پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
۰ |
۰
کلوب| آقای کین بایرنی شو تا مهدی ما تاتنهامی شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کم کم انتظارها دارد به سر می‌آید، هم برای مهاجم مستعد و گلزن ایرانی‌مان هم برای علاقمندان به فوتبال ایرانی و طرفدارانش.

مدتی بود که درخشش‌های طارمی با لباس راه راه آبی پورتو برای خودش و طرفدارانش لذت بخش بود، این لذت‌ها به اوج خود رسید، خود طارمی و فوتبالدوستان ایرانی را هم سیراب کرد. حالا کار به جایی رسیده که انتظارات مهدی از ساق پاهایش و کارشناسان و عاشقان ایرانی فوتبال از وی بالاتر از این‌ها رفته که البته کار را برایش سخت‌تر می‌کند اما وی پتانسیل ش را هم دارد.

اکنون منتظر شنیدن خبرهای خاص از انتقال ناب وی به یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی هستیم که البته در این چند ماه اخیر مهدی نقش مارکوپولی ایرانی را در شایعات داغ ترانسفرمارکت اروپا داشت؛ از پرتغال یک بار به ایتالیا منتقل شد و نزدیک بود به جای پیراهن راه راه آبی، پیراهن راه راه مشکی و قرمز روسونری میلان را تن بزند که پوشیدن پیراهن آنها قسمتش نشد علاوه بر آن لاتسیو خواهانش بود و شایعه رمی شدنش هم به گوش رسید اما نشد! بعد به آلمان سفری کرد , شایعه پوشیدن پیراهن بایرن مونیخ هم به گوش رسید اما بایرنی هم نشد.

در مقطعی هم در ادامه این زمزمه‌ها و شایعات و به قولی سفرهای مارکوپولویی، سری هم به انگلیس زد و صحبت از آرسنالی بودنش بود اما باز هم نشد و این اواخر حتی صحبت از منچستری شدنش شد و سرانجام به شیاطین سرخ هم نپیوست!

بالاخره این تاس چرخان خاص به قولی دارد خوش می نشیند و خبر شنیدن یک انتقال جذاب و ارزشمند به گوش می رسد

برخلاف تمام انتقالات گذشته که به سرانجام نرسید این بار واقعا فاصله طارمی ایرانی تا درب ورود وایت هارت لین (استادیوم اختصاصی تاتنهام) یک قدم بیشتر نیست. مهدی در آستانه جایگزینی با هری کین است و انتقال مهم در حال عملی شدن می باشد. هر چند نکته مهم اینجاست که نهایی شدن مهدی و تاتنهام، منوط به بایرنی شدن هری کین است که اگر بشود چه می‌شود.

حضور مهدی در لیگ جزیره در فصل جدید و عضوی از بیگ سیکس شدن وی چه جذابیت‌هایی که برای ایرانیان عاشق فوتبال نداشته باشد؛ از لیگ برتر ایران شروع کرد و حالا در آستانه لیگ برتری شدن در انگلیس است.

این یعنی نهایت استفاده از توانایی‌ها و جسارت یک مهاجم جسور 

همانطور که به قلب خطوط دفاعی تیم‌های بزرگ و کوچک زد و توپ‌هایش به گل نشست این بار یک گل طلایی می خواهد بزند و به قلب لیگ جزیره زده است.

جانشین هری کین شدن کار بزرگیست که مهدی به خوبی می‌تواند از پس آن برآید و همانطور که آقای گل پرتغال شد و در قلب هواداران پورتو نشست، این بار قادر است با تجربه فراوانی که کسب کرده هم به قلب بیگ اهالی جزیره بزند و هم در استادیوم قلب سپید، در قلب تاتنهامی‌ها جای بگیرد.

یک لحظه تصور کنید که مهدی در دربی لندن مقابل آرسنال یا چلسی گل‌هایی بزند مثل گل قیچی برگردان و خاطره آن گل معروف و جذابش به چلسی در چمپیونز لیگ را زنده کند.

یا مثلاً مقابل شاگردان پپ گواردیولا چنان بدرخشد که حریفانی مثل این بزرگان را به تحسین وا دارد.

آن وقت است که خاطره‌های دلنشین درخشش لژیونرهای سابق از آن نسل طلایی مثل مهدوی کیا و یا علی دایی که در بوندسلیگا درخشیدند برایمان زنده می‌شود. اما حقیقتا این بار رنگ و بوی جدیدتر و خاص‌تری هم دارد.

ناگفته نماند که آنجا لیگ جزیره است و با لیگ نسبتا خوبی مثل پرتغال زمین تا آسمان متفاوت است و قطعا خود طارمی هم خوب به آن واقف است و می‌داند چالش خاص پیش رو چقدر طاقت فرساست ولی با توانایی و اعتماد به نفس او و همچنین هنر بالای گلزنی شماره نه ایرانی، مسلماً او تمام این دشواری‌ها را می‌تواند دریبل بزند و توپ‌هایش را به تور بزرگان و سایر تیم‌های خوب انگلیسی بچسباند.

بزودی باید ببینیم چقدر بخت با وی همراه است و این بار رسماً تاتنهامی می‌شود؟

به امید سپیدبخت شدن مهدی ایرانی در این چالش بزرگ و ادامه راه پر ماجرای فوتبالی او  این بار با لباس سپید تاتنهام.

وحیدرضا عبدی نژاد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی