می شد. یا مثلا برای شیرینی امضا ۵۰ سکه می دهند یا برای تولد فرزند آن ستاره ماشین میلیاردی هدیه داده میشود !

حالا تیم های بزرگ برای ثبت قرارداد ستاره های خود دو قرارداد با بازیکنان منعقد می کنند ، یک قرارداد از سوی باشگاه تظیم شده تا در سازمان لیگ ثبت شود و قرارداد دوم قراردادی است که از سوی اسپانسر باشگاه ها با ستاره ها بسته می شود. به این صورت که اسپانسر به جای واریز پول به حساب باشگاه آن را به حساب ستاره می ریزد و در ازای آن خدمات را از تیم دریافت می کند. اینجا پولی مازاد بر قرارداد از سوی باشگاه به حساب بازیکن واریز نمی شود و حتی سازمان بازرسی هم در بررسی اسناد مالی باشگاه نمی تواند ایرادی بگیرد!

و اما باز همان سوال همیشگی؛ وقتی از اساس همه چیز ما ایراد دارد چه اصراری برای سخت کردن کارها داریم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی هوادار - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی